Új Superb iV PHEV rendelhető akár 84 mérföldes, teljesen elektromos hatótávval
- Az új 25,7 kWh-s akkumulátor akár 84 mérföldes, teljesen elektromos hatótávolságot biztosít E-módban
- A 204 LE kombinált teljesítménye agilis teljesítményt biztosít
- Három hibrid vezetési mód és hatfokozatú DSG sebességváltó alapfelszereltség
- Három felszereltségi szint áll rendelkezésre: SE Technology, SE L és Laurin & Klement a bevezetéstől kezdve
- Csak kombi akár 1770 literes csomagtérrel
- Az 5%-os természetbeni juttatás jelentős megtakarítási potenciált jelent a flottavezetők számára
- Már 41 465 GBP OTR-tól rendelhető
A Škoda megnyitotta a várva várt vadonatúj Superb iV plug-in hibrid rendelési könyveit. Az új modell, amelynek ára 41 465 GBP OTR, bemutatja a márka második generációs plug-in hibrid hajtásláncát, amely teljesen elektromos tartományt biztosít, valamint nagy sebességű egyenáramú gyorstöltők használatát. Az új modell csatlakozik a nemrégiben piacra dobott második generációs Kodiaq iV-hez, tovább erősítve a márka vezető szerepét a plug-in hibrid piacon.
A Superb iV követi sikeres elődjének keréknyomait, de jelentős fejlesztést kínál teljesen elektromos képességeiben. A Kodiaq-hoz hasonlóan a negyedik generációs Superb-et is a kezdetektől úgy tervezték, hogy egy új plug-in hibrid rendszerhez illeszkedjen, és nagyobb akkumulátorcsomaggal és teljesen újratervezett teljesítményelektronikával rendelkezik a hatótáv és a hatékonyság további optimalizálása érdekében. Ennek ellenére az akkumulátor méretének növekedése ellenére a Superb megőrzi mindazokat a tulajdonságokat, teret és praktikumokat, amelyeket a vásárlók elvárnak a márka zászlóshajójának kombi modelljétől. A csak kombi kivitelben kapható Superb iV 510 literes csomagtartóval, a hátsó ülésekkel (1770 liter lehajtott hátsó ülésekkel) és a szektor legjobb hátsó lábterével érkezik.
Škoda iV plug-in hajtáslánc
A Superb hajtáslánca két elemből áll; egy rendkívül hatékony 1,5 TSI négyhengeres turbófeltöltős benzinmotor és egy villanymotor, amely közvetlenül a DQ400e sic-speed DSG sebességváltóba épült. A benzinmotor 150 LE, míg az elektromos motor 116 LE teljesítményre képes. A két áramforrás kombinált rendszerteljesítménye 204 LE.
Az első generációs Superb iV hajtáslánchoz hasonlóan a motor önmagában vagy a motorral kombinálva képes mozgatni az autót. A motortól tengelykapcsolóval elválasztott motor a motor indítására is szolgál, és helyettesíti a hagyományos generátort.
A második generációs plug-in rendszer teljesítményének kulcsa egy sokkal nagyobb, 25,7 kWh-s (19,7 kWh használható) lítium-ion akkumulátorcsomag bevezetése. A hátsó ülések alatt található új csomag majdnem kétszer akkora, mint az első generációs akkumulátor (13 kWh), és ennek megfelelően növeli a teljesen elektromos hatótávolságot.
E-módban az új Superb iV WLTP teljesen elektromos hatótávolsága akár 84 mérföld (SE technológia) – ez jelentős növekedés az előző modellhez képest (akár 35 mérföld WLTP). Az eddigiekhez hasonlóan a sofőröknek lehetőségük van a benzinmotort hibrid üzemmódban használni, ahol az elektromos motor mellett működik.
A Superb akkumulátora alapfelszereltségként beépített vízhűtéssel is fel van szerelve, és mind a regeneratív fékezésből, mind a külső töltésből származó energiát felhalmozza, és energiát lát el a fűtési és légkondicionáló kompresszor számára.
DC töltés először
A Superb iV második generációs plug-in rendszere egy gyorsabb és kifinomultabb töltési rendszert is bevezet. Egy Škoda plug-in hibrid most először képes egyenáramú gyorstöltést fogadni egy új CCS-aljzaton keresztül. Az új töltőportok (Type 2 és CCS) is átkerültek az első hűtőrácsról a Superb első szárnyára, így könnyebben elérhetőek az egyenáramú gyorstöltők. Az 50 kW-os csúcssebességnek köszönhetően a Superb iV csomagja 10-80%-ról körülbelül 26 perc alatt tölthető fel. Az előző modellhez hasonlóan az új Superb iV is akár 11 kW-os maximális töltési sebességgel tölthető AC tápról. Megfelelő 11 kW-os váltóáramú töltőhöz csatlakoztatva körülbelül 2 óra 30 perc alatt 10-80%-os töltés érhető el.
Három vezetési mód
Az új Superb iV három vezetési móddal érkezik, amelyek az infotainment rendszer „Hibrid” ikonján keresztül érhetők el. Ezek lehetővé teszik a vezető számára, hogy módosítsa a plug-in rendszer működését és energiaellátását.
- E-mód Ez az üzemmód csak elektromos meghajtást biztosít. Az autó mindig ebben az üzemmódban indul el, ha az akkumulátor kellően fel van töltve, és a külső hőmérséklet -10°C-nál magasabb (ez alatt a hőmérséklet alatt az üzemmód nem aktív).
- Hibrid üzemmód Ebben az üzemmódban a jármű vezérlőegysége folyamatosan felméri a vezetési helyzetet, és használhatja az elektromos motort, a motort vagy mindkettőt az üzemanyag-fogyasztás minimalizálása érdekében. A rendszer mindig megtalálja a leghatékonyabb és leghatékonyabb módot a motor és a motor teljesítményének kombinálására.
- Sport módEz az üzemmód dinamikusabb vezetési élményt biztosít, amely a benzinmotor és az elektromos motor lehető legnagyobb teljesítményét használja ki. Ezenkívül ez az üzemmód közvetlenül kapcsolódik a „Vezetési mód kiválasztása” menü sportbeállításaihoz. A rendszer teljesítménye 204 LE és 350 Nm forgatónyomaték lesz a legmagasabb.
Ár és felszereltség
A Superb iV csak kombi formában rendelhető, és három felszereltségi szint közül választhat: SE Technology, SE L és Laurin & Klement. Minden iV modell alapkivitelben 3-as (32A) töltőkábellel érkezik.
Estate iV SE technológia – 41 465 GBP OTR-től
A belépő szintű SE Technology berendezés kiterjedt szabványos specifikációval rendelkezik, amely magában foglalja a 17 hüvelykes Mintaka ezüstötvözeteket, a 13 hüvelykes központi információs és szórakoztató kijelzőt integrált műholdas navigációval, valamint a 10,25 hüvelykes virtuális pilótafülkét. Fűthető első ülések négyirányú pneumatikus deréktámasszal és kihúzható combtámasszal is alapfelszereltség. Az SE technológiájú modellek emellett alátéttel ellátott tolatókamerával, sebesség-asszisztenssel ellátott adaptív tempomattal, sávtartó asszisztenssel, forgalmi dugó-asszisztenssel és jelzőtábla-felismerő rendszerrel is fel vannak szerelve.
Estate iV SE L – 44 820 GBP OTR-tól
Az SE L modellek nagyobb, 18 colos Dofida ezüst könnyűfém keréktárcsákkal, animált visszajelzőkkel ellátott hátsó LED-lámpákkal és két hátsó ködlámpával egészülnek ki. Az új generációs LED mátrix fényszórók erősebb megvilágítást biztosítanak, és LED-es nappali menetfényt, dinamikus tartományszabályozást és kanyarodást, rossz időjárási fényt és minden időjárási fény üzemmód veszi át a ködlámpák szerepét. Az SE L emellett sportkomfortos ülésekkel, fejlett masszázsfunkcióval az első ülésekhez, elektromosan működtethető csomagtérrel és virtuális pedállal, valamint elektromosan eltolható csomagtartóval rendelkezik.
Estate iV Laurin & Klement (L&K) – 48 540 GBP-tól OTR
A csúcskategóriás iV modellhez 18 colos Belatrix aero antracit könnyűfém keréktárcsák és speciális L&K Suite Black fekete bőr belsővel vagy L&K Suite Cognac Design Selection tartozik. Az utastérben CANTON hangrendszer, kétküllős bőr, fűtött többfunkciós kormánykerék DSG lapátokkal, valamint fűtött hátsó ülések, fűtött szélvédő és fűtött mosófúvókák is találhatók. További alapszolgáltatások közé tartozik a Park Assist, a Trained Parking és a Area View kamera.
A plug-in hibrid hajtáslánc jelentős fejlesztéseinek köszönhetően az új Superb iV jelentős üzemeltetési költségmegtakarítási lehetőséget kínál, különösen a flotta- és cégautó-vezetők számára. Mindhárom Superb iV modell mindössze 5%-os természetbeni előnyt vonz, míg az otthoni töltéshez és az alacsony éjszakai energiatarifához hozzáférő sofőrök további megtakarításokat érhetnek el, különösen, ha csak elektromos üzemmódban vezetik.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!