Új Suzukik érkeznek, amiket nem ismerhetünk majd meg tesztelés során
Csak akkor vagy ember a hazai Suzuki szemében, ha tizenéves influencer vagy – ahogy arról korábban már beszámoltunk.
A Suzuki bemutatja az új Swiftet és az eVX SUV-t a Japán Mobilitási Kiállításon
A Swift koncepció a következő generációs gyártási modell közeli előzetese, amelyet hivatalosan is bemutatnak valamikor az elkövetkező hónapokban.
A Suzuki néhány meglepetéssel hozta nyilvánosságra a 2023-as Japan Mobility Show kínálatát. A gyártásközeli koncepciók közül a legfontosabb a Swift ICE-motoros városi autó új generációja, amely 2024-re várható, és a 2025-ben megjelenő eVX teljesen elektromos SUV.
Az új Swifttől kezdve ismerősnek tűnhet stílusát és arányait tekintve, de valójában egy teljesen új generáció. Közelebbről szemügyre vesszük a teljesen újratervezett karosszériát, több ívvel, halszáj méhsejt-rácstal, új LED-es világítási egységekkel és kéttónusú festéssel.
A Suzuki elmondása szerint az új Swiftet azzal a céllal fejlesztették ki, hogy szórakozást hozzon a tulajdonosok mindennapjaiba. Elődjéhez hasonlóan a modellt is számos ADAS rendszerrel látják el.
Az új Swift motorháztetője alatt egy ismeretlen kapacitású „nagy hatásfokú” motor kap helyet. Noha a Suzuki jelenleg zárva tartja kártyáit, a jelenlegi modellt hajtó, enyhe hibrid 1,2 literes benzinmotor továbbfejlesztett változata lehet. Az autógyártó a közelmúltban jelentette be Japánban a meglévő Swift Sport 2024-es MY-t, ezért ne számítson arra, hogy az új, meleg változat csak a jövő év végén érkezik.
A következő lépés a Suzuki eVX Concept továbbfejlesztett változata, amelyet eredetileg 2023 januárjában mutattak be, és egy teljesen elektromos kis SUV-t mutat be a globális piacokon. A külső megőrizte az alapvető stílusjegyeket, de az újratervezett fényszórók és hűtőrács mellett a hagyományos tükrök és a belső tér is hiányzott az előző iterációból. Összességében az új koncepció közelebb áll a 2025-ben debütáló szériaváltozathoz, bár a korábbi kémfelvételeinkből ítélve a végleges modell várhatóan még enyhébb lesz.
Ami a specifikációkat illeti, a Suzuki ismét megerősítette a méreteket: az eVX 4300 mm (169,3 hüvelyk) hosszú, 1800 mm (70,9 hüvelyk) széles és 1600 mm (63 hüvelyk) magas. Megemlítette az 500 km-es (311 mérföld) megcélzott hatótávolságot is, amely valamivel alacsonyabb, mint a korábban javasolt 550 km (342 mérföld), bár ezt a meglehetősen optimista indiai MIDC ciklusban mérték. A teljesen elektromos SUV a Suzuki elektronikusan vezérelt 4×4-es technológiájának legújabb fejlesztését tartalmazza, és várhatóan 60 kWh-s akkumulátorral szerelik fel.
Az egyéb kiállítások között szerepelnek a frissített Spacia és Spacia Custom kei furgonok gyártásközeli koncepciói is, amelyek a stílus és a kényelem terén továbbfejlesztettek. A Suzuki e Every Concept egy teljesen elektromos kei furgont mutat be, amelynek 200 km-es (124 mérföld) megcélzott hatótávja a feltöltések között, és felveszi a versenyt a Japánban növekvő számú rivális kínálattal.
Végül, de nem utolsósorban az eWX koncepció egy futurisztikus megjelenésű „mini kombi EV”, amelynek hossza 3395 mm (133,7 hüvelyk) és 230 km (199 mérföld) megcélzott hatótávolság, a korábbi modellekhez képest messzebbre tekintve a gyártástól.
Az autók mellett a Suzuki számos motorkerékpárt és számos elektromos mobilitási megoldást is kiállít majd, köztük egy „négylábú” járművet és egy autonóm kézbesítő robotot, valamint egy repülő autó méretarányos modelljét, amelyet 2024-ben mutatnak be.
A 2023-as Japan Mobility Show október 26. és november 5. között zajlik Tokióban, október 25-e pedig a sajtónap, amikor az összes kiállítást megismerjük.