Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Újabb csúcson a Lexus és a Toyota

Posted on 2018.04.19.2018.04.19. By Iroda Távirati

A Lexust is jegyző Toyota 280.300 járművet értékesített 2018 első negyedévében Európában, amelynek 45%-át tették ki a környezetbarát hibrid elektromos modellek. A hibrid elektromos technológia fejlesztésében versenytársaihoz képest évtizedes előnnyel rendelkező japán autógyártó által elér 4%-os növekedés kétszerese az európai autópiaci bővülés átlagos ütemének, ennek köszönhetően a Toyota és Lexus együttes európai piaci részesedése elérte az 5,1%-ot. A leglátványosabb sikert ugyanakkor épp az autógyártó sosem látott népszerűségnek örvendő hibrid elektromos modelljei érték el: a január és március között a kontinensen gazdára találó 125.400 új hibrid(ami 18%-os bővülést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest) minden korábbi rekord megdöntését jelenti.

A Toyota Motor Europe (TME) közzétette, hogy a 2018-as év első negyedévében összesen 280.300 darab Toyotát és Lexust értékesített, vagyis 4 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor. A vállalatcsoport piaci részesedése 0,1 százalékponttal 5,1 százalékra növekedett. A tavalyi év azonos időszakához képest 18 százalékkal, 125,400 darabra nőtt a hibrid elektromos hajtású modellek értékesítése, ami minden idők legjobb hibrid eladását jelenti. A hibrid elektromos modellek jelenleg a piac legszélesebb hibrid modellportfólióját jegyző (összesen 16 Toyota és Lexus modell, a kisautó Toyota Yaristól a Lexus LC szupersportkupéig) TME összesített eladásainak 45 százalékát teszik ki, Nyugat-Európában pedig még ennél is magasabb, 55 százalék ez az arány.

A Toyota C-HR sikeres bevezetése magabiztosan indította a 2018-as évet. Különösen figyelemre méltó, hogy a Toyota C-HR vásárlóinak több mint 80 százaléka ezzel a modellel váltott hibrid autóra. Az erős első negyedéves eredményhez a Yaris Hybrid, az Auris Hybrid és a RAV4 Hybrid is hozzájárult, hiszen mindegyik modell rekordszintű értékesítéseket könyvelhetett el.

A Lexus értékesítési eredménye 2 százalékkal javult. A márka eladásainak átlagosan 66 százalékát – Nyugat-Európában (és Magyarországon) pedig 98 százalékát – tették ki a hibrid hajtású modellek, így a Lexus erőteljesen hozzájárult a TME hibridjeinek sikertörténetéhez.

“Nagy öröm számunkra, hogy a 2017-es év remek lendülete 2018-ban is tovább folytatódik. Az európai piac továbbra is növekedik, teljesítményünk pedig még ennél is nagyobb arányban javul. Hibrid kínálatunkban jelenleg 16 különféle Toyota és Lexus modell szerepel, és ezek az autók teszik ki eladásaink 45 százalékát. Arra számítok, hogy a 2018-as esztendő erős év lesz a Toyota számára; olyan időszak, amikor látványosan növeljük értékesítésünket, ezen belül pedig különösen a hibridek eladásait.” – fogalmaz Dr. Johan van Zyl, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója.

TME eredmények 2018 első negyedévében

  • Összesített értékesítés: 280.300 (+4% a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Piaci részesedés: 5,1% (+0.1 százalékpont a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Összesített hibrid értékesítés: 125.400 (+18% a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Hibrid mix: Nyugat-Európa: 55% – Kelet-Európa: 12% – összesen: 45%

Toyota eredmények 2018 első negyedévében

  • Toyota értékesítés: 261.700 (+4% a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Legkelendőbb: Yaris-család (65,400); Toyota C-HR-család (36,500); Auris-család (33,800)
  • Legnagyobb növekedés: PROACE Verso (+128%); Yaris Hybrid (+47%); RAV4 Hybrid (+22%)
  • Legkelendőbb hibridek: Yaris Hybrid (33,400); Toyota C-HR hybrid (29,900), Auris Hybrid (24,900)
  • Összesített hibrid értékesítés: 113,100 (+20% a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Hybrid mix: Nyugat-Európa: 53% – Kelet-Európa: 13% – összesen: 43%

Lexus eredmények 2018 első negyedévében

  • Lexus értékesítés: 18,600 (+2% a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Legkelendőbb: NX család (7,900); RX család (3,900); CT 200h (2,400)
  • Legnagyobb növekedés: LS család; NX (+22%) ; CT 200h (+1.8%)
  • Legkelendőbb hibridek : NX Hybrid (5,700); RX Hybrid (1,800) ; CT200h (2,400)
  • Összesített hibrid értékesítés: 12,400 (+4% a tavalyi első negyedévhez képest)
  • Hybrid mix: Nyugat-Európa: 98% – Kelet-Európa: 6% – összesen: 66%
Táblázat – TME (1) összesített értékesítési eredmények 2018 első negyedévében

TOYOTA/LEXUS ÖSSZESEN

280,278

TOYOTA

261,682

AYGO

26,919

Yaris (és Yaris Hybrid)

65,436

Yaris Hybrid

33,447

Auris TTL (és Auris Hybrid)

33,842

Auris Hybrid

29,940

Toyota C-HR (és Hybrid)

36,535

Toyota C-HR Hybrid

29,869

Corolla

13,815

Verso

4,809

Avensis

6,011

Prius család

6,251

Prius

2,961

Prius+

2,273

Prius Plug-in Hybrid

1,017

Mirai

29

Camry

7,630

GT86

380

RAV4 (és RAV4 Hybrid)

29,598

RAV4 Hybrid

18,575

Highlander

341

Land Cruiser

10,632

Hilux

10,596

PROACE

7,067

Hiace

16

Egyéb modellek

1,775

LEXUS

18,596

CT 200h

2,415

IS (és IS hybrid)

1,506

IS hybrid

1,383

ES

330

GS (és GS hybrid)

409

GS hybrid

361

LS (és LS hybrid)

347

LS hybrid

262

NX (és NX hybrid)

7,861

NX hybrid

5,742

RX (és RX hybrid)

3,876

RX hybrid

1,772

RC (és RC hybrid)

349

RC hybrid

307

LC (és LC hybrid)

200

LC hybrid

123

Egyéb modellek

1,303

(1) A Toyota Motor Europe felelős az értékesítési tevékenységekért minden Nyugat-, Közép- és Kelet-Európai piacon, beleértve Törökországot és Oroszországot, akárcsak Izraelt és több közép-ázsiai piacot is (Örményország, Azerbajdzsán, Grúzia és Kazahsztán). A Toyota Motor Europe NV/SA (TME) felügyeli a Toyota és a Lexus járműveinek, alkatrészeinek és kiegészítőinek teljes körű forgalmazását és marketing-tevékenységét, valamint irányítja a Toyota európai gyártó és tervezői tevékenységeit. Európában mintegy 20.000 ember áll – közvetlenül vagy közvetve – a Toyota alkalmazásában, s a vállalat 1990 óta több mint 9 milliárd eurót fordított európai befektetéseire. A Toyota európai tevékenységeit 29 Nemzeti Marketing és Kereskedelmi Vállalatból álló hálózat támogatja 53 országban, összesen mintegy 3.000 értékesítési ponttal és kilenc gyártóüzemmel. 2017-ben a Toyota 1.001.662 darab Toyota és Lexus modellt értékesített Európában.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ez is kiderült
Next Post: Az állampolgárok javasolhatják, hol ellenőrizze a gyorshajtókat a rendőrség

Keresés

https://open.spotify.com/show/2VorOOqCuEeabT9WsXCMNd?go=1&sp_cid=d66604fa5162f505269a3853997f73d7&utm_source=embed_player_p&utm_medium=desktop&nd=1
2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT