Újabb legendához kínál eredeti alkatrészeket a Toyota
A klasszikus Suprák után minden idők legnagyszerűbb Toyotájához, a 2000GT szupersportkocsihoz is kínál az eredetivel teljesen azonos minőségű, de vadonatúj alkatrészeket a Toyota Gazoo Racing.
Bármilyen megbízható, még egy Toyotához is kellhet olykor cserealkatrész. Ez nem is okoz gondot az újabb típusoknál, egy-egy klasszikus modell esetében azonban olykor komoly nyomozómunkát és logisztikai szervezést igényel a jármű működőképes állapotban tartása. Minél ritkább egy autó, annál nehezebb a feladat, ugyanakkor annál fontosabb is, hogy az eredetivel minden szempontból azonos minőségű alkatrészeket építsenek be.
Ezért indította útjára a Toyota Gazoo Racing (TGR), a márka motorsport-részlege azt a GR Heritage Parts projektet, amely nevéhez híven történelmi jelentőségű Toyota (sport)modellekhez fejleszt és kínál gyári technológiával készülő, tökéletes minőségű alkatrészeket.
A projekt kétféle termékcsaládot kínál. Az’újraindított’ alkatrészek olyan komponensek, amelyek gyártását egykor abbahagyták, ám most az eredeti specifikációk szerint újra beindították. A másik a ’helyettesítő’ alkatrészek családja, amelyek ellenőrzötten kompatibilisek az eredeti, már nem gyártott alkatrészekkel. Az alkatrészek minősége és funkcionalitása mindkét esetben tökéletesen megegyezik az eredetiekével, ám az anyaghasználat, illetve a belső szerkezet eltérhet azokétól.
A program idén januárban indult, a Toyota Supra harmadik (A70, 1986-1993) és negyedik (A80, 1993-2002) generációs kiviteléhez készített alkatrészekkel, most pedig minden idők egyik legnagyszerűbb japán sportautója, a Toyota 2000GT gyűjtőit örvendeztette meg a Gazoo Racing csapata. Augusztus elsejétől az ötfokozatú kézi sebességváltóhoz, illetve az ahhoz tartozó differenciálműhöz kínál különböző alkatrészeket (fogaskerekeket, szinkronmű-elemeket, tömítéseket, csapágyakat, bepattanó gyűrűket és így tovább) a vállalat, a kínálat a későbbiekben folyamatosan bővül. Az utángyártott eredeti alkatrészek a GT Geritage Parts weboldalán éppúgy megrendelhetők, mint bármely Toyota márkakereskedőnél.
Mivel a 2000GT nem csak a legritkább, de egyben a legértékesebb sportautó is, amely valaha Japánban készült, a Toyota kizárólag igazolt tulajdonosok számára biztosítja az alkatrészeket, és ők is csak megszabott mennyiséget vásárolhatnak egy-egy alkatrészből. A Toyota Gazoo Racing szeretné a lehető legteljesebb mértékben kielégíteni a piaci igényeket, ezért arra kéri a Suprák, illetve 2000GT-k tulajdonosait, hogy írják meg nekik, milyen komponensekre volna szükségük; a kívánságokat összegezve döntenek aztán a termékkínálat bővítéséről.
A Toyota a Yamahával közösen fejlesztette, és 1967-ben mutatta be a 2000GT-t. Az évtized végéig mindössze 337 példány készült a típusból, amely a kor legmodernebb technológiáit alkalmazta, a soros hathengeres DOHC erőforrástól kezdve a kettős keresztlengőkaros felfüggesztéseken át a tárcsafékekig. A magnézium ötvözet keréktárcsákra radiál abroncsokat szereltek, az autó végsebessége elérte a 220 km/órát. A 2000GT már bemutatását megelőzően legendává vált: annak ellenére megdöntött három hosszú távú sebességi világrekordot (10 000 mérföld, 15 000 km, 72 óra), valamint tizenhárom különböző nemzetközi rekordot, hogy a mérések idején ítéletidő tombolt.
Fotók: Toyota, Toyota Gazoo Racing