Újabb részletek a Toyota Proace City Electric modellről
E-toggle és üzemmód-kapcsoló
A középkonzolon, ahol a hagyományos hajtásláncú változatokban a sebességváltó választókarja található, a Proace CITY Electric modellekben az e-toggle kapcsolót találjuk. Ennek négy állása van: Park, Drive (előremenet), Neutral (üres) és Reverse (hátramenet). A B gombbal megnövelhető a motorfékhatás, és vele a lassításkori akkutöltés mértéke is. Az e-toggle melletti menetdinamikai kapcsolóval Eco, Normal és Power üzemmód állítható be. A motor teljesítmény- és nyomatékleadása a beállított módtól függ, sőt Power és Eco állásban a gázpedál karakterisztikája is megváltozik. Power beállításban a csúcsteljesítmény 136 lóerő, az elérhető forgatónyomatéki maximum pedig 260 Nm. Normal üzemmódban 109 lóerő és 210 Nm a csúcs, a különösen nehéz terhek szállításakor ajánlott Eco üzemmódban 82 lóerő és 180 Nm mozgósítható a hajtásból. Az elektromos rögzítőfék szintén az alapfelszerelés része valamennyi modellben.
Hibátlan praktikum
Az akkumulátoros elektromos hajtás megjelenésével egyáltalán nem csorbultak a Proace CITY Electric praktikus értékei. A Smart Cargo rendszerrel felszerelt modellek maximális raktérfogata 4,4 köbméter, ezekben a változatokban az első utasülés támlájának lehajtásával nyerhető még több raktér. Az alapkivitel (L1) maximális teherbírása 800, a hosszú tengelytávúé (L2) 750 kg, miközben mindkét változat vontatókapacitása 750 kg. Az áruszállító kivitelek két- és háromüléses kialakítással is elérhetők, a Verso változatok pedig mindkét tengelytávval kaphatók hét- és ötöléses utastérrel is. A csak hosszú tengelytávval készülő Crew Cab modell ötszemélyes.
Felszereltség és modellváltozatok
A Proace CITY Electric felszereltségi változatai ugyanazok, amelyekkel a hagyományos hajtásláncú Proace CITY modellek is elérhetők, mind áruszállító, mind pedig személyszállító (Verso) kivitelben. Az áruszállító kivitel két felszereltséggel választható; a belépő szint sallangmentes munkaeszköz, így a praktikumot és az olcsó üzemeltethetőséget állítja a középpontba. A magasabb felszereltségi szintű kivitelben az alapfelszereltség része az oldalsó tolóajtó, a nagyobb, 16 colos acél keréktárcsa-készlet (dísztárcsákkal), és Smart Cargo raktérbővítő rendszer is. A Proace CITY Verso Electric kínálata a Proace CITY modellekhez igazodik, így Combi, Shuttle, Family és Family+ változatban elérhető. A csúcsot jelentő Family+ kivitelhez színes head-up kijelző, navigációs rendszer és 17 colos könnyűfém keréktárcsák is tartoznak. Az e-toggle és az üzemmód-kapcsoló mellett valamennyi modellhez kifejezetten az elektromos autózást segítő kiegészítők is járnak. Ilyenek például a 10 colos TFT kijelzőn megjeleníthető akkukapacitás-értékek és fogyasztási adatok, a MyT appon keresztül pedig további kapcsolt szolgáltatások is elérhetők. Ilyen a hűtő-fűtő rendszer távműködtetése (és ezzel az autó előkondicionálása még indulás előtt), az akku állapotának lekérdezése, a töltés távirányítása és a töltés időzítése is.
Gazdag biztonsági felszereltség és vezetősegítő rendszerek
A Proace CITY Electric áruszállító és személyszállító változataihoz elérhetők a kategóriában élen álló Toyota Safety Sense csomag biztonsági felszerelései. Ilyen például az aktív (ütközés után is működő) automata vészfékrendszer, a sávtartó asszisztens, az intelligens (sebességhatárokhoz igazodó) jelzőtábla-felismerő rendszer, az éberség figyelmeztető, a vontatmánystabilitást szabályozó rendszer, az automatikus távfényszabályozás, a holttérfigyelő, valamint az emelkedőn való elindulást és a lejtmeneti sebességtartást is segítő menetszabályozó elektronika (Advanced Grip Control). Az elérhető felszerelések listáján természetesen megtalálható a parkolóradar éppúgy, mint a tolatókamera, vagy az áruszállító kivitelekhez elérhető, madártávlati kép közvetítésére is alkalmas, 180 fokos látószögű, az autó közvetlen környezetének felmérésében segítő Visiopark rendszer.