Újabb súlyos baleset történt vasúti átjáróban

Az év eddig eltelt 16 hete alatt már a 36. vasúti útátjárós baleset történt április 22-én.

A Nyugati pályaudvarról Veresegyházon át Vácra tartó vonat elé hajtott egy pickup Csörögnél. A vasúti átjáróban a fénysorompó ezúttal is jól működött, tilosat jelzett a közút felé.

A vonat lelökte a kocsit a sínekről, és óriási szerencsére mindkét utas a saját lábán szállt ki a roncsból.

Nem volt ilyen szerencsés az az autós, aki néhány kilométerrel arrébb tavaly így járt Vicziántelep megállónál:

Idén az eddig történt 36 vasúti átjárós balesetben már 16-an meghaltak, egy híján annyian, mint tavaly egész évben. A vonat féktávolsága több száz méter, így a mozdonyvezetőnek az átjáróban szinte semmi esélye nincs az ütközés megelőzésére.

Tavaly kevesebb mint kétnaponta történt vasúti baleset a KRESZ megszegése vagy a közlekedők figyelmetlensége, például tiltott helyen tartózkodás vagy a mozgó vonatra fel- vagy leugrás miatt. A baleseteknek hozzávetőlegesen a fele történt vasúti átjárókban, amelyeknek mintegy 70 százaléka fény- vagy félsorompóval van biztosítva.

Vegyük csak át, mit is mond a KRESZ:

A közúti közlekedés szabályai szerint a vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. Az átjáró megközelítésekor, valamint az áthaladáskor eleget kell tenni a vasúti átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek. A vasúti átjárón való áthaladásnál a KRESZ szabályai mindenkor érvényesek. Ha a fénysorompó jelzői sötétek, azaz egyik lámpa sem villog, akkor a sorompóberendezés nem működik, és a vonatkozó KRESZ előírások szerint kell eljárni: a sötét fénysorompójelző a közúton közlekedőket fokozott figyelemre készteti; a KRESZ szerint ez nem jelent szabad jelzést a közúti járművek részére.

A KRESZ előírja, hogyha a fénysorompó piros jelzést mutat, az útátjárón nem szabad áthaladni. Csak akkor lehet elindulni a síneken keresztül, ha sorompó esetén a karok már teljesen felnyíltak és fehéren villog a lámpa.

A gépjárművezetőknek minden esetben meg kell győződniük arról, hogy nem tart vasúti jármű a sorompó felé, valamint biztosítva van a folyamatos áthaladás. Az átjáró előtt meg kell állni, ha bármely irányból vasúti jármű közeledik. Tilos az előzés a vasúti átjáróknál és közvetlenül előttük is.

dasblog.hu