Újabb villamosok és trolik érkezhetnek Budapestre
Egy évvel meghosszabbította a BKK a gyártókkal kötött opciós szerződését
Megállapodott a BKK a CAF-villamosok gyártójával, így a szerződésmódosításnak köszönhetően további egy évig élhet opciós lehívási lehetőségével. A közlekedésszervező 51 villamossal, valamint – a Solaris–Škoda gyártóval korábban kötött egyezség keretében – 48 trolibusszal korszerűsítheti a fővárosi járműparkot.
Rendelkezésre álló anyagi forrás esetén további lendületet kaphat a fővárosi járműparkfejlesztés annak köszönhetően, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója, dr. Walter Katalin aláírta a CAF-villamosokat gyártó spanyol vállalattal a szerződésmódosítást. A megállapodás lehetővé teszi, hogy a BKK további egy évig, azaz 2022. május 17-ig – teljesen vagy részlegesen – lehívhassa a még opcióban szereplő 51 villamost. A villamosok típusára nincs megkötés, tetszőlegesen rendelhető hosszú, illetve rövid villamos is.
Hasonlóképp változott a Solaris–Škoda gyártóval korábban, 2020. november 30-án módosított trolibuszszállítási szerződés. Ez esetben ugyancsak további egy esztendővel, 2021. november 30-ig hosszabbították meg az opciós lehívási lehetőséget. A fővárosi közlekedésszervező a megállapodás szerint még 48 járműre tarthat igényt. A CAF-szerződéshez hasonlóan tetszőlegesen választhatja meg a BKK, hogy csuklós és/vagy szóló járműveket szeretne.
A Budapesti villamos és trolibusz járműprojekt II. ütemének köszönhetően az idei év első negyedében 7 új CAF-villamos kezdhette meg a munkáját. Az előző évben 14 vadonatúj szerelvényt adtak át és helyeztek forgalomba. A Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés elnevezésű beruházás keretében a BKK – Európai Uniós források felhasználásával – 2018-ban 10 szóló és 11 csuklós trolibuszt szerzett be a Solaris–Škoda gyártótól.
Folyamatosan fejlődik a fővárosi járműflotta
A közösségi közlekedés, valamint az ahhoz kapcsolódó infrastruktúra fejlesztése 2021-ben is hangsúlyos szerepet kap. Az elmúlt években indított jelentős járműparkfejlesztés rengeteget javított a fővárosi közösségi közlekedés színvonalán. A fejlesztés egyik zászlóshajójának a CAF-villamosok számítanak, amelyek a kor elvárásainak megfelelő szolgáltatásaikkal – tágas férőhely, légkondicionálás, akadálymentesség, fedélzeti kamerák – fokozzák a Budapesten utazók komfortérzetét. A Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés elnevezésű projekt részeként a Baross utcai – jelenleg használaton kívüli – troli-felsővezetéket ismét bekötik a hálózatba, illetve meghosszabbítják a Kiskörútig, így a Harminckettesek tere–Kálvin tér közötti útvonalon is felsővezetékes üzemmódban, gazdaságosabban közlekedhetnek a trolik.