Újra itt a legnagyobb hazai téligumi-teszt
20 szett, 7 pontozási kategória, 1 tél
A Használtautó.hu autós magazinja immár nyolcadszor bonyolította le a Nonstopgumi csapatával közös nagyszabású téligumi-tesztjét, hogy felhívja a figyelmet a téli közlekedésbiztonság és az autóvezetői tudatosság jelentőségére. Fékút, kigurulás, menetzaj és kapaszkodóképesség. A precíz, GPS alapú méréseken nyugvó teszt eredményei alapján kategóriákra bontott kalkulátor is segít az érdeklődőknek, hogy mindenki megtalálhassa a saját ízlésének és vezetési stílusának megfelelő abroncsokat. Papírforma és meglepetés eredmények egyaránt születtek.
A 2019-es téligumi-tesztnek is a mogyoródi Groupama Tanpálya vezetéstechnikai központ adott otthont, és a lebonyolítás is megegyezett a korábbi évekével. Vagyis amíg a Használtautó.hu szakértői az egyik tesztautóval mérést végeztek többek között száraz és nedves aszfalton, valamint a jéghez hasonló tapadási tényezőjű nedves műgyantán, addig a másik autón épp a Nonstopgumi gárdája cserélte a 205/55 R16-os gumikat.
„Sajnos még mindig nagyon sok olyan autós van, aki akár az első hópelyhek lehullásáig kihúzza a gumicserét. A fent hagyott, sok esetben már kopott nyári gumiknak viszont az abroncscserére kijelölt 7 C° alatt még száraz úton is számottevően hosszabb a fékútjuk. Ezek a méterek pedig bizony életeket is jelenthetnek. Ezért a tesztünkön kipróbált abroncsok között idén is találhatunk új és használt téli, nyári, illetve négyévszakos abroncsokat egyaránt, hogy láthatóvá tegyük a legfontosabb különbségeket, egyben kapaszkodót is nyújthassunk az autótulajdonosoknak” – mondta a legnagyobb hazai téligumi-tesztről Katona Mátyás, az idén 20 éves Használtautó.hu szakértője.
A mérési kategóriák:
- Fékút 60 km/óráról száraz aszfalton
- Fékút 60 km/óráról nedves aszfalton
- Fékút 40 km/óráról nedves műgyantán (a jéghez hasonló tapadású felületen)
- Kigurulás 15 km/órás tempóról (enyhe, konstans emelkedőn) a gördülési ellenállás vizsgálatára
- Menetzaj 50 km/óránál
- Kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből mennyi idő alatt tesszük meg az első 30 métert egy adott emelkedőn?
A szakértői csapat minden mérést ötször végzett el, majd a szélső értékek „eldobásával”, a többi átlagát vette számításba.
Az összesített első helyen, 95,5% súlyozott végeredménnyel a Bridgestone Blizzak LM005 abroncsa végzett. A dobogó második helyén a Goodyear UltraGrip 9-et, a harmadikon pedig a Dunlop Winter Sport 5 abroncsát találhatjuk.
Összértékelés szerinti sorrend | Súlyozott végeredmény (%)* és értékelés | |
Bridgestone Blizzak LM005 | 95,5% | Nagyon jó |
Goodyear UltraGrip 9 | 93,7% | Nagyon jó |
Dunlop Winter Sport 5 | 89,7% | Jó |
Continental WinterContact TS 860 | 88,8% | Jó |
Michelin Alpin 6 | 88,6% | Jó |
Continental AllSeasonContact (négyévszakos) | 87,4% | Kielégítő |
Barum Polaris 5 | 87,0% | Kielégítő |
Hankook Winter iCept RS2 W452 | 86,7% | Kielégítő |
BFGoodrich G-Force Winter 2 | 86,6% | Kielégítő |
Goodride SW608 | 86,0% | Kielégítő |
Apollo Alnac 4G All Season (négyévszakos) | 82,9% | kielégítő |
Laufenn LW31 I Fit | 82,1% | kielégítő |
Kormoran Snow XL | 81,5% | kielégítő |
Nexen N-Blue 4Season WH17 (négyévszakos) | 81,1% | kielégítő |
Bridgestone WeatherControl A005 (négyévszakos) | 77,8% | Rossz |
Michelin CrossClimate+ (négyévszakos) | 77,3% | Rossz |
Új (tesztgyőztes) nyári gumi | 73,8% | Rossz |
Használt téli gumi | 70,8% | Rossz |
Használt Michelin CrossClimate+ (négyévszakos) | 66,8% | Rossz |
Használt nyári gumi | 64,3% | Rossz |
* a száraz és a nedves aszfalton, valamint a nedves műgyantán (jegeshez hasonló felületen) mért fékezhetőség és a nedves műgyantán mutatott kapaszkodóképesség 20-20%-os, a kopási kép 10%-os, a zajszint és a kigurulás 5-5%-os figyelembevételével
Katona Mátyás a legjobb abroncsokkal kapcsolatban kiemelte: „A mezőny első felével autózva nagy meglepetés nem érhet bennünket. Nem kell feltétlenül megvásárolni a legjobb, prémium abroncsokat, ám ha télies körülmények között is kívánunk autózni, mindenképp erősen ajánlott a téli gumi. A négyévszakos abroncsok kapcsán fontos tudni, hogy vannak téli gumi alapúak – ezek tudtak mostani tesztünkön viszonylag jól szerepelni – és vannak nyári gumira épülők, azok jelentősen lemaradtak. A teszten adódott sorrend kapcsán meg kell jegyezni, hogy új abroncsokat teszteltünk. Néhány évnyi használat után egyrészt nyilván más sorrend, másrészt az újkori tudáshoz mérten komoly lemaradás adódik, ezt mutatják a tesztelt, az előírásoknak még tökéletesen megfelelő használt abroncsok is. Ez alapján pedig a legfőbb és mindenképp megjegyzendő üzenet az, hogy egy márkás, de használt abroncsnál sokkalta jobb egy középkategóriás, vagy akár egy annak sem számító, de új darab.”
A TOP 10 abroncsszett árai (Forrás: nonstopgumi.hu) | Ár (205/55 R16) |
Bridgestone Blizzak LM005 | 27 676 Ft |
Goodyear UltraGrip 9 | 32 186 Ft |
Dunlop Winter Sport 5 | 32 236 Ft |
Continental WinterContact TS 860 | 31 874 Ft |
Michelin Alpin 6 | 32 573 Ft |
Continental AllSeasonContact (négyévszakos) | 31 622 Ft |
Barum Polaris 5 | 18 637 Ft |
Hankook Winter iCept RS2 W452 | 25 141 Ft |
BFGoodrich G-Force Winter 2 | 20 516 Ft |
Goodride SW608 | nem elérhető |
http://tesztalelkemindennek.hu