Újra üzemel a Nissan „hírgyár” (2.) – A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában

Az IMQ tanulmánycrossover forradalmi elektromos meghajtással rendelkezik, amely 2022-re lesz elérhető az ügyfélautókban

A Nissan ma (SIC) rántotta le a leplet az IMQ tanulmány crossoverről, amelyet a Nissan díjnyertes e-POWER rendszerével szereltek fel, ezzel párhuzamosan a vállalat bejelentette ennek az elektromos meghajtástechnológiának az európai bevezetését is.

A technológia 2022-ben fog bemutatkozni az európai piacokon, árulta el Roel de Vries, a Nissan vállalati alelnöke a Genfi Nemzetközi Autószalonon.

Az ePOWER telitalálatnak bizonyult a fogyasztók körében Japánban, ahol hozzásegítette a Nissan Note-ot, hogy az ország legnagyobb eladási példányszámát produkálja. Az e-POWER autókban a 100%-ban elektromos hajtásrendszert az akkumulátort töltő benzinmotor egészíti ki, és ez a megoldás azonnali, egyenletes gyorsulást, valamint kiváló üzemanyag-takarékosságot biztosít az ügyfeleknek.

A technológia európai bevezetése meg fogja erősíteni a Nissan vezető pozícióját az elektromos járművek terén abban a régióban, ahol a Nissan LEAF már most is a legnépszerűbb elektromos autó.

A LEAF sikerére építve az e-POWER azon új technológiák között fog szerepelni, amelyekkel a Nissan legnépszerűbb járművei is rendelkezni fognak Európában az elkövetkező három évben. 2022-re az elektromos Nissan járművek eladása az ötszörösére fog nőni, 2022 végére pedig a piaci átlag kétszerese lesz.

„Egy teljes mértékben elektromos Európa lebeg a szemünk előtt” – mondta de Vries. „A Nissan már most is globális vezető szerepet tölt be a tömeggyártású elektromos járművek technológiája terén. Az e-POWER a következő két éven belül jelenik meg az európai utakon, és ezzel továbbra is úttörők leszünk azon az úton, amely a zéró emisszióval és a halálos közlekedési balesetek teljes megszűnésével jellemezhető világhoz vezet.”

A Genfi Autószalonon bemutatott IMQ egy korszerű technológiai és formatervezési koncepcióautó, amelyet az e-POWER összkerékhajtású változatával szereltek fel. Tükrözi a Nissan vezető helyét a crossoverek területén, megjelenése pedig kitolja az európai crossoverek lehetőségeinek határait.

Az e-POWER rendszer generátorral, inverterrel, akkumulátorral és egy elektromos motorral rendelkező benzinmotort tartalmaz. A kizárólag a nagy teljesítményű akkumulátor töltésére használt benzinmotor mindig optimális sebességen működik. Ez kiváló üzemanyag-takarékosságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást eredményez a hagyományos belső égésű motorhoz képest.

Az e-POWER jelenleg a japán Nissan Note és Serena modellekben érhető el. Az országban a Note eladások több mint 70%-át, valamint a Serena eladások csaknem felét e-POWER változatok teszik ki.

A Nissan elektromos járművek terén szerzett vezető szerepét erősíti a mai hír is, amely szerint a 100%-ban elektromos Nissan LEAF-ből világszerte összesen 400 000 járművet értékesítettek – ami biztosítja, hogy a világ legnépszerűbb elektromos autójaként tartsák számon. Holnaptól (március 6.) az ügyfelek is megrendelhetik az új és nagyobb akkumulátorral ellátott Nissan LEAF e+ járművet a Nissan európai fogyasztói weboldalain.

Több mint 3000 ügyfél rendelte már meg a 62 kilowattórás LEAF-et mindössze egy hónappal a globális bevezetése után.

A Nissan Energy szintén központi szerepet kapott. Az év későbbi részében mutatkozik be a Nissan Energy ROAM, egy hordozható, időjárásálló akkucsomag. A ROAM a korábban használt LEAF akkumulátorok celláinak fog új életet adni, és 700 wattórás tárolókapacitást, valamint 1 kilowattos teljesítményt fog biztosítani.