Újra üzemel a Nissan „hírgyár” (3.) – A 2019-es Genfi Autószalonon mutatták be az IMQ tanulmányautót
Korszerű megjelenés és összkerékhajtású e-POWER rendszer jellemzi a crossoverek következő nemzedékét
A Nissan ma (SIC) lerántotta a leplet a vadonatúj IMQ tanulmányautóról, egy korszerű technológiájú és formatervezésű koncepcióautóról, amely kijelöli a crossoverek következő nemzedékének irányát.
A Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatott IMQ észrevétlenül ötvözi a japán örökséget a modern, emberközpontú technológiával. A legújabb innovációkat tartalmazza, amelyek életre keltik a Nissan Intelligent Mobility-t, a márkának az autós közlekedés jövőjével kapcsolatos elképzelését. Dizájnja tükrözi a Nissan úttörő és vezető szerepét a crossoverek területén, feltűnő megjelenése pedig kitolja az európai crossoverek lehetőségeinek határait.
Az IMQ legfontosabb eleme az e-POWER következő generációja, amely egy azonnali, egyenletes gyorsulást biztosító, 100%-ban elektromos hajtásrendszer. Az e-POWER technológiából fejlesztették tovább, amely jelenleg Japánban a legnagyobb eladási példányszámokkal büszkélkedő Nissan Note és Serena modellekben érhető el. Ez a technológia az IMQ-ban 250 kilowattos összteljesítményre és 700 Nm nyomatékra képes.
Ezt a nagy teljesítményt egy új, többmotoros összkerékhajtású rendszeren vezetik át, ami minden kerék esetében pontos és független irányítást tesz lehetővé. Az e-POWER és az összkerékhajtás párosítása ideális az alacsony tapadású körülményekhez, például a Genf melletti havas, alpesi utakhoz.
Az IMQ további betekintést nyújt a Nissan technológiai elképzeléseibe. A Nissan ProPILOT* vezetéstámogató rendszerének továbbfejlesztett prototípusával látták el, amely még jobb önvezető képességet kínál. A modellben megtalálható a Nissan „Invisible-to-Visible” (láthatatlant láthatóvá tévő) technológiája, amelyet a 2019-es CES kiállításon mutattak be.
A külső és belső kialakítás egybeolvadása
Az IMQ a méreteinek köszönhetően az európai C-crossover szegmens közepén helyezkedik el. Letisztult és könnyed megjelenés jellemzi, külső és belső formaterve egybeolvad. Ez leginkább az üvegfelületek vonalaiban fedezhető fel, amelyek a kialakításuk révén egyetlen folytonos felület benyomását keltik.
Az IMQ a Nissan formanyelvének merőben új irányvonalát jelöli ki. A koncepció a szándékosan visszafogottabb kivitelezésű V-motion hűtőrácsba épített Nissan embléma köré épül. A hűtőrács függőleges irányban beleolvad a motorháztetőbe, vízszintesen pedig az első lökhárítóba, így szembetűnő sarkokat hoz létre a külső széleken. A motorháztetőn feltűnő, krómozott bemetszések találhatók, ahogy a sárvédő kiemelkedik a kerékívekből, és az ajtó középső része pedig becsúszik alá.
Hátul egy függőleges, hangsúlyos vonal húzódik lefelé a hátsó lámpatesttől, hogy kettészelje az oldalt lefelé haladó levegőt, fokozva az aerodinamikai teljesítményt. Felső vége a Nissan bumeráng formájú fényszóróegyüttesének új, karcsú vonalvezetésű értelmezésébe fut bele. Az egy darabból álló csomagtérajtó a motorháztető kialakítását megismételve a hátsó sárvédő alá bukik.
Alaposabban szemre véve feltárul az autó sötétített alsó részein megjelenő háromdimenziós struktúrák fokozott használata. Ezek a részletgazdag rétegek – vagy lamellák – a hagyományos japán formatervet idézik fel, és az autó egészére kiterjednek.
A külső részt 22 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé, amelyek személyre szabott Bridgestone Connect gumiabroncsokkal vannak szerelve. Ezek az „intelligens” gumiabroncsok információt küldenek a vezetőnek a grafikus felhasználói felületen keresztül. A továbbított adatok közé tartozik a gumiabroncsok terhelése, nyomása, hőmérséklete és a profilmélység. Ez segít az IMQ-nak automatikusan beállítani az autóba integrált biztonsági rendszereket az optimális működést szem előtt tartva.
A modern technológiával ötvözött japán stílusjegyek az autó belsejében is folytatódnak. Az IMQ ajtóinak zsanérja a külső széleken található. Kinyitva futurisztikus, tágas belsőt tárnak fel, amelyben négy különálló ülés található. Az ülések észrevétlenül emelkednek ki a lamellákkal borított padlóból, amely vizuális egységet alkot az autó külsejével.
A Nissan ismerős „ívelt szárny” műszerfala uralja a fülke elülső részét, a középkonzol alulról emelkedik ki, és hátrafelé húzódik az első ülések között.
Mindegyik formatervezett ülés kéttónusú, 3D-s technológiai anyaggal van borítva, amelynek lézerrel vágott geometrikus formáját a japán kumiko fafaragványok ihlették. A minta visszaköszön a műszerfalon, az ajtókárpiton és a tárolópolcon, valamint az ülés háttámlájának gazdag, fémes kivitelezésében. Lamellákat építettek az ajtókárpitba és az ülés háttámlájának felső részébe is fejtámaszként.