Ulmban születnek a Nikola Tre modellek

Ulmban (Németország), az IVECO üzeme ad majd otthont a Nikola Tre akkumulátoros elektromos, illetve üzemanyagcellás elektromos nehézkategóriás tehergépkocsik gyártási központjának.

Ulmban (Németország), az IVECO üzemében gyártja majd a Nikola Tre típust az IVECO és az FPT Industrial – a CNH Industrial N.V. (NYSE: CNHI/ MI: CNHI) haszongépjármű-, illetve hajtásrendszer-márkájaként –, valamint a Nikola Motor Company európai vegyesvállalata.

E nehézkategóriás tehergépkocsikra vonatkozó stratégiai és exkluzív partneri kapcsolat keretében a CNH Industrial a D sorozat vezető befektetőjeként 250 millió dolláros részesedést vásárolt a Nikola vállalatban. Az együttműködést 2019 szeptemberében a CNH Industrial Tőkepiaci Nap (CNH Industrial Capital Markets Day) alkalmával jelentették be – ezt gyorsan, már decemberben követte a Nikola Tre bemutatása. A nehézkategóriás tehergépkocsi egy akkumulátoros elektromos jármű (BEV), amely az első lépés az üzemanyagcellás elektromos (FCEV) modell felé.

A jelenleg az IVECO alváztervezési központjaként működő ulmi létesítmény ideális pozícióban, Baden-Württemberg tartomány szívében található. A régió célja, hogy képzett munkaerejének és fejlett kutatólaboratóriumainak is köszönhetően az üzemanyagcellás mobilitás vezető centrumává lépjen elő. Jelentős beruházásokat hajtott végre az erős autóipar és stratégiai projektpartneri együttműködések jellemezte térség kutatási és fejlesztési projektjeinek támogatására. Az ulmi gyártóegység így a legfontosabb beszállítók közelségének előnyeit is élvezheti.

Mindezeken túl a német szövetségi kormányzat a közelmúltban közzétette nemzeti hidrogénstratégiájának tervezetét, amelynek célja a hidrogéntechnológia területén működő vállalatok úttörő szerepének kiterjesztése. E stratégia keretében összesen kétmilliárd eurót irányoz elő a hidrogéninnovációs program finanszírozására, a szükséges elosztóinfrastruktúra fejlesztésével együtt.

„A Nikola márkával létrehozott európai vegyesvállalatunk, valamint a mai bejelentés egyértelműen igazolja, hogy a nulla helyi károsanyag-kibocsátású távolsági fuvarozás valósággá válik, egyaránt jól érzékelhető környezetvédelmi előnyökkel szolgálva Európa távolsági fuvarozói és polgárai számára” – hangsúlyozta Hubertus Mühlhäuser, a CNH Industrial vezérigazgatója. „A Nikola Tre ulmi – vagyis a nehézkategóriás tehergépkocsik tervezőközpontjába helyezett – gyártásáról szóló döntés e helyszín Németország üzemanyagcella-technikai klaszterének szívében elfoglalt, stratégiai elhelyezkedését is kiemeli.”

A projekt első szakaszában a vegyesvállalat 40 millió eurót fektet a gyártóüzem korszerűsítésébe, amely a jármű végső összeszerelésére összpontosít. A gyártás beindítása 2021 első negyedévére várható, és még ugyanebben az évben megkezdődhet a Nikola Tre modellek kiszállítása.