Ulmban születnek a Nikola Tre modellek

„A Nikola Tre a világ legfejlettebb nyerges vontatójának bizonyul, ma és a jövőben egyaránt mércéül szolgál a nulla helyi károsanyag-kibocsátású járművek számára” – emelte ki Trevor Milton, a Nikola Motor Company vezérigazgatója. „A Tre ulmi sorozatgyártásáról szóló döntés kiváló példája annak, hogyan lehet munkahelyeket teremteni, elősegíteni a fejlődést, biztonságot nyújtani az új nulla helyi károsanyag-kibocsátású technikák alkatrészbeszállítói számára, illetve példát mutatni más részegységgyártó (OEM) vállalatoknak. A világ készen áll a nulla helyi károsanyag-kibocsátású áruszállításra, a Nikola és az IVECO vegyesvállalata pedig elsőként teljesítheti ezen igényeket. Már alig várom, hogy az első sorozatgyártású járművek legördüljenek a szerelőszalagról.”

Az elsőként sorozatgyártásba kerülő modellek a 4×2 és 6×2 hajtásképletű, akkumulátoros elektromos nyergesvontatók modulrendszerű és igény szerint méretezhető, akár 720 kilowattóra kapacitású akkumulátorokkal, valamint akár 480 kilowatt folyamatos teljesítményt produkáló elektromos hajtásrendszerrel.

Az ulmi üzemet az IVECO valladolidi és madridi (Spanyolország) gyártóegységei látják majd el a szükséges modulokkal, a termelés gyors felfuttatásával biztosítva a várható ügyféligények kielégítését. Az ugyanezen platformra épülő üzemanyagcellás elektromos változatokat az Európai Unió által finanszírozott H2Haul projekt keretében tesztelik 2021 folyamán, piaci bevezetésük 2023-ra várható.

A jelenleg fejlesztés alatt álló Nikola Tre az új IVECO S-WAY platformra épül, a Nikola tehergépkocsi-technikáival, kezelőelemeivel, valamint információs és szórakoztató rendszereivel. A tesztek várhatóan 2020 közepén kezdődnek, és a prototípusokat idén szeptemberben a 2020-as hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon is bemutatják.

„A Világszínvonalú Gyártás (World Class Manufacturing) Arany Minősítésével rendelkező valladolidi és – az IVECO S-WAY sorozatot is gyártó – madridi termelési helyszíneinkre támaszkodva kellő mértékben felgyorsíthatjuk a Nikola Tre összeszerelését, hajtásrendszer-integrációját és nagy fokú egyéni kialakítási lehetőségeit időbeni, 2021-es piaci bevezetése érdekében” – mondta Gerrit Marx, a CNH Industrial haszongépjármű- és különleges jármű elnöke.

A vegyesvállalat a Nikola márkával kialakított olyan szélesebb együttműködés része. amelynek célja üzemanyagcella-technika alkalmazásával felgyorsítani a szakma átalakulását az észak-amerikai 8-as osztályú, valamint az európai nehézkategóriás tehergépkocsik károsanyag-kibocsátás szempontjából semleges üzeme felé. A közös munka középpontjában elsősorban az egyes partnerek szakértelmének maradéktalan kiaknázása áll. A nulla helyi károsanyag-kibocsátású nehézkategóriás tehergépkocsik sikeres üzemét szolgáló megoldás egy teljes egészében újszerű üzleti modellt honosít meg az iparágban.