Ultimate Edition kivitellel érkezik az új Lexus LC

Áthangolt futómű, új generációs infotainment rendszer és kibővített biztonsági funkcionalitás mellett egy custom minőségű limitált szériával: az Ultimate Edition kivitellel érkezik meg az új modellévbe a Lexus kétajtós zászlóshajója.

Hiába volt innovatív, ésszerű és ergonomikus, hiába nyert számos technológiai díjat, a piac nem zárta teljesen a szívébe a Lexus 2010-től alkalmazott Remote Touch kezelőfelületét. Az érintőképernyős technológia, amelynek kiváltására eredetileg született, mostanra maga is rengeteget fejlődött, így a Lexus az elmúlt években elkezdett fokozatosan visszatérni a kijelzőn keresztüli, közvetlen vezérlés koncepciójához.

A paradigmaváltás most az LC kupét és az LC Convertible kabriót is elérte, a fejlesztés nyomán megváltozott a modellpáros vezetői környezete. A korábban alkalmazott, 10 colos képátlójú kijelzőt felváltó 12,3 colos, széles formátumú érintőképernyő 86 mm-rel közelebb került a vezetőhöz, ami kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi annak kezelését. A korábbi érintésérzékeny vezérlőfelület helyén hangsúlyos és elegáns alumínium tekerőtárcsát helyeztek el, amely az audiorendszer vezérlésére szolgál; illetve átrendezték az itt található kapcsolókat, így logikusabb, áttekinthetőbb és esztétikusabb lett az egész padlókonzol. A könyöklőben a szokásos töltő- és adatátviteli csatlakozókat találjuk.

A fedélzeti rendszer számos funkciójához fejlett hangvezérléssel is hozzáférhetünk, a klímaberendezéstől kezdve az online böngészőn keresztül a vezetékkel vagy vezeték nélkül csatlakoztatott okostelefonok kezeléséig. Összesen akár száz szóbeli parancsot adhatunk ki a rendszernek, amely három felhasználó személyes beállításait (navigáció, üléspozíció, biztonsági értesítések, audiorendszer) képes tárolni és előhívni. Harmadik lehetőségként a Lexus Link okostelefonos alkalmazáson keresztül is vezérelhető egy sor alapvető funkció, a központi zártól kezdve a klímaberendezésig.

Az új generációs infotainment rendszer kettős navigációs funkcionalitást kínál. A tájékozódást valós idejű, online forgalom- és útvonal-információ támogatja; a parkolásra és üzemanyagárakra vonatkozó, friss információk szintén a felhőből kérhetők le. Akkor sincs azonban baj, ha a jármű adatkapcsolat nélküli területen közlekedik: ilyenkor a beépített fedélzeti navigációs berendezés gondoskodik az útbaigazításról.

A digitális ráncfelvarrást áthangolt multimédiás egység teszi teljessé: az alapfelszerelésként kínált, felső kategóriás Mark Levinson Surround audiorendszert új hangszórókkal szerelték fel.

Az autóipari modellfrissítések során általános a színpaletta módosítása. Ezzel a lehetőséggel a Lexus dizájnerei is éltek: a belső térben elegáns, szellős kék-fehér társítás, illetve sötétbordó színvilág egészíti ki az eddigi lehetőségeket. Ezzel összefüggésben új felületi és kárpitanyagokat – például szénszálas küszöbbetéteket – találunk az utastérben. A külső esztétikumot két új karosszériaszínnel, illetve három új, kovácsolt könnyűfém keréktárcsával aktualizálták; a szélzaj csökkentése érdekében módosult a külső tükörház formája.

Bővítették a Lexus Safety System + biztonsági csomag tudását. Az LC mostantól észleli a kerékpárosokat, kereszteződésben kanyarodva is ügyel a veszélyekre, a kormányzásba beavatkozva tartja a forgalmi sávban az autót, ívmenetben szükség szerint csökkenti a sebességet, valamint nem csak észleli a sebességkorlátozásokat, de magától be is tartja azokat.

A fenti frissítések mind meghatározó jelentőségűek, ám a Lexus LC elsődleges erénye mégis csak a páratlan vezetési élmény. A mérnökök ezen a téren is kitettek magukért. A futómű jóformán minden elemét áthangolták: a rugóktól és lengéscsillapítóktól kezdve a lengőkarokon és merevítéseken át a kormánymű és a kerékrögzítés elemeiig. A motorfelfüggesztést is módosították. Az eredmény: precízebb kormányérzet, közvetlenebb reakciók, pontosabb visszajelzések.

Az elektronikus fékrendszer és a tízfokozatú automata sebességváltó vezérlését is újrahangolták, így a Lexus LC lineárisabban lassít, és a vezető szándékait előre megérezve kapcsol a fokozatok között. Különösen markáns a változás a Sport és Sport+ váltóprogramokban; utóbbi minden eddiginél közelebb áll a klasszikus kézi sebességváltók által kínált vezetési élményhez.

Merész, de indokolt újdonság a V8-as motorral szerelt kupé és kabrió modellek Expert üzemmódja, amely az elektronikus stabilizáló funkciók teljes kiiktatásával biztosítja az élményautózás feltételeit – természetesen csak zárt útszakaszon. A 3.5 V6-os hibrid modell is közvetlenebb gázreakciókat, frissebb gyorsítási érzetet kínál, köszönhetően a nagyobb kapacitású akkumulátorcellák alkalmazásának.

Ennél is nagyobb szabadságot adott mérnökeinek a Lexus az 5.0 V8-as szívómotorral megrendelhető LC Ultimate Edition fejlesztéséhez. A limitált széria motorját és differenciálművét Takumi mesterek hangolták tökéletesre, ami finomabb járást, dinamikusabb gyorsítókészséget és karakteresebb hangzást eredményez.

A szuverén teljesítménykifejtéshez a hagyományos japán porcelánok matt fehér színvilágát és textúráját idéző fényezés, valamint azzal éles kontrasztot alkotó, fekete részletek társulnak. Az első lökhárító oldalára a motorsportból átemelt, vízszintes szárnyacskákat illesztettek, amelyek csökkentik az első tengelyre ható felhajtóerőt, és nagy sebességnél segítenek stabilizálni a járművet. Szintén az aerodinamikai teljesítményt javítja a korábbi LC Aviation kiadás hasonló megoldása által ihletett, kizárólag a kupéhoz kínált, szénszálas hátsó légterelő.

A megújult LC kupé és kabrió európai piacra szánt példányait idén májusban veszi gyártásba a Lexus. A szamurájok páncélzata által ihletett kék belsővel, valamint sorszámozott plakettel és Alcantara ajtókárpitozással kényeztető LC Ultimate Edition első példányai 2023 szeptemberében gördülnek ki a Lexus Motomachi gyártóüzeméből.

Fotók: Lexus