Unimog
Az Unimog elődjének első modelljét 1946-ban vetették papírra és kezdetben Böhringer néven gyártották. 1951 óta viseli magán a Mercedes-Benz csillagot, vagyis immár 66 éve töretlen a sikere és a fejlődése.
Kezdetben 1700 ccm motor, 30 Le teljesítmény és 1300 kg hasznos teherbírás jellemezte a modellt. Az alapelvek, mint az összkerék meghajtás, kiváló terepjáró képesség, portál hidak, elől-hátul azonos nyomtáv, spirálrugós kialakítás, széleskörű felhasználás, a traktorok és a teherautók előnyös tulajdonságainak ötvözete a mai napig megmaradtak.
Hazánkban – a volt szocialista országok közül elsőként – 1958-tól alkalmaztak Unimog járműveket. Kezdetben az erdészeteknél, majd a közutak fenntartása során és a főváros úthálózatának karbantartásához vették hasznukat.
A MÁV is korán felismerte az Unimog sokoldalúságát: a legrégebbi „kétéltű” Unimog 1968-as gyártású és a mai napig teljesíti szolgálatát a Nyugati kerékpár esztergánál.
Az Unimog wörthi gyára Európa legnagyobb teherautó gyára. Évente átlagosan mintegy 2000 Unimog modell hagyja el a gyártószalagot. A viszonylag kis szám is azt sejteti, hogy ez a termék egészen különleges, egyedi, ugyanakkor a világ szinte minden országában ismert és közkedvelt. Különlegességét ugyanis az alkalmazások sokszínűsége adja.