Utazás ë-Comfort osztályon

  • AZ ELEKTROMOS KÖZLEKDÉS MODERN, CSÚCSTECHNOLÓGIÁS MEGKÖZELÍTÉSE

A Citroën név immár 100 éve összefonódik a kényelem fogalmával. A C5 Aircross SUV is a Citroën Advanced Comfort® program jegyében fogant, így a tervezési folyamat minden egyes lépésénél odafigyeltek a kényelem valamennyi összetevőjének megerősítésére. Az új C5 Aircross Hybrid SUV még ennél is tovább megy, és az elektromos közlekedés modern, csúcstechnológiás megközelítését kínálja, mely a kényelmet és a sokrétű használatot szolgálja. Napi szinten tisztán elektromos üzemmódban,ë-Comfort osztályon utazhatunk, mintha csak egya külvilágtól elszigetelt, kipárnázott buborékban ülnénk, ahova nem szűrődnek be a kinti zajok. Az elektromos meghajtásnak hála minden akadály elhárul, és a teljes nyugalom légköre veszi körül az utasokat. A hangtalan működés, a gördülékeny indítás, az élvezetes vezetés, a puha felfüggesztés, a besüppedő Advanced Comfort ülések, a rezgések teljes hiánya, az ergonomikusan felépített, egyszerűen használható kezelőfelületek és szolgáltatások mind az utasok kényelmét növelik.

Az ë-Comfort a mindennapos elektromos közlekedés záloga, és az alábbiak jellemzik:

  • zéró CO2kibocsátás a környezettudatos ügyfelek igényeinek megfelelően,
  • zéró zaj és szag az optimális hang- és szagélmény biztosítására városban történő elektromos közlekedéskor,
  • zéró vibráció, akadozás és sebességváltás a gördülékeny vezetésért,
  • azonnal rendelkezésre álló nyomaték a felvillanyozó vezetési élmény érdekében,
  • távolról programozható szolgáltatások a nyugalom jegyében.

A városi környezetben zéró emissziós közlekedésre képes, de a hosszabb utaktól sem megriadó új C5 Aircross Hybrid SUV egy újabb utazásra csábító modell, mely nyugodt, pihentető, stresszmentes utazást ígér.

Az elektromos üzemmódra való figyelmeztetés érdekében az új C5 Aircross Hybrid SUV az előírásoknak megfelelően 0–30 km/h közötti sebességtartományban jellegzetes ZEV hangjelzést bocsát ki. A tisztán elektromos működést jelző hang amellett, hogy tovább erősíti a modell modern és high-tech jellegét, biztosítja, hogy a gyalogosok felfigyeljenek a közeledő járműre. A hangjelzés az akusztikus komfort megőrzése érdekében a jármű belsejében nem hallható.

  • HATVÁNYOZOTTAN KÉNYELMES HIBRID VÁLTOZAT

Az új C5 Aircross Hybrid SUV a hagyományos meghajtású változatok kényelmét még az ë-Comforttal is megtoldja. ZEV üzemmódban, a többnyire legstresszesebb városi vezetési helyzetekben, illetve kis távokon fokozott akusztikai komfortban van részünk, a legkisebb vibráció sem zavarja a nyugalmunk. A szériafelszereltség részét képező többrétegű, zajszűrős első ablaküvegek jóvoltából fokozottan érvényesül a védőburokhatás, így az új C5 Aircross Hybrid SUV fedélzetén a külvilág zajától teljesen elzárva, kényelmesen utazhatunk.

A progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztéssel rendelkező újC5 Aircross Hybrid SUV nem ismer akadályt, a kátyúk, árkok, fekvőrendőrök és egyéb útelemek nem okoznak neki problémát, akárcsak egy repülő szőnyeg, észrevétlen suhan át rajtuk. A Citroën autósportban szerzett tapasztalatait kamatoztató technológia a hidraulikus ütközőelemeknek köszönhetően hatékonyan gondoskodik az ütközések elnyeléséről. A technológia bevezetése, tesztelése és kipróbálása az 1994-es Párizs–Dakaron győztes ZX modellekhez fűződik, és a márka gépjárművei közül jelenleg a C3 WRC kínálatában szerepel. A márka hosszú évek tapasztalatára és mérnökei szaktudására támaszkodva fejlesztette ki ezt az újfajta felfüggesztési rendszert az útegyenetlenségek még tökéletesebb szűrése érdekében, az ügyfelek által olyannyira kedvelt Citroën felfüggesztési beállítások megtartásával. Az új típusú felfüggesztési rendszer fejlesztése során 20 szabadalmi bejelentést nyújtottak be.

A hibrid változat sajátja a többlengőkaros hátsó futómű, amely a külső körülményektől függetlenül hatékony és magabiztos viselkedést és stabilitást biztosít.

A fedélzeti kényelem egyik fontos fokmérője az ülések komfortszintje. Az Advanced Comfort üléseken – ahogyan azt aCitroëneken már megszoktuk – az utasoknak kivételes kényelemben van része:

  • A vizuális komfort jegyében az ülések jól látható párnázatot kaptak.
  • Az ülések a 15 mm vastag szivacsrétegnek köszönhetően tapintásra is hívogatóan kényelmesek.
  • A dinamikus komfortról egy speciálisan strukturált, vastagabb felületi szivacsréteg és az első ülésekben alkalmazott nagy sűrűségű belső mag gondoskodik, mely hosszú távon is megfelelő puhaságot, jó tartást és optimális kényelmet biztosít.
  • A kényelmes testtartást szolgálják a széles, jól tartó ülőlapok és háttámlák, valamint a sok beállítási lehetőség.

Az új C5 Aircross Hybrid SUV helykínálat és variálhatóság tekintetében ugyanazokkal az előnyös tulajdonságokkal rendelkezik, mint a C5 Aircross SUV. A dönthető háttámlával ellátott, egyforma széles, sínen csúszó és összecsukható hátsó ülések a C5 Aircross egyik meghatározó jegye a szegmensen belül. Ugyanez igaz a hibrid változatra is. Az akkumulátor hátsó ülések alatti elhelyezéséből adódóan a kivételes variálhatóság és a Best in Class csomagtartóméret is megmaradt. Az ülések helyzetétől függően 460 és 600 liter között mozgó csomagtartó a C kategóriás hibrid SUV-ok között a legnagyobb, és az összes motortípust egybevetve is a szegmens egyik legjobbja. A csomagtérpadlóban külön hely került kialakításra a jármű töltéséhez szükséges eszközök számára, a hátsó ülések lehajtása esetén pedig sík padlófelület alakítható ki összesen 1,90 m-es rakodóhosszal, akárcsak a hagyományos változat esetében. Az átgondolt kialakításnak köszönhetően az új C5 Aircross Hybrid SUV-ban a szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható hibrid SUV-ját üdvözölhetjük.

Azúj C5 Aircross Hybrid SUV csúcstechnológiával felszerelt korszerű járműkéntszámtalan vezetéssegítő technológiát kínál: 20 különböző funkció szolgálja a biztonságot és a fedélzeti kényelmet és könnyíti meg a vezetést a legkülönfélébb helyzetekben. A Highway Driver Assist névre hallgató – főleg városi dugókban és gyorsforgalmi utakon hasznos – második szintű autonóm vezetési rendszernek köszönhetően például a vezető részlegesen felszabadul a vezetés terhe alól, és csak az útra kell figyelnie.