Útnak indult az első elektromos róka
A napokban munkába állt az ország első elektromos TGE furgonja a Foxpost flottájában és hamarosan újabb járművek is követik majd a példáját.
Bengyel Ádám, a Foxpost ügyvezető igazgatója vette át a ma még különlegesnek mondható járművet Hoyos György buszüzletág-igazgatótól, Henzel Ádám kishaszonjármű-értékesítési vezetőtől és Buzás Gyula értékesítőtől. A csomagszállítással foglalkozó cég számára jelentős mérföldkő ez, hiszen alig egy éve próbálták csak ki az MAN kishaszonjárműveket.
„Meglévő flottánkat szerettük volna korszerűbbé és megbízhatóbbá tenni, ezért kerestünk új lehetőségeket. Egyik sofőrünk javaslatára vettük fel a kapcsolatot az MAN Kft. szakembereivel. Az általuk biztosított tesztjármű meggyőző eredményeket produkált, így már tavaly vásároltunk TGE furgonokat” – mondta el Bengyel Ádám, a csomagautomatákat üzemeltető cég ügyvezető igazgatója.
A Foxpost számára kiemelten fontos a kiszámítható, biztonságos, gazdaságos és környezettudatos üzemeltetés. A 20 járművel rendelkező flotta átlagéletkora mindössze két év és az új járművek beszerzésekor is csupán hároméves üzemeltetési ciklussal számolnak. Ennek is köszönhető, hogy az egyetlen csomagra jutó szén-dioxid-kibocsátásuk 0,2 kilogramm, ami abszolút piacvezető érték (az átlagos volumen 0,8-1 kilogramm a szegmensben).
„Ebben az évben közel 2 millió csomagot szállítunk majd, ami abszolút rekord a cég életében. Ezek jelentős részét Budapesten, ahol az új elektromos furgonunk is dolgozik. Izgalmas projektként tekintünk az ország első ilyen járművének üzemeltetésére. Ugyan az MAN szakemberei komoly háttérszámításokkal segítették a döntésünket, mégis egy új, eddig ismeretlen utat járunk be együtt. Járműveink többsége napi 4-600 kilométert fut, így kiemelten fontos szempont volt a döntéskor kényelem és a biztonság. Természetesen az elektromos furgon ilyen hatótávolsággal nem rendelkezik, Budapesten és agglomerációjában viszont a tervek szerint így is két műszakban dolgozik majd. Ez azt jelenti, hogy naponta kétszer 80-90 kilométert tesz meg” – árulta el az ügyvezető.
„Ehhez a felhasználáshoz ideális a jármű, ami a WLTP-ciklus szerint is 114 kilométeres hatótávval rendelkezik. A városi forgalomban ez jóval több lesz a tapasztalatok szerint, a sok rekuperáció, vagyis fékezésienergia-visszanyerés miatt. Az elektromos hajtáslánc az üzemeltetési költségekre is jó hatással lesz, hiszen amellett, hogy egy egyszerű hálózati csatlakozóról is mindössze 17 óra alatt teljesen feltölthető, a szervizköltségek terén is jóval alacsonyabb díjakkal kell számolni. Ez pedig már középtávon is ellensúlyozza a magasabb vételárat. Ráadásul a piacon egyedülálló, hogy az eTGE hasznos teherbírása közel egy tonna és méretei alapján is ez a legnagyobb elektromos furgon a piacon” – fogalmazott Henzel Ádám az MAN Kft. kishaszonjármű-értékesítési vezetője.
Szükség is lesz az elektromos TGE minden tudására, mert a Foxpost idén tovább bővíti hálózatát, 2021-re pedig már közel 200 csomagautomata szolgálja majd az ügyfelek kényelmét. Így nem csoda, ha az eddigi járműpark is tovább fejlődik. A megújulás keretében több kisebb furgont cserélnek le még ebben az évben dízelmotoros MAN TGE járművekre.
„Nem titok, sokat várunk flottánk új zászlóshajójától! Épp ezért kezdjük vele flottánk új arculatának bevezetését. Az eddigi fehér helyett, mostantól minden újonnan érkező autónk piros lesz. Ez az egyedi szín könnyebben felismerhetővé teszi a járműveinket, amelyekre büszkék lehetünk, hiszen iparági szinten is kiemelkedőek. Szépségük mellett megbízhatóságuk és a hozzájuk kapcsolódó finanszírozási és karbantartási lehetőségek is komoly érvek voltak. Ilyen például az is, hogy az MAN Kft. telephelyein szombaton is lehetőség van a karbantartási munkák elvégzésére, és ez nagy előny számunkra” – mondta Bengyel Ádám.