Úttörő innovációk a jövő autójához
A Mercedes-Benz exkluzív betekintést nyújt a kutatási tevékenységekbe és a jövőbeli technológiákba
- A városi jövők látása: London, Los Angeles és Shenzhen számára 2040-ben +
- A jövő hiper-személyre szabott vevői tapasztalata: kiterjesztett valóság (AR) és vegyes valóság (MR) révén
- Neuromorf számítástechnika: nagyobb energiahatékonyság a jövőbeli autonóm vezetésnél
- Technológiai kihívás: innovatív anyagok kutatása biotechnológia felhasználásával, a környezeti hatás csökkentése érdekében
- Aerodinamikai és gyakorlatilag karbantartásmentes: a fenntarthatóbb vezetés közbeni fék
- Villamos energiát előállító járművek: új potenciál az elektromos futásteljesítményre a napelemekből
- Játékváltó innovatív teljesítmény-átalakító: nagyobb hatékonyság a jövő nagyfeszültségű architektúrájában
Az úttörő szellem közel 140 éve része a Mercedes-Benz DNS-nek. Számtalan újítás révén az autó- és technológiai úttörő feltalálója folyamatosan előkészítette az utat az egyéni mobilitás fejlesztéséhez. A EQXX LÁTÁSa technológiai program már egyértelmű áttekintést adott a hatékonyságról a következő elektromos és digitális korban. A jövőbe vezető út azonban folytatódik: a Mercedes-Benz folyamatosan kutat új technológiákat a holnap mobilitásának kialakítása érdekében. A társaság exkluzív betekintést nyújt a folyamatban lévő kutatási tevékenységekbe, amelyek célja az autóipar előrehaladása, messze meghaladva a – innovációk jelenlegi időszakát a mobilitás teljesen új korszakában. Ez magában foglalja az úttörő technológiák fejlesztését az életminőség és a közúti biztonság javítása, az éghajlat fokozottabb védelme és az erőforrások megőrzése, valamint a digitális tapasztalatok fokozása érdekében, amelyek hiper-személyre szabottak és messze túlmutatnak a járművön.
“Az innovatív erő a Mercedes-Benz legfontosabb hajtóereje volt és van. Márkánk közel 140 éve alakítja az autóipar fejlődését úttörő technológiákkal. Számunkra az innovációnak csak akkor van értelme, ha valódi hozzáadott értéket kínál ügyfeleinknek. Tökéletes összetételük teszi a Mercedes-t Mercedes-ként. Ezért gondoljuk, hogy a haladás innovatív technológiák fejlesztését jelenti a társadalommal folytatott párbeszéd során. Így fenntartjuk innovatív erőnket és újfajta autóipari élményt teremtünk. ”
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, technológiai igazgató, fejlesztés és beszerzés
A városok vezetik a műszaki és társadalmi innovációkat
Az autó a mai társadalom része, komplex életkörülményeink szerves része. De hogyan fog kinézni ez a jövőben, különösen a városokban? Az előrehaladást soha nem határozzák meg egyértelműen, és folyamatosan vitatják. A társadalmi fejlemények és az emberek igényeinek korai felismerése érdekében a Mercedes-Benz globális tudáshálózatot hozott létre különféle területek szakértőivel – a szociológusoktól és filozófusoktól kezdve a tudósokig, művészekig, futuristákig és építészekig, az induló vállalkozásokig és a csúcstechnológiáig. társaságok. Sokan már élnek, dolgoznak és szabadidejük nagy részét városokban töltik. És itt is a műszaki és társadalmi innovációk találják meg első alkalmazásukat. A Mercedes-Benz ezért párbeszédet folytat a városokkal világszerte, különös tekintettel az intelligens városstratégiájukra.Az intelligens városok megjelenése nagyobb hatékonysággal és fenntarthatósággal jelentősen befolyásolja a városi területeken történő utazás módját a jövőben –.
A Mercedes-Benz jövőbeli képei megmutatják, hogy a digitalizáció és az éghajlatváltozás hogyan változtathatja meg a városokat
A változatos, folyamatos tudáscsere alapján a Mercedes-Benz futuristái 2040 utáni években London, Los Angeles és Shenzhen városairól készítettek jövőbeli képeket. Példákat mutatnak arra, hogy az európai, az Egyesült Államok és Kína városi területei hogyan változhatnak a digitalizáció és az éghajlatváltozás eredményeként. Az átalakulás sebessége nagyban változik a politikai, kulturális, gazdasági és éghajlati viszonyok miatt. A nemzetközi együttműködés révén létrehozott képek inspirálják a lehetséges és kívánatos jövőket. A tudás és a véleménycsere képezi a járművek optimális integrációját a – városba, és ezáltal kiindulópontot jelent a Mercedes-Benz intelligens városokkal való jövőbeni együttműködéséhez.
London 2040 +: központosított parkolási megoldások összekötik az autókat, a kerékpárokat és a tömegközlekedést
A brit főváros, London számára a 2040-es + jövőkép a progresszivitás és a történelem és a hagyomány kombinációját írja elő. A belvárosi környékeket át lehetne alakítani, hogy azok élhetőbbé és fenntarthatóbbá váljanak. Az eredmény a régi épületek és az új építmények keveréke, több fával, parkkal, zöld tetővel és homlokzattal, valamint közös nyilvános terekkel. A csökkent autóforgalom mellett lehetnek “autópályák ” és helyi tömegközlekedés. A központosított parkolási megoldások közlekedési csomópontokként működhetnek, amelyek összekötik az autókat, a kerékpárokat és a tömegközlekedést, miközben a robo-taxik áthaladnak a városon. A londoni elképzelés szerint az elektromos kisteherautók és a teherbiciklik az uralkodó megoldások az utolsó mérföldes szállításhoz. Szinte minden jármű rendelkezik elektromos vagy elektromos hajtással.
Los Angeles 2040 +: digitalizált infrastruktúra dedikált sávokkal autonóm autók, robo-taxik és kerékpárok számára
A Los Angeles-i elképzelés szerint az egyes autók továbbra is kiemelt prioritást élveznek 2040-ben + a város kiterjedt terjeszkedése és nagy távolságai miatt. Az elavult infrastruktúra digitalizálása csökkentheti a forgalom bonyolultságát és intelligensebben oszthatja el a parkolóhelyet. Az összes személygépjármű több mint 50% -a teljesen elektromos lehet. Ezek közül sokat fel lehet szerelni fotovoltaikussal. Az automatizált járműveknek és a robo-taxiknak saját sávjuk lehet. Az első különálló kerékpárút a helyén lehet. Az élet-, szabadidős, munka- és bevásárlónegyed térben el van választva. Számos zöld terület a korábban lezárt felületeken jobb életminőséget biztosíthat és védelmet nyújthat a szélsőséges hő ellen. Lehetnek zöldebb épület homlokzatok és nyilvános ivóvízkút, míg a vízgyűjtő rendszerek, például az esőkertek lehetővé teszik a víz hatékony felhasználását.
Shenzhen 2040 +: felfelé haladva függőleges infrastruktúrával, drón alapú logisztikával és repülő taxikkal
A déli kínai város, Shenzhen már rendelkezik átfogó 5G-os mobilhálózattal. Ez a digitális átalakulás vezetőjévé teszi Londonhoz és Los Angeleshez képest. A város számos csúcstechnológiai vállalatnak ad otthont, ezért innovációs központ. 2040-ben a + forgalmat mesterséges intelligencia, összeköttetések és digitális infrastruktúra segítségével lehetett kezelni. Ezután sok automatizált jármű külön konvoj sávokon haladna, integrált “jármű útfelhőn ” keresztül hálózatba kötve. Az építési sűrűség miatt elképzelhető lenne a forgalom függőleges elrendezése különböző szinteken. A jármű-X kommunikáció (V2X) szabványossá válhat, és a logisztika robotok és drónok segítségével automatizálható. A Shenzhen elképzelése szerint minden jármű elektromos vagy elektromos hajtással rendelkezik, és saját villamos energiájának egy részét napelemes modulokon keresztül termeli.A kerékpárosok külön sávokkal rendelkeznek, a gyalogosok pedig egyértelműen megjelölt gyalogutakkal rendelkeznek. A nagy sebességű vonatokat és a VTOL-kat (vertikális felszállás és leszállás) áruk és emberek szomszédos városokba történő szállításához lehetne használni, míg a parkok és a zöld infrastruktúra bősége a sűrűn csomagolt magas emelkedések közepette biztosíthatja a jó levegőminőséget és az alacsony hőnövekedést. fel nyáron.
A jövő hiper-személyre szabott vevői tapasztalatának látása AR és MR segítségével
A Mercedes-Benz a jövő hiper-személyre szabott vevői élményén dolgozik. A társaság bemutatta az MBUX virtuális asszisztens – első lépését az idei Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n (CES). A rendszer olyan fejlett technológiákat alkalmaz, mint például a generációs mesterséges intelligencia (AI), hogy az ember és a gép közötti interakció intuitívabbá és személyre szabottabbá váljon. A jövőkép azonban messze túlmutat ezen: a Mercedes-Benz holisztikus és zökkenőmentes digitális élményt kíván kínálni ügyfeleinek a márkával való minden érintkezési pontjukon keresztül, hogy könnyebbé és kényelmesebbé tegyék az életüket –, beleértve a járművet is. A jövő Mercedes-Benz még jobban megismeri vezetőjét és szokásait. Képes lenne felismerni a hangulatokat és az igényeket, és egész nap támogató társként működne.
A jövőben a hiper-személyre szabott vásárlói tapasztalatok egyik példája a következő lehet: az ügyfél reggel kávét készít, és vegyes valóságú fejhallgatóval készül fel a munkára. Ez magában foglalja a naplóbejegyzések áttekintését. A Mercedes-Benz önállóan halad ki a garázsból. A belső teret már pontosan úgy konfigurálják, mint az aktuális követelmények, például hőmérséklet, rádióállomás vagy térfogat. Az ügyfél belép és elindul. Az MBUX virtuális asszisztens navigációs célt javasol az egyedi preferenciák alapján. Egyenesen az irodába vezet, nem pedig a kedvenc átjáró kávézóba, mivel már otthon kávét fogyasztottak. Egy pár AR szemüvegen keresztül a sofőr a navigációt virtuális jelzőtáblákként látja a külvilágban – pontosan a fontos útpontokon és fordulókon.Ha a kormánynál lévő személy inkább más tevékenységekre összpontosít, akkor egyszerűen csak önálló vezetési módra vált. A jármű ezután javaslatokat tesz további feladatokra és tapasztalatokra az ismert egyéni preferenciák szerint. Ide tartozik például egy nyugodt ülő testtartás elfogadása vagy az otthon megkezdett, de még be nem fejezett feladatok folytatása. Ha akarják, az ügyfél bármikor hanggal vagy a kezelőszervek segítségével kölcsönhatásba léphet a járművel. Az autonóm vezetés során ez utóbbiak is könnyen elérhetők egy nyugodt ülő testtartáshoz.nyugodt ülő testtartás elfogadása vagy folyamatos feladatok elvégzése otthon kezdődött, de még nem fejeződött be. Ha akarják, az ügyfél bármikor hanggal vagy a kezelőszervek segítségével kölcsönhatásba léphet a járművel. Az autonóm vezetés során ez utóbbiak is könnyen elérhetők egy nyugodt ülő testtartáshoz.nyugodt ülő testtartás elfogadása vagy folyamatos feladatok elvégzése otthon kezdődött, de még nem fejeződött be. Ha akarják, az ügyfél bármikor hanggal vagy a kezelőszervek segítségével kölcsönhatásba léphet a járművel. Az autonóm vezetés során ez utóbbiak is könnyen elérhetők egy nyugodt ülő testtartáshoz.
Az AR szemüveg integrálása a Mercedes-Benz járművekbe
A társaság hosszú távú elképzelése tehát az, hogy AR szemüveget használjon, hogy teljesen új élményt nyújtson a jármű összes utasának. A “Hozza el saját eszközét ” (BYOD) megközelítést alkalmazva az ügyfeleknek a jövőben képesnek kell lenniük arra, hogy saját látásukhoz és ökoszisztémájukhoz igazított AR szemüveget hozzanak a járműbe. A Mercedes ‑ Benz műszaki megoldásokat kutat, amelyek lehetővé teszik a különböző AR szemüvegek egyszerű integrálását.
A társaság nagy potenciállal rendelkezik abban, hogy az utasok számára széles körű előnyöket kínáljon az AR szemüvegekkel. Ez lehetővé tenné az ügyfél személyes ökoszisztéma optimális integrálását a Mercedes ‑ Benz-specifikus tartalom mellett. Ezenkívül a járműérzékelőkkel és a szelepmozgatókkal való kapcsolat új lehetőségeket kínálhat a szórakoztatás, a wellness és a kényelem élményeinek új, még magával ragadóbb szintre emelésére. A további fejlesztési szakaszokban az AR szemüveg még jobb támogatást nyújthat a járművezetőknek a kormánynál. Például a pontos és intuitív útvonal-irányítás jelentősen megkönnyítheti a navigációt. A fejlett vezetési segédrendszerek további támogatást nyújthatnak és még magasabb szintű biztonságot nyújthatnak. Itt a hangsúly a járművezetők figyelme elvonásának minimalizálására és a valódi támogatás nyújtására irányul.
A jármű konfigurációjának vegyes valóságú élményévé tétele
A Mercedes-Benz intenzíven dolgozik a vegyes valósággal (MR). Ez a forradalmi technológia sokoldalú lehetőségeket kínál a Mercedes ‑ Benz világában – a kutatástól a fejlesztésig egészen az ügyfelekig. Példa erre a Mercedes ‑ Benz által kifejlesztett MR-konfigurátor. Az MR szemüveg segítségével a jövőben felhasználható a tervezési és fejlesztési folyamatokban. Új lehetőségeket teremthet az együttműködés hatékony formáira. A fejlesztők és a tervezők MR szemüveget használhatnak ugyanazon virtuális járműveken történő egyidejű munkavégzéshez a nemzeti határokon és az időzónákon keresztül. Például az MR szemüveg átnézése gyors és költséghatékony módszer lenne a különféle típusú járművek összehasonlítására a jármű tényleges méretével. Ez gyorsabbá tenné az új ötletek megjelenítését és azokkal való interakciót, valamint a virtuális tesztelés elvégzését.Ezenkívül az MR szemüveg használata a fejlesztési folyamatban jelentősen csökkenti az alkatrészek és az alapanyagok fogyasztását. Mivel ehhez kevesebb fizikai prototípusra lenne szükség, értékes erőforrásokat lehetne megtakarítani.
A Mercedes-Benz újabb alkalmazást tervez új, magával ragadó virtuális márkaélmények formájában az ügyfelek számára. Megfelelő szemüveg használatával a vegyes valóság integrálása valós idejű interaktív elkötelezettséget tesz lehetővé a virtuális járművekkel, ideértve az individualizálást is. Ez megkönnyítené a személyre szabott virtuális márka felületet, hogy kiegészítse az ügyfél fizikai kiskereskedelmi tapasztalatait. A Mercedes Benz MR konfigurátor valós idejű játékmotorokat és az Apple Vision Pro-t, a legújabb legmodernebb MR technológiákat használja a jármű konfigurációjának átgondolására. Ezek a fejlett technológiák a Mercedes-Benz ügyfeleinek az elejétől a végéig – számára előnyösek lehetnek abban, hogy elősegítik a tökéletes jármű megjelenítését és személyre szabását, és innovatív vezetési élményeket nyújtanak.
A neuromorf számítástechnika forradalmasítja az autonóm vezetés energiahatékonyságát és késleltetését
A jövőbeli járművek egyre több funkciót fognak magukban foglalni, az autonóm vezetés funkciói csak egy példa. Mivel ez lényegesen magasabb energiaigényt eredményez, a hatékonyság döntő tényező. A Mercedes ‑ Benz úttörője az automatizált vezetési és biztonsági technológiáknak. A jövőkép az autonóm vezetés, amely újradefiniálja az autó szerepét. Nem csak növeli a biztonságot, a hatékonyságot és a kényelmet az úton. Időt fog adni az utasoknak is, lehetővé téve számukra, hogy figyelmüket a vezetésen kívüli dolgokra fordítsák. Ezenkívül az autonóm autó kommunikálni fog a jövő városaival. Mindez megvalósításához innovatív algoritmusokra és hardverkomponensekre van szükség, amelyek túllépik a mai számítógépes hardver korlátait.
A mesterséges ideghálózatok kutatása révén a Mercedes-Benz és kutatási és ipari partnerei új teret teremtenek a számítógépes architektúrák létrehozásában. A társaság nemrégiben bejelentette kutatási együttműködését a Waterloo Kanadai Egyetemmel a neuromorf számítástechnika területén. Az emberi agy működésének utánozásával a neuromorf számítástechnika jelentősen energiahatékonyabbá és gyorsabbá teheti az AI számításokat. A biztonsági rendszerek például sokkal jobban felismerhetik a közlekedési táblákat, sávokat és más úthasználókat, és gyorsabban reagálhatnak, még rossz láthatóság esetén is. És tízszer hatékonyabban tudták megtenni, mint a jelenlegi rendszerek. Előnyös lenne például egy neuromorf kamera használata a belső megfigyeléshez. Teljes képek (keretek) helyettegyedi pixeleket szállít (események –, tehát az esemény alapú kamera neve). A folyamat rendkívül gyors, minimális késéssel. Ez például azt jelenti, hogy a rendszer gyorsan reagál a vezető szemének fáradtság által okozott villogására. A neuromorf számítástechnika 90% -kal csökkenti az autonóm vezetés során az adatfeldolgozáshoz szükséges energiát a jelenlegi rendszerekhez képest.
Technológiai kihívás: új koncepciók kidolgozása nagyobb környezeti kompatibilitással –, ideértve az innovatív biotechnológiai anyagok kutatását
A Mercedes-Benz egyre inkább a másodlagos anyagok és a megújuló nyersanyagok járművekben történő felhasználására összpontosít. A vállalat intenzív kutatásokat folytat a természettel összhangban lévő új megoldásokról is. Az egyik hangsúly itt a biotechnológia felhasználásával előállított anyagok. Óriási lehetőségeik vannak a nyersolajból és az állatokból származó termékek helyettesítésére.
A vállalat fenntarthatósági céljainak elérése érdekében a Mercedes-Benz Research and Development technológiai kihívást indított. A cél az, hogy minden alkotóelem és anyag környezeti hatásait a lehető legnagyobb mértékben csökkentsék. Mindent megvizsgálnak a CO ₂ -kibocsátás csökkentése, az újrahasznosított anyagok felhasználásának fokozása és a körkörös gazdaság lehetővé tétele érdekében. A kérdés innovatív koncepciókkal és új technológiai megközelítésekkel kapcsolatos. A technológiai kihívás célja a sorozatgyártáshoz a lehető leg fenntarthatóbb megoldások előállítása. A Mercedes-Benz számára a fenntarthatóság és a luxus együtt jár. Ezt a jelenlegi kutatás és fejlesztés két példája bizonyítja, amelyek kihasználják a biotechnológia előnyeit.
A biotechnológia segítségével finom és nagy teljesítményű selymet készíthet
Biotechnológia segítségével selyemszerű fonalat készítenek, amely kiváló vizuális és tapintható élményt nyújt. A géntechnológiával módosított baktériumok selyemfehérjéket termelnek, amelyeket nedves fonási eljárással finomítanak fényes, selymes fonalmá (a cellulózgyártásból ismert). A szintetikus pók selyem ugyanolyan funkcionális tulajdonságokkal rendelkezik, mint a hagyományos selyem. 100% -ban biológiailag lebontható, könnyű és nagyon erős, így rendkívül nagy teljesítményű anyag. A VISION EQXX és a Concept CLA osztályban a Mercedes ‑ Benz már bemutatta az új típusú selyem első alkalmazását fogóhurkok és ajtózsebek formájában.
Nagyon reális bőr alternatíva újrahasznosított műanyagból és biotechnológiai alapú anyagokból
Egy másik ígéretes anyag a kutatás során egy bőr alternatívája, amelyet részben biotechnológia felhasználásával állítanak elő. A tömegmérleg-megközelítésnek megfelelően újrahasznosított műanyag és bio ‑ alapú anyagok egyedi kombinációjából áll. Vegyi újrahasznosítási folyamat során pirolízisolajat állítanak elő használt gumiabroncsokból és tanúsított biometánt mezőgazdasági hulladékokból. Ezeket ezután műanyag szálakká dolgozzák fel. Ezek a mikroszálak félkész terméket alkotnak, amelyhez fehérjéket és bioalapú polimereket adnak hozzá. Az eredmény egy olyan anyag innovatív kombinációja, amelynek szerkezete nemcsak ugyanaz, mint a valódi bőrnek, hanem valódi bőrként is elkészíthető, újracserélési folyamatokkal. Ez ugyanolyan kiváló minőségű megjelenést és érzetet, valamint természetes öregedési tulajdonságokat biztosít. Az anyag lélegző, vízálló,könnyebb, mint a valódi bőr, és közvetlen összehasonlításban csökkentett CO ₂ lábnyommal rendelkezik. Az újrahasznosított polimerből származó rész teljesen újrahasznosítható.
Magas Mercedes-Benz minőségi szabványok az innovatív új anyagok számára
Mielőtt egy anyagot sorozatgyártású Mercedes-Benz járművekben használnának, ellenőrzésen és intenzív hosszú távú tesztelésen kell átesnie. Ez biztosítja, hogy megfelel a vállalat funkcionális minőség és luxus megjelenés szempontjából magas színvonalának. A felületi anyagoknak, különösen az üléseken, bizonyos szerkezeti szilárdsággal kell rendelkezniük, hogy elkerüljék a gyűrődések, hullámok vagy nyomásjelek kialakulását. Képesnek kell lennie ellenállni a körülbelül 100 fokos hőmérsékleti különbségeknek, a közvetlen napfénynek, a farmerből történő kopásnak, olyan termékeknek, mint a fényvédő és a fertőtlenítőszerek, valamint az izzadás. És ezt hosszú ideig meg kell tenniük anélkül, hogy instabilsá válnának, elszíneződnének vagy szagokat bocsátanának ki. Ugyanilyen fontos, hogy könnyen tisztíthatók, vízállóak és különféle színű dekoratív varráshoz, dombornyomáshoz és festéshez alkalmasak.Az ülés kárpitozásának biztosítania kell a jó hőátadást az ülés fűtéséhez és a jó légáteresztő képességet a szellőzéshez.
Aerodinamikai és gyakorlatilag karbantartásmentes: a fenntarthatóbb vezetés közbeni fék
Mivel az elektromos járművek elsősorban a regeneráció révén fékeznek, a Mercedes-Benz úttörő új irányt mutat a mechanikus fékek fejlesztésében. A jelenleg kutatás alatt álló innovatív, fenntarthatóbb fék már nem foglalja el a kerék belsejében található szokásos helyét. Ehelyett az első vagy a hátsó tengely elektromos meghajtó egységébe van beépítve. Nagyon kevés helyet foglal el –, és a legfrissebb kutatások szerint minimális kopásnak van kitéve, nem rozsdásodik és gyakorlatilag karbantartásmentes. Ez nagyon tartós és megbízhatóvá tenné. Ezenkívül nem lenne részecskekibocsátás a légkörbe. A fékezési zaj és a féktisztítás a múlté is válhat. A fékhatást könnyű ellenőrizni, és még nehéz terhek esetén sem halványul el.
Az innovatív kialakítás lényegesen könnyebb kerék / gumiabroncs-kombinációt és ennélfogva alacsonyabb rugózás nélküli tömeget is lehetővé tesz, ami viszont javítja az utazási jellemzőket. Ezenkívül megkönnyítené a teljesen zárt felnikeket az optimalizált aerodinamika érdekében, mivel a fékhűtés nyílására már nincs szükség.
Az új típusú napelemek évente több mint 12 000 km-re elegendő villamos energiát termelhetnek
5 mikrométeren lényegesen vékonyabbak, mint egy emberi haj, mindössze 50 gramm négyzetméterenként tömegűek, és tele vannak energiával. A Mercedes-Benz új típusú napelemes modulokat kutat, amelyeket zökkenőmentesen lehet alkalmazni az – elektromos járművek karosszériájára, hasonlóan az ostya vékony rétegéhez. Az aktív fotovoltaikus felület bármilyen hordozóra felvihető. A napelemek nagy hatékonyságúak, 20%. Egy 11 négyzetméteres terület (amely megegyezik a közepes méretű SUV felületével) ideális körülmények között évente akár 12 000 kilométert is képes energiát termelni.[1]. A napelemek által generált energiát közvetlenül a nagyfeszültségű akkumulátor vezetésére vagy táplálására használják fel. A fotovoltaikus rendszer állandóan aktív, és energiát generál a jármű kikapcsolásakor is. A jövőben ez rendkívül hatékony megoldás lehet a megnövekedett elektromos távolság és kevesebb töltési leállás esetén.
A hozam az árnyék szintjétől, a nap intenzitásától és a földrajzi elhelyezkedéstől függ. Például: Statisztikailag a németországi Stuttgartban található Mercedes-Benz sofőrök átlagosan napi 52 kilométert tesznek ki. Ennek a távolságnak körülbelül 62% -át napenergiával fedezik. Los Angelesben még a napenergia-sugárzásból származó energiafelesleg is fennáll. Az ügyfél vezetési távolságának 100% -át átlagosan napenergiával tudta fedezni. Az elért többletet kétirányú díjszabással közvetlenül az otthoni hálózatba lehet betáplálni.
A napfesték nemcsak magas hatékonyságú. Nem tartalmaz ritkaföldfémeket és szilíciumot, csak nem mérgező és könnyen hozzáférhető alapanyagokat. Könnyen újrahasznosítható és lényegesen olcsóbb előállítani, mint a hagyományos napelemes modulok. A Mercedes-Benz kutatóosztály jelenleg azon dolgozik, hogy lehetővé tegye az új napfesték használatát a jármű minden külső felületén – alakjától és szögétől függetlenül.
Gamechanger nagyfeszültségű architektúrákhoz: Az innovatív teljesítmény-átalakító növeli az akkumulátor hatékonyságát a cellaszinten történő vezérlés révén
A Mercedes-Benz paradigmaváltásra törekszik az energiaelektronikai technológiák új generációjának az elektromos járművekben történő használatában is. A jövőben egy programozható mikrokonverter meghaladhatja a jelenlegi elektromos inverter rendszerek határait, és forradalmasíthatja a meglévő nagyfeszültségű architektúrákat. Ennek alapja ezen mikrokonverterek integrálása közvetlenül az akkumulátorcellák szintjén, amely lehetővé teszi az akkumulátor-cellák párok egyedi vezérlését, valamint a cellák közötti kommunikációt.
Ennek megvalósításához több mikrokonverterből álló teljesítmény-átalakítót közvetlenül csatlakoztatunk tetszőleges számú cellapárhoz. Ez a teljesítmény-átalakító lehetővé teszi a cellák külön-külön történő szabályozását és a kimeneti feszültség szintjét. A jelenlegi kutatási eredmények azt mutatják, hogy lehetséges 800 V állandó HV teljesítmény biztosítása, függetlenül az egyes sejtek töltöttségi állapotától (SoC) és egészségi állapotától (SoH). A jármű akkumulátorának kimeneti feszültsége már nem függ a sorozatban csatlakoztatott cellák számától. A számot pusztán a kívánt teljesítmény- és kapacitásosztály határozza meg. Ez a technológiai megközelítés növelheti az elektromos tartományt és optimalizálhatja az energiaáramot a kétirányú töltéshez. Ezenkívül új szintű szabadságot biztosíthat az elektromos hajtások modulálása során.
Új szabadságok az elektromos hajtások modulálásában
A programozható mikrokonverterek csökkenthetik az elektromos alkatrészek gyártási változatát, és könnyen átprogramozhatók a legújabb frissítésekhez. Szabványosított alkatrészekként így csökkenthetik az erőforrások felhasználását. Számos jövőbeli Mercedes-Benz elektromos modellben felhasználhatók.
Az új technológia lehetővé teszi számos energiaelektronikai funkció integrálását a nagyfeszültségű akkumulátorba. Ez azt jelenti, hogy a nagyfeszültségű akkumulátor különféle teljesítménykomponenseket valósíthat meg, és az elektromos járművekbe történő integráció teljesen új szintjét érheti el. A hely jelentősen javult felhasználása, valamint a változatok számának csökkentése teljesen új szabadságot nyitna meg az elektromos járművek elrendezésében és kialakításában.
[1] A stuttgarti könnyű incidencia alapján