Vadonatúj, a kínai piacra szánt akkumulátoros elektromos modelleket mutatott be a Toyota a Pekingi Autószalonon
A dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett bZ, azaz Beyond Zero sorozat két új tagját, a bZ3C ás bZ3X modelleket leplezte le a Toyota a Pekingi Autószalonon. Ezzel a világ legnagyobb akkumulátoros elektromos autó piacának számító Kínában az ott már eddig is elérhető bZ3 és bZ4X-el együtt immár négy akkumulátoros elektromos modellt kínál a márka. A fentiek közül egyedül az Európában is rendkívül népszerű nagyméretű SUV bZ4X érhető el Kínán kívül, kontinensünkön ugyanakkor a Kínában nem elérhető Proace család (Proace City, Porace City Verso, Proace, Proace Verso, Proace Max) modelljei teszik teljessé a Toyota akkumulátoros elektromos kínálatát, év végéig pedig egy újabb dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett kompakt SUV európai bemutatását ígéri a márka.
A világ elsőszámú, egyben legzöldebb autógyártójaként ismert, a tavalyi évben világszerte 3,7 millió, az idei év első negyedévében pedig már globálisan több, mint 1 millió elektrifikált autót értékesítő Toyota a 2024-es Pekingi Nemzetközi Autóipari Kiállításon bemutatha Kínában tett erőfeszítéseit, amelyek középpontjában a mesterséges intelligencia, az elektrifikáció és a diverzifikáció áll, és amelyek a mobilitási vállalattá való átalakulás részét képezik. A kiállítás rávilágít továbbá arra, hogy a vállalat az ügyfelek igényeihez igazított termékek és szolgáltatások révén új értéket teremt.
Emellett a Toyota két vadonatúj, a kínai piacra szánt akkumulátoros elektromos (BEV) modellt, a bZ3C-t és a bZ3X-et is leleplezett a vállalat karbonsemlegesség elérésére irányuló többutas megközelítésének részeként.
„Milyen BEV varázsolna mosolyt kínai ügyfeleink arcára? Kínai partnereinkkel együttműködve ez a keresés vezetett el minket a bZ3C és a bZ3X modellekhez.” – avat be Hiroki Nakajima ügyvezető alelnök és technológiai igazgató az új modellek kapcsán, amelyek az egy évvel ezelőtt a Sanghaji Autószalonon leleplezett bZ Sport Crossover Concept és bZ FlexSpace Concept sorozatgyártásra érett változatai.
A Toyota azt tervezi, hogy egy éven belül megkezdi mindkét újdonság értékesítését Kínában. A bZ3C-t a Toyota, a BYD TOYOTA EV TECHNOLOGY, a FAW Toyota és az Intelligent ElectroMobility R&D Center by TOYOTA (IEM by TOYOTA) közösen fejlesztette. Az „Újraindítás” koncepciója köré tervezett dinamikus, jellegzetes stílussal megáldott BEV crossover olyan tulajdonságokra összpontosít, amelyek szórakoztató személyes teret biztosítanak a Z generáció fiatalabb vásárlói számára.
A bZ3X-et a Toyota, a Guangzhou Automobile Group , a GAC Toyota Motor és az IEM by TOYOTA közösen fejlesztette ki. Ez a családközpontú, SUV típusú BEV nagy belső teret kínál, amely a mobil „Cozy Home” (otthonos tér) koncepcióján alapul. Mindkét modell a legújabb vezetéstámogató rendszerekkel és intelligens utastérrel van megáldva, amelyek az új élményérték mellett biztonságos és kényelmes vezetést kínálnak. A jelek szerint a Toyota továbbra is egy mosolygós és sokszínű mobilitási jövőért dolgozik, minden régióban kiszolgálva az ügyfelek igényeit.