Vadonatúj Mustang Bullitt és a Ford Performance által tuningolt Edge ST (Képgalériákkal)
A Ford Motor Company Detroitban, a 2018-as Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon mutatja be a harmadik generációs, vadonatúj Mustang Bullitt™* modellt (Steve McQueen klasszikus mozifilmje, a “Bullitt” 40. évfordulója alkalmából), és a vadonatúj Ford Edge ST-t, az első SUV-t, amit a Ford Performance csapata tuningolt.
Az amerikai piacon idén nyártól kapható Ford Mustang Bullitt™ 5.0 V8-as motorja legalább 481 lóerős lesz, forgatónyomatéka pedig 569 Nm; az áttervezett erőforrás 262 km/órás sebességig gyorsítja a Bullitt™ változatot.
A díjnyertes mozifilmben Steve McQueen oldalán szereplő eredeti, 1968-as Mustang GT is megjelenik a Ford standján, fellebbentve a leplet a rejtélyről, hogy hol rejtőzött 40 éven át.
A kizárólag az amerikai piacon megrendelhető Ford Edge ST kivitel az új Edge SUV első modellváltozata. Az új Ford Edge az év későbbi szakaszában jelenik meg az európai márkakereskedésekben Vignale, ST-Line, Titanium és Trend kivitelekben, erős, új dízelmotorokkal,** kifinomult vezetősegítő technológiákkal és még karakteresebb stílussal.
Az Amerikában idén nyártól megrendelhető, vadonatúj Edge ST rendkívül élvezetesen uralható; gyorsan kapcsoló nyolcfokozatú sebességváltója a kategória legerősebb V6-os motorjához csatlakozik, és az autó olyan, a szegmensben először megjelenő technológiákat kínál, mint Kikerülő Kormányzási Asszisztens vagy a Stop-and-Go és Sávközép funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika.
A vállalat ugyancsak a NAIAS-on mutatja először a vadonatúj Ford Ranger pickup kifejezetten amerikai vásárlóknak tervezett változatát, amit 2,3 literes EcoBoost benzinmotor hajt egy tízfokozatú automata sebességváltón keresztül; az autó felszereltségében a Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer is megjelenik.
Különleges kiadás: Mustang Bullitt™
A vadonatúj Mustang Bullitt™ manuális sebességváltója és fehér biliárdgolyó-váltógombja egyfajta tisztelgés az eredeti autó emléke előtt. Az alapáron kínált aktív szelepes kipufogórendszer jellegzetes, doromboló hanggal tölti meg az utasteret.
Az alapfelszereltség része még a 12 colos, digitális LCD-műszeregység is, ami minden olyan funkcióval rendelkezik, amit a még idén Európában is forgalomba kerülő vadonatúj Mustang kínál, ám ebben a változatban a gyújtás ráadása után a póni képe helyett egy különleges, az autót ábrázoló zöld Bullitt™ üdvözlő ikon jelenik meg a képernyőn.
“Az új Bullitt™ változat ugyanolyan laza, mint Steve McQueen volt annak idején,” vélekedett Darrell Behmer, a Mustang vezető formatervezője. “Dizájnerként ez a Mustang a kedvencem, pedig nincsenek rajta csíkok, légterelők vagy emblémák. Ennek az autónak semmi ilyesmire nincs szüksége – hiszen már önmagában is nagyon menő.”
A Ford mindössze kétféle fényezéssel gyártja ezt a változatot: a vásárlók a Shadow Black mellett a mozifilmből is ismert, klasszikus Dark Highland Green árnyalatot is megrendelhetik. A McQueen által vezetett autó hangulatát több más részlet is felidézi: a hűtőrács és az első oldalablakok finom krómkerete, valamint a klasszikus dizájnú 19 colos alumínium keréktárcsák. Az autó tervezői kívül-belül egyaránt visszafogottan bántak az emblémákkal; kívül például a kör alakú tanksapka Bullitt™ logója az egyetlen ilyen elem.
Az Eredeti
Az 1968. október 17-én bemutatott, és hatalmas sikert aratott “Bullitt” című film forgatásához két darab 1968-as Mustangot használtak. A film elkészülte után a két autó más-más helyre került: a McQueen által vezetett darabot a Warner Bros. vette meg egy magánszemély számára, a másik pedig – amit a látványos üldözési jelenetekben az ugratásokhoz használtak – autóbontóba került. A bontásra szánt autó jóval később, 2017 elején újra felbukkant a kaliforniai Bajában, de a másiknak nyoma veszett. Ezidáig.
A film néhai sztárját a jelenlegi tulajdonos, Sean Kiernan édesapja, Robert vásárolta meg 1974-ben. Sean most kapcsolatba lépett a Forddal, és családja régi álmát valóra váltva az eredeti autó a vadonatúj Mustang Bullitt™ mellett jelenik meg a 2018-as Észak-Amerikai Autókiállításon.
Az első Ford Performance SUV
A vadonatúj Edge ST modellt a kategória legerősebb V6-os motorja hajtja; a speciális hangolású, ikerturbós, 2,7 literes EcoBoost motor teljesítménye 340 lóerő, forgatónyomatéka pedig 515 Nm.
Az autó menetdinamikáját a gyorsan kapcsoló, nyolcfokozatú automata sebességváltó és az ST-tuningon átesett sportfutómű javítja. Az új Sport üzemmód jóval agresszívebb gázreakciókat és váltásokat, valamint erőteljesebb motorhangot kínál.
“Az Edge ST személyében új ragadozó tűnik fel az utakon: egy nagy teljesítményű SUV,” mondta el Hau Thai-Tang, a Ford termékfejlesztési és beszerzési alelnöke. “Élvezetes teljesítményével, SUV-s kiállásával és sokoldalú használhatóságával olyan autót alkottunk az Edge rajongói számára, amit imádnak majd vezetni.”
Az Edge ST új orr-résszel és hátsó résszel készül; az optimális levegőellátásról széles, rácsozott hűtőrács gondoskodik, és az autó külső megjelenését mélyen lenyúló oldalsó légterelő szoknyák, kettős kipufogóvég és különleges formavilágú 21 colos könnyűfém keréktárcsák varázsolják egyedivé. Az utastér áttervezett középkonzolán sok hely szabadult fel a vadonatúj forgókapcsoló alkalmazásával, így nemcsak könnyebb hozzáférni a vezeték nélküli töltő tálcájához, hanem az egész középső elem modernebb és kifinomultabb hangulatú lett.
Az amerikai vásárlók számára az új Edge alapáron is több vezetősegítő technológiát kínál, mint bármelyik más közepes méretű SUV, emellett pedig az autóban több, a Fordnál és a szegmensben egyaránt először alkalmazott megoldás is megjelenik:
Ütközés Utáni Fékezés: Az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus csökkentésével mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását; az autó lelassítása kisebb sérülési kockázatot jelent az utasok és a jármű számára
Kikerülő Kormányzási Asszisztens: Segít a vezetőnek a hirtelen állóra fékezett vagy lassabb járművek kikerülésében. A városi és országúti sebességtartományokban egyaránt működő berendezés radarral és kamerával érzékeli a Ford előtt lassan haladó vagy álló járműveket, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést
Stop-and-Go és Sávközép funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika: Kényelmes követési távolságot tart, közben pedig segít az autót a sáv közepén tartani, csökkentve ezzel a stresszt a gyérebb forgalmú utakon megtett hosszú utazások során
Az autó további rendszerei közt szerepel még a 180 fokos látószögű első és hátsó kamera, a továbbfejlesztett Aktív Parkolóasszisztens és a HARMAN által szállított 12 hangszórós B&O PLAY™ prémium audiorendszer is, amit kifejezetten az Edge utasteréhez hangoltak.
Különleges fejlesztésű Ranger
Európa legkelendőbb pickupja, a Ford Ranger immár az USA piacán is megjelenik egy különleges változatban; az amerikai kivitel LED fényszórókkal és hátsó világítással készül, és a fejlett technológiák sorában olyan tételek szerepelnek, mint az Automatikus Vészfékezés, a szegmensben különlegesnek számító, a vontatmányt is figyelembe vevő Holttérfigyelő rendszer, a Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, a Sávtartó Asszisztens és az Adaptív Sebességtartó Automatika.
Az új berendezések terepen és országúton egyaránt egyszerűbbé és élvezetesebbé teszik az autó vezetését. A Ranger az FX4 Off-Road csomaggal is megrendelhető, ami kartervédő lemezt, különleges gumiabroncsokat és off-road hangolású futóművet tartalmaz. A Terepvezérlési rendszer és a Nyomvonalvezérlés segítségével a vezető még a keményebb terepeken is könnyen manőverezhet.
http://egyszermarlattamautot.hu/2018/01/14/tovabb-csinosodik-ford-ranger/
# # #
* A BULLITT és az abban szereplő karakterek szerzői jogai a Warner Bros Entertainment Inc. tulajdonát képezik (s17)
** Az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás hivatalos homologizációs adatai az értékesítést megelőző időszakban lesznek elérhetők