Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Váltson sebesség helyett közösségi közlekedési bérletet

Posted on 2022.12.21.2022.12.20. By AztaCARom

Az üzemanyagárak megváltozása miatt most még inkább érdemes lesz a közösségi közlekedést választani.  A vonatokra és autóbuszokra érvényes, adott viszonylaton, meghatározott időszakon belül korlátlan utazást biztosító bérletek ugyanis jóval olcsóbbak, mint az autóval történő ingázáshoz szükséges üzemanyag. A vasúti és autóbuszos helyközi közlekedés alaptarifái 2012 óta változatlanok. Emellett a közösségi közlekedés biztonságos, környezetkímélő, az utazási idő pedig hasznosan is eltölthető.

Az idei évben már a járványhelyzet előtti időszak utasforgalma tapasztalható a közösségi közlekedési társaságok járatain, a MÁV-Volán-csoport utasszáma a 710 milliót is elérheti 2022 év végére. Ahhoz, hogy még többen szokjanak át és kedveljék meg a vasúttal vagy a busszal való utazást, nem csak utasbarát, de az autósok számára is vonzó menetrendi év vette kezdetét december 11-től. Az újdonságok attraktívabb része a főváros agglomerációját – különösen az észak-pesti térség vonzáskörzetét – érinti, de a forgalmasabb elővárosi és távolsági vonalakon az üzemidők is kitolódtak, illetve a hétvégi vonatközlekedés is sűrűbbé vált.

Mennyit spórolhat a közösségi közlekedéssel? *

A MÁV-Volán-csoport kiszámolta, hogy az ingázás nagyjából háromszor annyiba kerül azoknak, akik autóval járnak dolgozni, szemben a közösségi közlekedést választókkal. Még akkor is legalább fele annyiból ki lehet jönni, ha városi helyi bérletet kell váltani a vasúti vagy a buszbérlet mellé. Az autózást pedig a rendszeres fenntartási költségek vagy parkolási ráfordítások is drágábbá teszik.

Elővárosi vasúti példák napi ingázásra

  • A Vác és a Nyugati pályaudvar közötti 34 kilométerre a dolgozói bérlet 24 600 Ft-ba kerül. Autóval a havi költés eléri a 73 ezer forintot.
  • Budapest és Székesfehérvár között 67 kilométer a távolság, ezen a viszonylaton 49 800 Ft a bérlet. Autóval ingázva 143 648 forintot kellene üzemanyagra költeni.
  • Még zsebbe nyúlósabb az autózás a Budapest és Szolnok közötti utat naponta megtevőknek. Míg a vonatbérlet 71 200 forintba, az autózás 214 400 forintba kerül.

Távolsági utazás vonattal

  • A Budapest és Győr közötti távolság 140 kilométer, egy retúr vonatjegy 6050 Ft. Ebből 9 liter üzemanyag tankolható, amivel nem járható meg a Budapest—Győr út oda-vissza autóval. Ehhez 22,4 liter üzemanyag szükséges, ami 15 000 Ft.
  • A Budapest és Debrecen közötti út 220 kilométer, a retúr vonatjegy 9210 Ft. Ebből 13,6 liter üzemanyag vásárolható. Egy debreceni autós oda-vissza útjához azonban 35,2 liter üzemanyag szükséges, ami 23 584 Ft.  

TramTrainnel Szeged és Hódmezővásárhely között

  • A két város 28 kilométerre van egymástól, 8 literes fogyasztás esetén 2,24 liter üzemanyag kell az úthoz, ami 1500 forint, míg a zónajegy 465 forint, amiből még egy liternyi sem tankolható a gépkocsiba.
  • Bérlet esetén a legdrágább és legtöbb helyre alkalmas kombinált zónabérlet 21 200 forint. Ebből 31,6 liter tankolható és 14 útra elegendő, egy ingázó esetében ez egy heti utazásnak felel meg. Kocsival az ingázás pedig 60 032 forintból oldható meg egy hónapban.

Busszal is olcsóbb az utazás

A buszbérletek ára is általánosságban harmad annyiba kerül, mint a napi autós ingázás üzemanyagköltsége.

  • Aszódról Budapestre egy teljesárú dolgozói bérlet (40 km) 28 500 forintba kerül (Aszódi vasútállomás és Budapest Stadion autóbusz-állomás között).
    • 28 500 forintból 42,5 liter üzemanyagot lehet tankolni, ez egy adott autó fogyasztásától függően körülbelül 530 kilométerre elég.
    • Míg a bérlettel egy hónapig korlátlanul lehet utazni, addig autóval ezt az összeget nagyjából 7 nap alatt „elingázzák” a fővárosba utazók.
    • Autóval 85 760 forintba kerül az ingázás.
  • Budapest és Páty közötti távra 14 200 forintot kell kifizetni a buszbérletért. Ugyanezt a 20 kilométeres utat 42 880 forintos üzemanyagköltséggel lehet megtenni a havi ingázások során.

A vasúti és autóbuszos helyközi közlekedés alaptarifái 2012 óta változatlanok. Egyes regionális vonalakon az országos árakhoz képest 25%-os kedvezménnyel lehet utazni 2014 óta. Az elmúlt években pedig számos távolsági viszonylatán a gyorsvonati pótjegyet is kivezette a vasúttársaság. Az automatákból és az online (ELVIRA, MÁV app) megváltott jegyek árát pedig 5, illetve 10 százalékos engedmény teszi még kedvezőbbé.

A MÁV-Volán-csoport elkötelezett a közösségi közlekedési jegy- és bérlettípusok fejlesztése mellett: elég csak a teljeskörű elektronikus jegyváltásra, a MÁV applikáción elérhető bérletekre és az elmúlt években megvalósult közös vonat-busz díjtermékekre, vagy akár a TramTrain díjszabására gondolni. Folyamatosan dolgozunk azon, hogy a jegyek és bérletek minél egyszerűbben, gyorsabban megválthatók legyenek, és azon is, hogy azok területi egységre legyenek érvényesek, ahol szabadon lehet választani a közlekedési eszközök között.

* A feltüntetett árak 30 napos teljes áru vonat- és buszbérletre vonatkoznak, míg a gépkocsik esetében 1 főre vonatkoztatva 20 munkanappal számolt, és kizárólag az üzemanyagköltséget vette figyelembe a közlekedési társaság. A személyautók esetében az átlagfogyasztást 8 literrel, az átlagos üzemanyagköltséget pedig 670 Ft-tal vették figyelembe. Nem szerepel a számításokban a budapesti helyi közlekedés díjtermékeinek ára.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Közlekedés Tags:bérlet, bérlet- és jegyautomata, bérletek, HÉV bérletek, jegy- és bérletautomata-hálózat, jegy- és bérletkiadó automata, közösségi közlekedés, közösségi közlekedési bérlet, MÁV, MÁV Magyar Államvasutak Zrt., MÁV Zrt, MÁV Zrt., MÁV-csoport, MÁV-HÉV, MÁV-HÉV Zrt., MÁV-Start, MÁV-START bérletek, MÁV-START Zrt., MÁV-Volán, MÁV-Volán csoport, MÁV-Volán-csoport, Mávinform, Volán, Volán társaságok, Volánbusz, Volánbusz Közlekedési Zrt., Volánbusz Zrt, Volánbusz Zrt., Volánbusz-bérlet, VOLÁNBUSZ-bérletek, vonatbérlet

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Az 1899-es Daimler motorizált üzleti jármű
Next Post: Karácsonyi és év végi ünnepi forgalom a MÁV-Volán-csoport járatainál

Kapcsolódó cikkek

  • Magyarországon a mobilitás legfontosabb eszköze továbbra is az autó egy kutatás szerint Hírek
  • „Ha 2002-re gondolok, libabőrös leszek” Ctrl+C - Ctrl+V
  • Magyar megoldással újabb okos parkolóhelyek épülnek Kínában Közlekedés
  • Két új, kétsávos szakaszt adtak át a 21-es főúton Nógrád megyében Hírek
  • Az ADVESmoto négy motorkerékpár márkával vett részt az idei 2023-as AMTS-en Bemutató
  • A frissített Jaguar F-Pace 40 mérföldes PHEV hatótávolsággal és extra felszereléssel érkezik Bemutató

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Nagyot esett a 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke
  • Az ideális nászajándék nyomában
  • Már Magyarországon is kapható a HUAWEI P60 Pro
  • Felesleges már árzuhanásra várni
  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT