Valtteri Bottas vásárolta meg az ötszáz Giulia GTA egyikét

  • Az Alfa Romeo F1-es csapatának finn pilótája megvásárolta a márka karakteres stílusát, jellegzetes műszakiságát és sportos karakterét a legmagasabb szinten megtestesítő Giulia GTA egy példányát.
  • Valtteri Bottas ezzel az „Alfa Romeo Kör” legbelsőbb tagjává vált: a mai naptól ő is egyike annak az ötszáz szerencsésnek, akik a feledhetetlen, diadalmas 1965-ös előd által ihletett, magas gyűjtői értékkel rendelkező Giulia GTA szedán tulajdonosának nevezhetik magukat.
  • Az átadásra Torinóban, a Stellantis &You bemutatóteremben került sor.
  • Valtteri Bottas első útja az új Giulia GTA-val a márka központjába, az Alfa Romeo Centro Stilébe vezetett, hogy a csapattal együtt dolgozzon azokon a projekteken, amelyekben személyes szerepet vállalt.

Az Alfa Romeo csapata a torinói Stellantis &You bemutatóteremben fogadta Valtteri Bottast. A F1-es pilóta itt vehette át vadonatúj Alfa Romeo Giulia GTAm szedánját, karakteres Alfa Romeo piros színben. Minden idők legerősebb Alfa Romeójából mindössze ötszáz példány készül. Az Alfa Romeo F1 csapat pilótája az exkluzív modell megvásárlásával az Alfa Romeo „Klub” teljes jogú tagjává vált.

Az eseményen megjelentek a márka prominens képviselői, hogy együtt ünnepeljenek a finn autóversenyzővel: az átadáson jelen volt JeanPhilippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója; Cristiano Fiorio F1-igazgató; Alejandro Mesonero-Romanos, az Alfa Romeo Design igazgatója; valamint Eligio Catarinella marketing és kommunikációs igazgató. Ezt követően együtt köszöntötték a versenyzőt a márka központjában, az Alfa Romeo Centro Stile otthonában. A versenyző és a teljes csapat egy emberként ünnepelte a pillanatot, amely messze túlmutatott egy Alfa Romeo gépkocsi vásárlásán: azzal ugyanis, hogy a márka egyik legendás típusának tulajdonosává vált, Valtteri Bottas megerősítette azt a szoros, személyes kapcsolatot, amely összefűzi a márkával, tanúbizonyságot téve közös értékeikről. Mindez büszkeséggel tölti el annak a márkának a képviselőit, amely 1910 óta ápolja a legnemesebb olasz sporthagyományokat.

A találkozón Valtteri és a csapat olyan jövőbeli projektekről is egyeztetett, amelyekben személyes szerepet szánnak a pilótának.

Cristiano Fiorio, az Alfa Romeo F1-igazgatója:

„Különleges pillanat ez az Alfa Romeo számára. Valtteri Bottas kiemelkedő autóversenyző, született győztes típus, amiről hosszú F1-es karrierje során elért 10 nagydíj-győzelme is tanúskodik. Mérhetetlen büszkeséggel tölt el bennünket, hogy úgy döntött, csatlakozik a Giulia GTA ügyfelek exkluzív köréhez. Az üzleti életben többnyire a szerződéses kötelezettségek jelölik ki az irányt. Ma azonban valami egészen másnak örülhetünk: Valtteri bebizonyította, hogy döntéseinket olykor a szenvedély is vezérelheti. Szeretettel köszöntjük Valtterit a „Klub” legbelső körében.”

Valtteri Bottas, az Alfa Romeo F1-es pilótája:

„Az életemben meghatározó, központi helyet foglalnak el az autók. Mind közül azonban az Alfa Romeo márkáért rajongok legjobban. Megtiszteltetés, hogy előbb a márka nagykövete, most pedig ügyfele is lehettem, az ötszáz Giulia GTA szedán egyikének tulajdonosaként. Egy olyan, kiemelkedő műszakiságú autóról van szó, amelyet a Sauber Engineering szakembereinek bevonásával, a Forma-1-ből származó tapasztalat és műszaki ismeretek közvetlen felhasználásával valósítottak meg. Nekünk, az autókért és a motorsportért lelkesedő rajongóknak azonban ennél sokkal többet jelent a modell. A motorsport-történelem egyik legendás típusának: az 1965-ös Giulia GTA-nak a hagyatékát kelti életre, tökéletesen megtestesítve a márka génjeit, az autóversenyzés és a vezetés élménye iránti, szenvedélyes elhivatottságát, egyedi és karakteres stílusát.”

Alfa Romeo Giulia GTA:

Az Alfa Romeo Giulia GTA a márka történetének egyik mérföldköve, a motorsport világában máig legendaként számon tartott, 1965-ös Giulia GTA előtt tiszteleg. A modellben kiteljesedik az Alfa Romeo azon képessége, hogy a stílusos megjelenést sportos karakterrel társítsa, és ilyenformán hitelesen testesíti meg a márka visszatérését eredeti gyökereihez: a teljesítmény és a túraautózás világához.

A Giulia GTA egy eleve kiváló sorozatgyártású modell: a Giulia Quadrifoglio alapjaira épülő, nagy teljesítményű autó. Az ultrakönnyű anyagok széles körű alkalmazásának köszönhetően a Giulia GTA akár 100 kilogrammal könnyebb a Giulia Quadrifogliónál. A modellt az Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo motor továbbfejlesztett, 540 lóerős változata hajtja, 187 lóerő/liter fajlagos teljesítményt nyújtva.

Az Alfa Romeo mérnökei az aerodinamika tökéletesítése és a még kiválóbb vezethetőség mellett mindenekelőtt a tömeg csökkentésére összpontosítottak, méghozzá ugyanazokat az irányelveket követve, amelyeket az 1965-ös Giulia GTA esetében is alkalmaztak. Ezen célok elérése érdekében széles körben használtak fel szénszálas és kompozit anyagokat. Az egyedi aerodinamikai jellemzők révén megnövelték a leszorítóerőt. Az ezen megoldások kivitelezéséhez szükséges technikai ismeretek közvetlenül a Forma-1-ből származnak, kiaknázva a Sauber Engineering-gel folytatott együttműködést.

Az Alfa Romeo mérnökei a fejlesztés során a Sauber Engineering szakértelmére és eszköztárára támaszkodhattak. A több mint fél évszázados motorsport-hagyományokkal (ezen belül 27 éves F1-történelemmel) rendelkező svájci vállalat az elképzelhető legalaposabb tapasztalatra tett szert az aerodinamika terén. Ez részben annak is köszönhető, hogy saját szélcsatornával rendelkezik, amely ráadásul az egyik legfejlettebb ilyen berendezés Európában. A Sauber csapat aktívan részt vett az új Giulia GTA aerodinamikai komponenseinek a tervezésében, a prototípusok elkészítésében, és a végleges elemek gyártásában.

A GTA és az Autodelta: egy történelmi sportsikerekben bővelkedő együttműködés

A GTA betűszó a „Gran Turismo Alleggerita” (azaz könnyű túraautó) kifejezés rövidítése. A nevet elsőként az 1965-ös Amszterdami Autószalonon leleplezett Giulia Sprint GTA viselte. A Sprint GT alapjaira épülő, motorsport típusbizonyítvánnyal rendelkező autó a Giulia Sprint GT karosszériájával azonos megjelenésű, ám alumíniumból készült borítólemezeket kapott, így a közúti változat 900 kilogrammos tömegével szemben mindössze 745 kg-ot nyomott. A mérnökök az 1570 cm3-es, kettős felül fekvő vezérműtengellyel szerelt erőforrást sem hagyták érintetlenül.

A dupla gyújtású motor már az utcai kivitelben is tekintélyes 115 lóerőre volt képes. Az Alfa Romeo hivatalos versenyistállójának, az Autodeltának a mérnökei azonban a túra géposztály referenciapéldányának szánták a modellt, ezért teljesítményét 170 lóerőre növelték. Az újonc versenysikerei nem sokat várattak magukra. A modell egymás után háromszor diadalmaskodott az európai túraautó-bajnokságban, világszerte tucatnyi országos bajnoki címet és több száz futamgyőzelmet könyvelhetett el. A Giulia Sprint GTA sportsikerei az Alfa Romeo teljes modellpalettájának imázsát növelték, kézzel fogható aktualitást adva a szlogennek: ’győzelem nap mint nap, egy mindennapi használatra alkalmas autóban.’

A GTA mostanra a kollektív tudatalatti részévé vált, mint az Alfa Romeo motorsport szellemiségének megkérdőjelezhetetlen ikonja – olyannyira, hogy a köznyelvben minden Alfa Romeo sportautót csak GTA-nak neveztek. Végezetül említést érdemel, hogy a GTA betűszóhoz hasonlóan az Autodelta is ikonikus névvé vált, hiszen a baloccói tesztpályán működő műhely hívta életre a GTA legendáját.