Van jövője a Lexus LC kabriótanulmánynak

Megbocsátható-e, ha egy olyan csodálatos elképzelést hagyunk parlagon heverni, mint a Lexus LC kabrió? A Lexus Europe vezető beosztású munkatársa úgy beszélt a tanulmányról, mintha sorozatgyártása eldöntött tény volna.

Januári világpremierje óta folyamatosan a figyelem középpontjában áll a Lexus LC kabriótanulmány. A nyitott tetős – pontosabban tető nélküli – koncepcióautó Detroit után tiszteletét tette Genfben, onnan Japánba utazott, hogy aztán nyáron visszatérjen Európába, ahol Párizsban, valamint a világ egyik legnagyobb jelentőségű autós örömünnepén, a Goodwood-i Sebességfesztiválon találkozzon a rajongókkal.

Vajon venné a fáradságot a Lexus, hogy világszerte reflektorfénybe állítson egy olyan tanulmányautót, aminek nincs jövője? Erre a kérdésre ma még nem kaphatunk hivatalos választ, ám Pierre Gouteux-t, a Lexus Europe termék- és marketing-szakértőjét kérdeztük a genfi seregszemlén az autóról és annak piaci esélyeiről, aki meglehetősen árnyalt képet rajzolt fel a tanulmány jövőjéről.

„Az LC kabriótanulmány fogadtatása rendkívül pozitív volt a márka rajongói, a potenciális ügyfelek és még a szaksajtó részéről is. Ez nagy örömünkre szolgált, és a kedvező visszajelzésekről értelemszerűen beszámolunk a központban – ha sorozatgyártásban szeretnénk látni az autót a luxuskabriók zsúfolt szegmensében, erős érvekre lesz szükségünk.”

Gouteux szerint elsősorban formavilága emeli ki a mezőnyből az LC-t. „Akár a kupét, akár a kabriótanulmányt nézzük, formatervével magasan kiemelkedik a versenytársak közül. Az LC kabriókoncepció egyedülálló dizájnt kínál, különös tekintettel a belső térre. Míg ugyanis a kupé a vezetőről szól, egy kabrió esetében az is fontos, hogy amikor nyitott tetővel leparkoljuk az autót, a látvány lenyűgözze a szemlélőt. Ezért dolgoztuk ki olyan aprólékosan a kabrió tanulmány utasterét, a fehér bőrkárpitozással és a sárga öltésekkel.”

A kabriókat gyakran kényszeríti formai mellékvágányra a lenyitható tető szerkezete, az LC kabrió tervezésekor azonban különös gondot fordítottak a tervezők arra, hogy a tanulmány arányai pontosan megegyezzenek a kupééval. „A koncepciójármű 477 centiméter hosszú, csaknem 192 centiméter széles és 134 centiméter magas. Ez teszi lenyűgözővé a szememben: formatervezőink sokat dolgoztak azon, hogy ne csak az arányok és a méretek, de a helykihasználás is megegyezzen a kupééval.”

„A tanulmány úgy néz ki, mint egy könnyű, kecses roadster. Természetesen a sorozatgyártású modell egy újabb kihívást hoz majd magával, hiszen helyet kell találnunk a vászontetőnek – igen, vászontetőnek. Nem igazán tudnám elképzelni keménytetővel az autót. A vászontető könnyebbé, dinamikusabbá, élvezetesebben vezethetővé tenné az autót; a lenyitható keménytető túl sok súlytöbblettel járna – és akkor még nem beszéltünk az extra helyigényéről.”

Ami a keréktárcsákat illeti, szemmel látható harc dúl Pierre Gouteux lelkében. „Műalkotásként tekintek ezekre a 22 colos keréktárcsákra, de persze még nincsenek végleges specifikációk. A kupé a 21 colos kerekekkel is megőrizte rugózási kényelmét, ami egyértelműen a mérnökök szakértelmét dicséri. A kupé igazi kupé: kényelmes és fényűző, de igazi vezetési élményt kínál. A kabrió stílusából adódóan valamivel komfortosabb lenne.”

Ami az LC kabrió lehetséges piacait illeti, Gouteux szerint az Egyesült Államok az első számú célközönség. Ugyanakkor „amennyiben Európában is kapható lenne, itt is népszerűvé válna, különösen Angliában. Úgy vélem, az LC-eladásoknak akár a felét is kitehetné a kabrió.”

Mindez persze nagyon szép, de az LC kabrió gyártására csak akkor van esély, ha az beleillik a Lexus üzleti terveibe. „Meg kell mutatnunk az ügyfeleknek, és általában az egész autóiparnak, hogy bármilyen ügyfélnek képesek vagyunk megfelelő autót kínálni. A városi, kalandkereső UX, a kiforrott ES és a zászlóshajó LS mellett szükségünk van a sportautókra, gran turismókra is – és a kabriókra is.”