Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Varga szerint meg kell újítani a helyi- és helyközi közúti közösségi közlekedés járműparkját

Posted on 2017.12.15.2017.12.14. By Iroda Távirati

A kormány célja a helyi- és a helyközi közúti közösségi közlekedés elöregedett járműparkjának megújítása – mondta a gazdasági miniszter az Inter Traction Electrics Kft. által kifejlesztett autóbusz-termékcsalád első típusának bemutatóján és a cég oktatási, fejlesztési központjának és kísérleti üzemének csütörtöki, debreceni átadásán.

Varga Mihály emlékeztetett: a kormány másfél évvel ezelőtt határozott a magyarországi autóbuszgyártás újjáépítéséről. A nemzeti buszgyártási stratégia hitellel, támogatással és piacokkal segíti azokat a belföldi autóbuszgyártókat, amelyek magas minőségben állítják elő a járműveket – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy a közlekedési vállalatok figyelmét az ilyen gyártású buszok beszerzésére hívják fel.

A stratégiában a kormány vállalta, hogy az első három évben 30-35 milliárd forinttal támogatják az ágazat szereplőit – tette hozzá a miniszter.
A debreceni beruházásról elmondta, a fejlesztésnek köszönhetően a város a belföldi buszgyártás egyik központja lesz, hiszen felépült egy modern oktatási, fejlesztési központ és kísérleti üzem, amely egyszerre szolgálja a gyártást, a technológiai fejlesztést és a duális képzést is. A beruházás elősegíti a tavaly elfogadott nemzeti buszgyártási stratégia megvalósítását, amelyben a kormány azt tűzte ki célul, hogy 2020-ra évente legalább 1000 új belföldi gyártású jármű készüljön – fűzte hozzá.

Kossa György, az Intertanker Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója felidézte, hogy a cég leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. 2016-ban kötött hosszútávú együttműködést a Daimlerhez tartozó EvoBus Hungária Kft.-vel. Ennek a kapcsolatnak az eredménye a most elkészült autóbusz, amely a Reform 500 LE nevet kapta. A Mercedes-Benz alvázra épített 12 méteres, 3 ajtós, alacsonypadlós városi, elővárosi buszt EURO6-os dízelmotorral és hatsebességes automata váltóval szerelték fel, így megfelel a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak – hangsúlyozta a vezérigazgató, aki hozzátette: összesen 12 típusból álló termékcsalád gyártását tervezik, többek között helyközi-, elővárosi-, városi- és turistabuszokat gyártanak majd.

A cég most átadott, mintegy ötezer négyzetméter alapterületű oktatási, fejlesztési és kísérleti üzeméről azt mondta: ez lesz a vállalat kutatás-fejlesztési központja, és a modern járműgyártással kapcsolatos duális képzés feltételeit is megteremtették. A beruházással 250-300 új munkahelyet hoztak létre a városban, jövőre pedig Debrecen déli ipari parkjában elkészül a vállalat 150 ezer négyzetméteres új gyára, ahol további 800 embernek adnak munkát, és évente mintegy ezer autóbuszt gyártanak majd. A két beruházás mintegy 70 millió euróból valósul meg.

Papp László, Debrecen polgármestere szerint a beruházással léptéket vált a debreceni gazdaság, hiszen a járműgyártással egy új iparág honosodott meg a városban. Fontos üzenetnek nevezte, hogy egy magyar vállalat versenyképes autóbuszok gyártásával jelenik meg a nemzetközi piacon is, elhelyezve ezzel Debrecent a járműgyártás világtérképén.

Kósa Lajos, a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter hangsúlyozta: az autóbuszgyártás a Debreceni Egyetem műszaki képzésének is új lendületet adhat, lehetőséget teremt arra, hogy az egyetem a műszaki felsőoktatás legjobbjai közé kerüljön.

 

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Tíz százalékkal nőttek a Porsche Hungária eladásai az idén 
Next Post: Több száz autógumiból rakták ki olimpikonok és önkéntesek a 1353-as adományvonal számjegyeit
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Már Magyarországon a Huawei legújabb prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatója
  •  Insta- és Tik-Tok „tempó” a színpadon
  • Tanítanék Filmnapok – 2023. október 26-28.
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • A Valhalla hibrid szuperautó első prototípusának tesztelése még idén megkezdődik
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT