Vezércsere a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsában

Prof. Dr. Carsten Intra váltja Dr. Thomas Sedrant a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának elnöki pozíciójában

2020. szeptember 1-jei hatállyal Prof. Dr. Carsten Intra veszi át Hannoverben a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsa elnökének pozícióját, Dr. Thomas Sedran pedig a Volkswagen Csoport haszongépjármű- és gépipari részesedésmenedzsmentjének vezetését látja el, amely pozíciójából közvetlenül Gunnar Kilian, a vállalatcsoport igazgatótanácsának jelenleg a humánerőforrás területéért, a következőkben a Truck & Bus részlegért is felelős tagja felé számol be. Új funkciójában Dr. Sedran a csoport igazgatótanácsa megbízásából elsősorban a Volkswagen Csoport részesedéseinek stratégiai irányát koordinálja majd.

2020. szeptember 1-jei hatállyal Prof. Dr. Carsten Intra veszi át Hannoverben a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsa elnökének pozícióját, Dr. Thomas Sedran pedig a Volkswagen Csoport haszongépjármű- és gépipari részesedésmenedzsmentjének vezetését látja el, amely pozíciójából közvetlenül Gunnar Kilian, a vállalatcsoport igazgatótanácsának jelenleg a humánerőforrás területéért, a következőkben a Truck & Bus részlegért is felelős tagja felé számol be. Új funkciójában Dr. Sedran a csoport igazgatótanácsa megbízásából elsősorban a Volkswagen Csoport részesedéseinek stratégiai irányát koordinálja majd.


Dr. Thomas Sedran legutóbb a Volkswagen Haszonjárművek márka operatív vezetése mellett mindenekelőtt a Forddal kialakított stratégiai nemzetközi szövetség előmozdításához és tárgyalásaihoz járult nagyban hozzá. „A haszonjármű-üzletág a Global Champion stratégia szerint zajló fejlesztése, valamint a gépipari tevékenység stratégiai továbbfejlesztése egyaránt a Volkswagen Csoport jövőbeli meghatározó szakterületei közé tartozik” – hangsúlyozta Dr. Herbert Diess, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke.

Prof. Dr. Carsten Intra 2017 júliusa óta az MAN SE és az MAN Truck & Bus SE humánerőforrás- és munkaügyi igazgatója, emellett a TRATON SE igazgatótanácsának a humánerőforrás és az informatika területeiért felelős tagja, aki gépészmérnöki doktori fokozattal rendelkezik és a haszongépjárművek szegmensében szerzett bőséges tapasztalat birtokában érkezik a Volkswagen Haszonjárművek vezérigazgatói pozíciójába. Pályafutását 2001-ben az egykori MAN Nutzfahrzeuge AG gyártásmérnökeként kezdte, 2004-ben már a központi üzemihálózat-tervezés vezetésével bízták meg, 2006-tól pedig a nehézkategóriájú tehergépjárművek üzletágát vezette. További, Törökországban és Brazíliában betöltött vezetői pozícióit követően 2012-ben Dr. Prof. Carsten Intra az MAN Truck & Bus igazgatótanácsában a gyártás és a logisztika területeiért felelős pozíciót vette át, ahol 2015 novembere óta a kutatás és fejlesztés szakterületeiért is felelt.

Dr. Thomas Sedran közgazdasági doktori fokozattal rendelkezik és 1988-tól 2012-ig vállalati tanácsadóként dolgozott. 2012-ben az Adam Opel AG igazgatótanácsának tagjává és ideiglenes vezérigazgatóvá választották, majd 2015-ben a Volkswagen AG konszernstratégiai vezetőjévé hívták meg, 2018. szeptember 1. óta pedig a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának elnöki pozícióját töltötte be. Itt mindenekelőtt a GRIP 2025+ jövőstratégia az igazgatótanáccsal közös kidolgozása fűződik nevéhez, amellyel a márka eddigi legszéleskörűbb átalakítása vette kezdetét. Ennek része egyebek mellett az elektromos mobilitás felé irányuló fejlesztés, például a 2022-től a Hannoveri gyárban készülő, tisztán elektromos hajtásrendszerű ID. BUZZ. Mindemellett a 2020 júniusban a Forddal kötött együttműködési megállapodások biztosítják a Volkswagen Haszonjárművek termelési helyszíneinek kihasználtságát. Dr. Sedran irányítása alatt a Volkswagen Haszonjárművek vette át az automatizált vezetés konszernszintű fejlesztésének feladatát, amelyben az Argo AI társaságban szerzett részesedés jut különösen fontos szerephez. A Volkswagen Haszonjárművek átalakításának további fontos eleme a hannoveri termelési helyszínre vonatkozó, az üzemi tanáccsal megkötött megállapodás, amely egyebek mellett 2029-ig kizárja az üzemi okokból származó elbocsátásokat.