Vezetési teljesítmény – Alacsonytól a zéró károsanyag kibocsátású mobilitásig kompromisszumok nélkül

Az IONIQ modellcsalád vezetési teljesítménye kategóriájának legjobbjai között van. Az utazási és vezetési, valamint a zaj-, rezgés- és futómű keménység szintjei úgy kerültek behangolásra, hogy azok hozzájáruljanak a kiemelkedő utazási komforthoz, míg a műszerfalban lévő szigetelés minimalizálja a motorzajt. A padlólemezekben elhelyezett csillapítóanyagok, valamint az A és B oszlopok tömítőanyagai, a vastagabb ablaküvegek és a szélvédőre felvitt zajszűrő fólia tovább javítja a csendes és kényelmes autózást a teljes modellcsalád esetében.

Az IONIQ Hybrid és Plug-in változatai többlengőkaros hátsó felfüggesztéssel rendelkeznek, kettős alsó lengőkarral a továbbfejlesztett utazási kényelem érdekében. Az első és hátsó felfüggesztés elemeinél nagy arányban felhasznált alumíniumnak köszönhetően a hagyományos rendszerekkel összehasonlításban körülbelül 10 kg-ot sikerült megtakarítani. Az első felfüggesztésben minden egyes alsó lengőkar 2,3 kilogrammal lett könnyebb, ami az első tengelyen összesen 4,6 kg megtakarítást eredményezett, míg a hátsó futóműnél összesen 7,14 kg-ot, oldalanként 3,57 kg-al csökkentve a súlyt.

Az IONIQ Electric egy torzió rudas hátsó tengelyes elrendezést alkalmaz, így több hely marad a hátsó ülések alatt elhelyezett 28 kWh-os lítium-ion polimer akkumulátor, valamint a pótkerék számára.

Minden IONIQ modell esetében tiszták és pontosak a kormányrendszerből érkező reakciók és visszajelzések, a megnövelt kormányáttétel segíti a sportos és kényelmes érzést, miközben hozzájárul az autó kompromisszummentes vezethetőségéhez.
A fékerő úgy került optimalizálásra, hogy a legtöbbet hozza ki a regeneratív fékrendszerből, segítve ezzel az IONIQ megfelelő töltöttségi szinten (SOC) tartását. A márka harmadik generációs energia-visszanyerő fékrendszerének használatával a regeneratív fékezés révén a zaj is csökkenthető. Az integrált fékasszisztens egység (iBAU) és a nyomásforrás egység (PSU) szintén hozzájárul a versenytársaknál csendesebb működéshez. Ez tovább javítja az ultra alacsony súrlódást, ezáltal pedig a maximális hatásfokú fékenergia-visszanyerést is.
A Michelin abroncsgyártóval való együttműködés további hatékonyságot biztosít az IONIQ számára, mivel a 15 és 16 colos keréktárcsára szerelhető alacsony gördülési ellenállású abroncsok révén kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás érhető el, míg a nagyobb 17 col átmérőjű (IONIQ Hybrid) kerekekre szerelt magas szilikatartalmú abroncsokkal jobb teljesítmény érhető el. Az IONIQ Hybrid és Plug-in változatok esetében a felfüggesztést úgy hangolták, hogy az a lehető leghatékonyabban együttműködjön a csekély gördülési ellenállású abroncsokkal.