Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Világcsúcsot égettek az aszfaltba

Posted on 2017.07.05. By AztaCARom

A Harley-Davidson Street Rod világcsúcsot égetett az aszfaltba

Száguldó füstfelleg – egy 750 köbcentis bestia és egy vakmerő rider, aki világcsúcsra tör. Nem mindennapi teljesítmény Maciej „DOP” Bielickitől, amely Guinness-rekordot, és a világ leghosszabb burn-outja címet érte.

Május 20-án, a dél-kelet lengyelországi Rzeszów városában felszállt a fehér füst, ahogy az izgalmas Guinness-rekord kísérletben Maciej „DOP” Bielicki Harley-jával végigszántott a település forró aszfaltján. A motoros kaszkadőr sikerrel vette a megmérettetést, és új rekordot állított be gumifüstölésben. Maciej Lengyelországban egyedüliként Harley-Davidson motoron hajtja végre elképesztő trükkjeit, júniusban az Open Road Fest közönségét is elkápráztatta, a világrekordot pedig egy H-D Street Rod nyergében döntötte meg. Lengyelország, és a Harley-Davidson mindent vitt, innentől övék a „világ leghosszabb burn-outja” cím.

Az esemény kereteit a rzeszów-i, a GOC Harley-Davidson biztosította. Az ötlet tőlük, és a Stunt Storytól – Lengyelország első Harley-Davidson kaszkadőr show-jától – származott. A világcsúcs első alkalommal dőlt meg egy 750 köbcentis Harley-Davidson Street Rod nyergében, mely 4,5 kilométeren folyamatosan füstölte gumijait. A korábbi rekordot előző évből egy 1200 köbcentis motor tartotta, 3,7 kilométerrel.

Ahogy Maciej „DOP” Bielicki, a Stunt Story ötletgazdája megjegyezte:

„Hónapokig készültem a megmérettetésre. A felkészülés utolsó hetét folyamatos gyakorlással töltöttem egy Street Rodon, mellyel a csúcsot szerettem volna beállítani. Már maga az útvonal is kihívás volt, hiszen nem egyenes pályáról beszélünk. A rzeszóv-i Harley-Davidson kereskedés mellett futott az út, melyen a rekorddöntés zajlott, így azt a forgalom elől teljesen elzárták. A szakaszon két kereszteződés, és egy körforgalom is nehezítette a dolgomat. Mindezeken felül, egyes részeken különböző szögben lejtett a pálya, ami igazi kihívássá tette a folyamatos gumiégetést, de végül is minden a tervek szerint zajlott. Nagyon boldog vagyok, hogy megcsináltuk, és ez úton is köszönetet mondanék mindenkinek, aki segített, hogy elérjem ezt a fantasztikus eredményt.”

A rekordot ostromló modell egyáltalán nem került módosításra. Hasonlóképp, az esemény alkalmából felszerelt abroncsok is utcai darabok voltak, ez ugyanis feltétele a részvételnek. Ahhoz, hogy a rekorddöntés hiteles legyen, a teljes kísérletről vágatlan video dokumentáció készült legalább két szemtanú jelenlétében, a távolságmérést pedig kvalifikált szakemberekre bízták. Mindezeken felül, egy infravörös kamera folyamatosan figyelemmel kísérte az első kerék mozgását, a kerék ugyanis egy másodperc erejéig sem állhat meg a mérés alatt.

Arra a kérdésre, hogy melyek a Harley-Davidson Street Rod előnyei, Maciej így válaszolt: „A modell roppant könnyűnek hat vezetés közben, egyáltalán nem érezni a 240 kilós önsúlyát. Hozzáteszem, olyan motorról van szó, ami manőverezés közben kezes bárányként viselkedik. Fékrendszere is kiváló, ez pedig nagyon fontos volt a kísérlet alatt. Figyelembe véve a motor súlyát, tökéletes összhang van a fék, és a futómű között. Ahogy azt a H-D-knál megszokhattuk, tökéletes indulási pozíció és kormányérzet teszi biztonságossá a motor kezelését.”

Stanislaw Myszkowski, a rzeszów-i GOC Harley-Davidson tulajdonosa hozzátette:

„Többször megkaptuk már a GOC-nál, hogy valami, amit meg akarunk valósítani, egyszerűen lehetetlen. Lehetetlen motorkerékpárt tetoválni, mégis, a Redicivisttel megalkottuk a világ első tetovált motorját. Képtelenség egy zene ihlette motort építeni, ahol az egyes építőelemek hangszerek is egyben – nézd csak meg a Hard Rock Café motorunkat. Azt is mondták, sosem leszünk képesek összehozni közép-kelet Európa legnagyobb Harley-Davidson márkaképviseletét. Mi azt gondoljuk, hogy a hit és a szenvedély ugyanolyan fontos a munkában, ahogy a magánéletben is. Talán pont ezért szeretünk olyan emberekkel dolgozni, akik ezzel egyetértenek.

Maciej kaszkadőr trükkjeihez Harley-t használ, ami általában 100 kilóval nehezebb, mint a hasonló célú motorok. Azt mondták neki, sosem sikerülhet – így hát egyesítettük erőinket és bebizonyítottuk, ha szereted, amit csinálsz, hiszel magadban, keményen dolgozol, neked is bármiben sikeres lehetsz, akár egy Guinness rekorddöntés sem lehet akadály.”

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Motor Tags:Harley, Harley-Davidson, motor, motorkerékpár, világcsúcs

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Shell defibrillátorokat helyezett ki a töltőállomásaira
Next Post: Fotókon az új Civic Type R

Kapcsolódó cikkek

  • A Volkswagen-csoport és Görögország minta szigetet hoz létre a klíma-semleges mobilitás megteremtésére Hírek
  • Az új Rebel dupla kuplungos automatikus váltója (DCT) Bemutató
  • Hazai környezetben Kiss Norbert és a Révész Racing Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Tuner a Toyota Corolla keresztet Mini-RAV4-re fordítja Bemutató
  • Az új MINI John Cooper Works GP Hírek
  • KTM X-Bow GTX képgaléria Bemutató

Keresés

2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Digitalizációs részleg alakult hazánk piacvezető könyvelő vállalatánál
  • Csütörtöktől mozikban a Nem kapjátok meg a gyűlöletem
  • Hogy aludjunk jól kánikulában?
  • Grazzy x Cold Gee x Bari – PROJECT G
  • Lang Györgyitől június 13-án búcsúznak
  • Van képünk hozzá (23.05.31.) –  C-HR-t vezet “Az álommeló” győztese
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Második alkalommal tesztelnek elektromos buszt Békéscsabán a Zöld Busz Programban
  • UV-C fertőtlenítő robotot teszteének
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Tavaly 9 százalékkal emelkedhetett az élelmiszeripari beruházások összértéke
  • Az élelmiszeripar fejlesztésére a kormány 750 milliárd forint uniós forrást fordít
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT