Világméretű közösségimédia-kampány ünnepli a BMW i divízió elmúlt 10 évét

Holisztikus fejlesztési stratégiája égisze alatt a BMW Group jövőbe vezető részlege tovább folytatja a hosszú távú fenntarthatóság térnyerését serkentő innovációk feltalálását és tökéletesítését.

A fenntartható mobilitás úttörője kerek évfordulóhoz érkezett: a BMW i divízió sikertörténete immár egy évtizede íródik. A bajor prémiumgyártó ezért 2021. február 22-én, hétfőn világméretű közösségimédia-kampányt indít útnak a https://www.bmw.com/en/innovation/bmw-i-10-year-anniversary.html weboldalon, ahol feleleveníti az elmúlt 10 év legfontosabb mérföldköveit a márka 2011-es megszületésétől kezdve, egészen a hamarosan érkező BMW iX modellig. A BMW Group a 2021-es Müncheni Nemzetközi Autószalonig futó, átfogó információs kampányának középpontjába is a BMW i divízió kerek évfordulóját emeli.

A BMW i divízió a személyes mobilitás átalakulásának iránymutató képviselője, amely a BMW Group elsőszámú jövőbe vezető, innovációkutató részlegeként működik. A márkát a hosszú távú fenntarthatóság holisztikus megközelítése jellemzi. Az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás területén elért újabbnál újabb fejlesztések mind szorosan kapcsolódnak a BMW i divízióhoz.

Azt, hogy a BMW i divízió jövőbe vezető mobilitási megoldásai mennyire erősen meghatározzák a BMW Group járműfejlesztési döntéseit, a jubileumi évfordulót ünneplő 2021-es év minden korábbinál intenzívebben igazolja. A BMW iX sorozatgyártása hónapokon belül megkezdődik, hogy a tisztán elektromos meghajtású modell hamarosan a vállalatcsoport új technológiai zászlóshajójaként érkezzen meg az utakra, a járműkialakítás, az automatizált járművezetés, a járműkapcsolati megoldások, az elektromos mobilitás és a digitális szolgáltatások terén egyaránt új mércét állítva az iparágban. A BMW iX világpremierjét nem sokkal később a BMW i4 debütálása követi, amely a vezetés zéró emissziójú élményét most először a márka leginkább meghatározó szegmensében, a prémium minőségű, sportos középkategória mezőnyében váltja valóra.

Mindkét modellben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációja dolgozik, amely nem csupán a tisztán elektromos hajtáslánc páratlan hatékonyságával, de a csúcstechnológiás akkumulátorcella-technológia egyetlen feltöltésével megtehető, kimagasló tisztán elektromos hatótávolsággal is kategóriaetalon mércét állít fel. Az erőforrás építési alapelve, amely lehetővé teszi a ritkaföldfémektől mentes előállítást, újfent a BMW Group azon hosszú távú fenntarthatóságra irányuló, holisztikus megközelítését igazolja, amely messze túlmutat a zéró emissziójú mobilitáson. A vállalatcsoport a sorozatgyártásban felhasznált nyersanyagokat is szigorú környezetvédelmi és szociális szabványok betartása mellett szerzi be. A BMW iX jövőbe mutató karakterét az újrahasznosított és másodlagos anyagok kivételesen magas felhasználási százaléka, valamint a sorozatgyártás során kizárólag megújuló erőforrásokból előállított energiák felhasználása is nyomatékosítja.

A jövőben az elektromos mobilitás egyre fontosabb közlekedési megoldássá válik és a fenntartható növekedés egyik legfőbb aspektusa lesz. A BMW Group célja, hogy 2023-ra huszonöt tagúra bővítse fel hálózatról tölthető modellpalettáját, 2030-ra pedig a világ útjain közlekedő tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeinek száma a hétmilliót is átlépje. Kétharmaduk ráadásul tisztán elektromos meghajtással. Modellportfóliója következetes bővítése és fejlesztése részeként a BMW Group a BMW 7-es sorozat következő nemzedékét már tisztán elektromos meghajtású modellváltozatban is bemutatja, miközben már a kimagasló darabszámban értékesített BMW 5-ös sorozat és a BMW X1 tisztán elektromos meghajtású hajtáslánc-változatai is készülnek.