Világrekord népszerűség és értékesítés
Három és fél másodpercenként talál gazdára egy Toyota a bolygón
Egy brit biztosítási bróker cég megvizsgálta, percenként hány autót és mekkora hasznot termelnek a világ vezető autógyártói. Mindkét listát a Toyota vezeti, méghozzá magasan.
Egy autógyártó teljesítményét alapvetően három paraméter alapján mérhetjük: hány autót adnak el egységnyi idő alatt, ezzel mekkora bevételre tesznek szert, valamint a tevékenységük mekkora hasznot termel.
A brit Staveley Head biztosítási bróker ügynökség a világ autóiparának 15 meghatározó szereplőjét, a leggazdagabb autógyártókat megvizsgálva, azok éves jelentéseit áttekintve, független piacelemző szervezetek adataival összevetve érdekes eredményekre jutott, amelyeket egy interaktív animációban összegzett.
Ezek szerint a Toyota a világ legtermelékenyebb autógyártója: percenként 17 darab gépkocsit értékesít a japán vállalat, azaz három és fél másodpercenként talál gazdára egy új Toyota. A Fordnak 4,6, a Volkswagennek öt másodpercre van szüksége egy autó eladására – ugyanez a szám a Porschénál 128 másodperc, a McLaren esetében pedig 9400 másodperc, azaz több mint 2,5 óra.
Ami a bevételeket illeti, itt is a Toyota vezeti a rangsort: 52 hét alatt több mint 215 milliárd eurós forgalmat bonyolít le a cég; a lista második helyén álló Ford nem egészen fele ekkora bevételre tesz szert ennyi idő alatt. További érdekesség, hogy a Toyota egyetlen perc alatt keres annyit (409.307 euró), mint az Aston Martin 3,5 óra alatt.
A profit terén még mellbevágóbbak a különbségek, ha csak a tömeggyártókat tekintjük: a Toyota 52 hét alatt 15 546 970 066 (azaz 15,5 milliárd) eurós profitra tesz szert, míg a Ford 6,26 milliárdot, a Renault 3,8 milliárdot, a Hyundai 3,59 milliárdot könyvelhet el. A legnagyobb haszonnal dolgozó prémium gyártó, a Mercedes is csupán 9,2 milliárd euróval növeli profitját ennyi idő alatt, míg a McLaren a tavalyi évet 49 milliós veszteséggel zárta.
Fotók: Toyota, Staveley Head