„Világviszonylatban is a legjobbak közt Budapest közösségi közlekedése”
A számok azt mutatják, hogy az igény rendkívül nagy volt rá, és a Budapesti Közlekedési Központ ügyfelei körében kifejezetten népszerű a BudapestGO. A február közepén indult alkalmazásnak köszönhetően ma már egyetlen felületen lehet utazást tervezni, jegyet vásárolni, és tájékozódni az aktuális fővárosi forgalmi helyzetről.
A BudapestGO ötletétől a bevezetésig számtalan kihívással kellett szembenézni, de az alkalmazás egyértelmű sikert aratott az első hónap statisztikái alapján. Szintén biztos favorit lett a digitális vonaljegy, emellett az időalapú termékeket is több ezren kipróbálták már. A koncepcióról, a tervezésről, az erősségeiről és az esetleges hiányosságokról a Nekem Budapest 12. podcastadásában kérdeztük Nagy Bence Csabát, a BKK projektvezetőjét.
Budapest közösségi közlekedése kiemelkedően jónak mondható világviszonylatban is. Széleskörű tapasztalatai, közösségi közlekedési élményei alapján értékeli a fővárosi közlekedést dr. Kiss Róbert Richárd turisztikai szakember, újságíró. Páratlannak mondható az operatív forgalmi zavarok esetén alkalmazott járműpótlás, a megállóhelyek egymástól való távolsága egy vonalon, az indulások gyakorisága, és még a tisztaság terén sincs komolyabb gond a közösségi közlekedési járatokon és a megállóhelyeken, legalábbis a világ nagyvárosainak közösségi közlekedésével összehasonlítva.
Milyen kiaknázatlan lehetőségek vannak még Budapest közösségi közlekedésében, s milyen fejlesztési lehetőségeket tartogat még a BudapestGO – a Nekem Budapest podcast legfrissebb epizódja ezen a linken már elérhető.
Budapesti Közlekedési Központ