Vissza a gyökerekhez
Hetvenéves pályafutása során elpusztíthatatlan munkagépből kifinomult luxus-offroaderré nemesedett a Toyota ikonikus terepjárója. Most úgy tűnik, legalábbis részben életre kelhet a múlt.
Iparági források szerint már jövőre nyugdíjazhatja emblematikus típusát, a Land Cruiser J200-ast a Toyota. Az új, várhatóan J300 néven érkező modellel (render képek a galériában) kapcsolatban számos, többé-kevésbé megalapozott feltételezés merült már fel, a V8-as benzin- és dízelmotorok nyugdíjazásától a rég várt öntöltő hibrid hajtáslánc bevezetéséig. A típus legnagyobb piacának számító Ausztráliában azonban ennél is izgalmasabb elképzelések kezdenek körvonalazódni – jelentette a carsales.com.au egyik cikke.
Ezek értelmezéséhez nem árt tudni, hogy a hatvanas évek vége felé két markánsan eltérő irányban fejlődött tovább az ős-Land Cruiser. Az egyik vonal az eredetileg katonai járműnek szánt típus robusztus, puritán génjeit örökölte és tökéletesítette, a másik pedig egyre kényelmesebb, egyre kényeztetőbb körülményeket teremtett az ügyfelek számára (érdekes módon az Európában is kapható Land Cruiser J150 az előbbi, puritán vérvonalból fejlődött ki), megőrizve az ősök megkérdőjelezhetetlen, hiteles terepalkalmasságát.
Most azonban úgy tűnik, ismét összemossa a két irányvonalat a Toyota, méghozzá Ausztráliából kiindulva. Noha konkrét ígéretek nem hangzottak el, Sean Hanley, a márka ausztráliai képviseletének első embere nem cáfolta a másfél éven belül érkező J300 offroad-osítására vonatkozó feltételezéseket. „Lépést kell tartani a piac változásával. Ha kereslet mutatkozik valamire, a Toyota feltétlenül megvizsgálná a lehetőségeket, és megfontolná a termékfejlesztést. Saját átalakító központtal rendelkezünk, képesek vagyunk a fejlesztésre, a paletta igény szerinti bővítésére. Figyelembe véve, hogy milyen népszerű szegmensről van szó, semmiképpen nem zárnám ki teljesen egy terep-fókuszú Land Cruiser globális forgalmazásának lehetőségét.”
Ez alighanem azt is jelentené, hogy a Toyota végleg beszüntetné annak a J70-es szériának a gyártását, amely 1984 óta tartja a márkát és a típust a terepjárók és munkagépek élvonalában.
A most nyilvánosságra kerülő hírek szerint a következő generációs Land Cruiser a jelenlegi alvázas konstrukció és egy modern önhordó TNGA platform előnyeit ötvözi majd, így minden eddiginél jobb közúti alkalmasságot kínálhat, változatlanul páratlan terepalkalmasság mellett.
Egyébként nem véletlenül játszott el a gondolattal a Toyota. Az ausztrál piacon minden újautó-eladási rangsort vezető Hilux pickup csúcsverziója, a Toyota Hilux Rugged X pontosan azt a hangsúlyos offroad- és szabadidős irányultságot képviseli, amely a feltételezések szerint a Toyota Land Cruiser vevőköre számára is izgalmas lehet.
Ami a fent említett V6-os hajtásláncokat illeti, azok minden bizonnyal turbós dízel- és benzinmotorok lesznek, mivel a jelenlegi V8-as motorokkal bajosan lehetne teljesíteni a folyamatosan szigorodó emissziós előírásokat. A palettát egy V6-os hibrid hajtáslánc erősíti majd, ám hogy ez a Lexus RX 450h-ból ismert 3.5 literes motor lesz-e, vagy egy vadonatúj fejlesztésű (esetleg turbós) variáns, arról még nincsenek pontos információk.
Fotók: Toyota, bestcarweb.jp