Viszik, mint a cukrot
A Volkswagen mintegy 70 000 új ügyfélre tett szert az ID.3 hatalmas népszerűségének köszönhetően a megjelenést követő első évben
A teljesen elektromos Volkswagen ID.3 erős eladási adatokat produkált a piacra lépését követő első évben Európában: „Ez a jármű kétségkívül egy sikersztori. Népszerű az ügyfelek körében és a semmiből első helyre ugrott az előjegyzéseket tekintve számos országban” – árulta el Klaus Zellmer, a Volkswagen gépjármű-értékesítésért, markeringért és értékesítés utáni szolgáltatásokért felelős igazgatótanácsi tagja. Szeptember végéig körülbelül 144 000 rendelés érkezett erre a járműre. A vállalat megbízásából készült tanulmányból kiderül, hogy a vásárlók fele korábban nem is vezetett Volkswagent, hanem új ügyfelek a márkánál. „Az ID.3 átlagon felüli mértékben hozott új ügyfélcsoportokat a Volkswagen számára. A csaknem 70 000 új ügyfél egyértelmű bizonyíték arra, hogy jó úton járunk ezzel a járművel és az elektromobilitási stratégiával” – tette hozzá Zellmer.
Összehasonlításképpen: Más Volkswagen modellek esetében az új ügyfelek aránya átlagosan 36%. 2021 első felében az ID.3 és más ID. modellek iránt jelentkező megnövekedett keresletnek köszönhetően a Volkswagen rövid időn belül piacvezetővé vált Európában az akkumulátoros elektromos járművek terén. Augusztusban ez volt a legnépszerűbb elektromos jármű számos piacon, köztük Németországban, az Egyesült Királyságban, Írországban, Ausztriában és Svájcban. Az új előjegyzések alapján az ID.3 augusztusban az első helyre került Nyugat-Európában. A megnövekedett kereslet kielégítése érdekében mintegy 1200 modell gördül le minden nap a zwickaui és drezdai gyártósorokról a legnépszerűbb elektromos járműből. Zwickauban három műszakban dolgoznak mindkét gyártósoron. Emellett a helyi piacra történő gyártás Antingban, Kínában is megkezdődött. Ez év őszén lép be a kínai piacra az ID.3.
A Volkswagen a közelmúltban felmérést indított az ID.3 németországi ügyfelei körében vásárlásuk okairól és a felhasználói szokásaikról kérdezve őket. Az ID.3 megvásárlásának vagy lízingelésének legfőbb okai a környezetkímélő működés (60 százalék) és az innovatív technológia (51 százalék) Egy másik fontos vásárlói szempont a Volkswagen márkakereskedői és szolgáltatáshálózat által nyújtott személyes támogatás.
A német vásárlók csaknem 80%-ánál az ID.3 a leggyakrabban használt jármű a háztartásban. „Ez is bizonyítja, hogy a jármű egyértelműen alkalmas a mindennapos használatra” – jelentette ki Silke Bagschik, az elektromobilitási termékcsalád értékesítési és marketing igazgatója. A legtöbb járművezető esetében a járművek otthoni töltése mára már teljesen karbonsemlegesen megoldható. 70 százalékuk kizárólag saját fotovoltaikus rendszerről vagy áramszolgáltatótól származó zöldáramot használ, továbbá egyre többen veszik igénybe az új Volkswagen Naturstrom Connect szolgáltatást is. Tekintve, hogy a zwickaui és drezdai gyárakban is karbonsemlegesen zajlik az ID.3 gyártása, „hatalmas lépést tettünk célunk elérése felé, a karbonsemleges mobilitás megvalósításához” – tette hozzá Silke Bagschik. Az ID. család fontos mérföldköve a Way to Zero (Úton a karbonsemlegesség felé) sikerének. A Way to Zero fókuszában a márka új ACCELERATE stratégiája áll, amelynek célja, hogy felvegyük a versenyt az elektromobilitás térnyerésének sebességével. A célunk az új járműflotta teljesen elektromossá alakítása. 2030-ra az összes értékesített Volkswagen modell legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz Európában, ami több mint egy millió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában az értékesített elektromos járművek aránya legalább 50 százalék lesz. Emellett a Volkswagen évente legalább egy új elektromos modellt mutat be.