A Volkswagen bemutatja új I.D.CROZZ tanulmányát
Már pereg a visszaszámlálás az elektromos mobilitás áttöréséig, amiben a 2020-as év hozhatja el a döntő fordulatot. A Volkswagen Személyautók ugyanis innovatív elektromos gépkocsik – mint az I.D.2, az I.D.BUZZ3 és az I.D.CROZZ – új generációjának fejlesztésével kívánja gyorsítani az új korszak beköszöntét. Dr. Herbert Diess, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának elnöke a Volkswagen Group Night kapcsán így fogalmazott: „Feladatunk sokak számára elérhetővé tenni a modern technikát, ami különösen is igaz a technikai áttörés idején. Egy dolog világos: a jövő Golfjának továbbra is vérbeli Volkswagennek, azaz „népautónak” kell maradnia!”
Immár hagyományosan a Frankfurti Nemzetközi Autószalon (IAA) előestéje teljes egészében a Volkswagen Csoport rendezvénye, s ezzel az iránymutató újdonságok jegyében telik. A Volkswagen Személyautók ez alkalomból tartja I.D.CROZZ újdonságának világpremierjét. Az elektromos hajtásrendszerű, továbbfejlesztett tanulmánymodell a márka azon elektromos termékoffenzívájának része, amely – először három újdonsággal – 2020-tól kezdődően bővíti a Volkswagen palettáját. Az I.D.CROZZ a SUV-modellek és a négyajtós kupék alkotta crossover-tanulmány, amelyet a sorozatgyártás felé haladva fejlesztettek tovább. Ezt egyebek mellett a Hibiszkuszvörös metál árnyalatú koncepciómodell elejének és hátuljának különböző átdolgozott dizájnelemei is jelzik. Széles motorházfedelével, letisztult kontúrok határolta sárvédőivel és fényes fekete tetőfelületével az I.D.CROZZ erőteljes és férfias benyomást kelt. Feltűnő és karakteres LED-technikájú fényszórói formavilágukkal szintén a sorozatgyártás irányába mutatnak, miközben semmi mással össze nem téveszthető fénygrafika jellemzi őket.
Ugyancsak továbbfejlesztették a tervezők a felszereltségében is megújult utasteret, amely – mint valódi Open Space – kiemelkedő térkínálatával és széles körben variálható üléskoncepciójával bizonyul vonzónak. Az I.D.CROZZ nem rendelkezik B-oszloppal, így nagyméretű, oldalirányban nyíló, illetve tolóajtói egyaránt különösen széles nyílást tesznek szabaddá, problémamentesen lehetővé téve akár egy cross-kerékpár szállítását is.
Az utastér a környezeti viszonyoktól függetlenül, mindvégig tiszta levegőjéről a Volkswagen új fejlesztésű CleanAir rendszere gondoskodik, amelynek menüje az utastér légminőségéről, illetve a rendszer pillanatnyi működéséről is tájékoztat. Az I.D.CROZZ emellett új hangasszisztenssel is szolgál, akár hangvezérléssel is lehetővé téve az ajtók nyitását és zárását. A teljesen automatizált vezetés I.D. Pilot üzemmódja ugyancsak szóbeli instrukciókkal is aktiválható.
Az I.D.CROZZ interaktív koncepció révén született, nulla károsanyag-kibocsátású, sportos és sokoldalú modell, amelynek elektromos 4MOTION összkerékhajtása a műutaktól távol éppoly meggyőző, mint mostoha időjárási viszonyok közepette. Az első és a hátsó tengelyt egy-egy elektromos motor hajtja, az erőátvitel feladatát pedig úgynevezett „elektromos kardántengely” látja el. A 225 kW rendszerteljesítményű, 180 kilométer/óra végsebességű SUV-modell egy akkumulátor-töltéssel akár 500 kilométert (NEFZ) is megtehet. Nagyteljesítményű akkumulátora a gyorstöltő berendezéssel már 30 perc alatt kapacitása 80 százalékáig feltölthető.
A jármű közepén elhelyezett akkumulátor, valamint az első és a hátsó motor ideális tömegeloszlást biztosít, ami az I.D.CROZZ már a Golf GTI szintjét idéző irányíthatósági tulajdonságaiban is megmutatkozik. Nagyban hozzájárul ehhez az elektronikus csillapítás-szabályzással működő futómű, az új tervezésű, többkaros hátsó felfüggesztések, illetve az ugyancsak új fejlesztésű MacPherson-rugóstagok.
Az I.D. család jövőbeni generációja a Volkswagen modellprogramját bővíti majd. Már 2020-ban megjelenik a Golf piaci szegmensében a tisztán elektromos hajtásrendszerű, kompakt négyajtós I.D., illetve vele egyidejűleg az SUV-kategóriában a modern I.D.CROZZ. 2022-ben a legendás Volkswagen Bulli új interpretációjaként érkezik a piacra az I.D.BUZZ. Mindhárom tanulmány konstrukciós jellemzője a közös műszaki alapként kifejlesztett, teljes egészében új fejlesztésű elektromos architektúra (All New Electric Architecture), illetve a teljesen újszerű avantgárd dizájn. További jellemzőik a károsanyag-kibocsátás nélküli, akár 600 kilométeres hatótáv, a bőséges térkínálat, a kompakt külső méretek, valamint a kijelző- és kezelőelemek teljes egészében digitalizált kivitele. Mindezeken túl a gyors szoftverfrissítéseket és fejlesztéseket lehetővé tévő, új és innovatív „vw.OS” operációs rendszer – az okostelefonoknál már megszokott frissítésekhez hasonlóan – az I.D. család minden tagját támogatja majd.