A Volkswagen Truck & Bus kitűnő eredménnyel zárt
A Volkswagen Truck & Bus Csoport közel 205 000 járművet adott át ügyfeleinek 2017-ben a MAN, Scania és a Volkswagen Caminhões e Ônibus márkák kínálatából, amely 12 százalékos növekedés az előző év eredményéhez képest. Mindhárom márka sikerrel növelte kiszállításait, aktívan hozzájárulva a Csoport sikeréhez.
Az előző évhez képest a MAN Truck & Bus márka kiszállításai 8 százalékkal emelkedtek és elérték a 89 990 járművet. A Scania eredménye 90 780 átadott teherautóra és buszra nőtt, amely 12 százalékos bővülés. A Volkswagen Caminhões e Ônibus összesen 25 880 járművet szállított ki az ügyfeleknek, amely jelentős, 27 százalékos emelkedés a korábbi évhez képest. A kiszállítások terén tapasztalt jelentős növekedés motorja az export illetve a Brazíliában érzékelt pozitív változás volt.
Andreas Renschler, a Volkswagen Truck & Bus vezérigazgatója és a Volkswagen AG igazgatótanácsának haszonjárművekért felelős tagja így értékelte az eredményeket: „A Volkswagen Truck & Bus Csoport megalakulását követő második pénzügyi évben a vállalat ismét rekordszámú kiszállítást teljesített. A MAN, Scania és Volkswagen Caminhões e Ônibus márkák egyaránt kivették részüket a kiszállítások emelkedéséből. A MAN, Scania és Volkswagen Caminhões e Ônibus márkák modellkínálata igen vonzó paletta mindazok számára, akik a haszonjárművek piacán keresgélnek. Így a haszonjárművek iránti megnövekedett keresletből nagymértékben profitálhattunk az egyes régiókban.”
A tehergépjármű üzletágban a Csoport nagyszerűen teljesített 2017-ben. A Volkswagen Truck & Bus márkái 183 480 tehergépkocsit adtak át az ügyfeleknek, ami az előző évhez képest 11 százalékos emelkedés. Az egyes piacok teljesítményei régiónként eltérően alakultak. A Csoport az Európai Unió 28 tagországában illetve Norvégiában és Svájcban összesen 106 580 járművet szállított ki, amely megközelítőleg azonos az előző évben regisztrált eredménnyel. Dél-Amerikában a kiszállítások 29 590 járműre emelkedtek, ez 30 százalékkal több, mint a korábbi évben elért eredmény. A Brazíliában elért 40 százalékos piaci részesedés pedig nagyszerűen mutatja a Csoport piacvezető pozícióját a dél-amerikai országban. Brazíliához hasonlóan Argentínában is nőttek a kiszállítások, elsősorban a kormányhoz köthető reformok illetve a mezőgazdasági szektorból érkező lendületnek köszönhetően. Oroszországban a csökkenő inflációs ráta, a gazdaság élénkülése és a helyettesítő járművek iránti megnövekedett kereslet eredményezett jelentős bővülést a kiszállítások terén. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben tapasztalt kimagasló eredményben komoly szerepet játszott a Kínában tapasztalt pozitív változás is.
A 2017-es év ugyanakkor az autóbuszok piacán is sikeres évnek bizonyult a Volkswagen Truck & Bus mindhárom márkája számára. Összesen 19 220 buszt adtak át ügyfeleiknek, amely közel 8 százalékkal több, mint az előző évben regisztrált kiszállítások száma. Ez elsősorban a Brazíliában tapasztalt növekedésnek volt köszönhető.
Andreas Renschler kifejtette: „A 2017-es év igen sikeres esztendő volt a Volkswagen Truck & Bus számára. Nagyot léptünk a világbajnok gyártóvá válást célzó stratégiánk megvalósítása terén és folytatódott az egyre egységesebb csoporttá kovácsolódás folyamata. Azonban a kiszállítási eredmények jelzik, hogy ezen teendők mellett sem vesztettük szem elől ügyfeleinket és piacainkat. Éppen ellenkezőleg, vonzó termékpalettánkkal sikerült tovább erősíteni piaci pozíciónkat.”
A MAN a TGE kishaszonjármű piaci bevezetésével már minden szegmensben kínál megoldást, a gázüzemű buszok gyártásában pedig továbbra is piacvezető szerepet tölt be Európában. A márka támogatási jóváhagyást kapott a konvojban való haladást elősegítő programhoz illetve bemutatta a Lyon’s City Bus modellt.
A MAN a barcelonai Full Range Days keretében mutatta be áruszállító és tehergépkocsi kínálatának 2018-as újdonságait. A márka most először mutatkozott be full range, azaz minden szegmensben jelen lévő gyártóként. A MAN TGE kishaszonjármű bemutatásával a müncheni központú haszonjármű gyártó egy alacsonyabb súlykategóriában szereplő járművel bővítette termékkínálatát, így a márka 3 és 44 tonna között bármilyen megengedett össztömeggel képes haszonjárművet kínálni ügyfeleinek. A TGE személyében olyan kishaszonjárművet kínál a MAN, amely a logisztika, a gyorsposta és a kereskedelem területén tevékenykedő ügyfelek számára kínál ideális megoldást. Az online kereskedelem térnyerése a kishaszonjárművek iránti keresletet is tovább növeli majd a jövőben. A középnehéz tehergépjárművek szegmensében a jövőben az új, SCR rendszerű kipufogógáz utánkezeléssel szerelt, könnyű felépítésű D08 generációs erőforrások kapnak szerepet, ezzel is jelentősen, akár 5,5 százalékkal csökkentve a járművek fogyasztását.
A MAN a 2017-es évben megerősítette a gázüzemű buszok gyártásában elfoglalt vezető szerepét Európában, köszönhetően egy jelentős koppenhágai megrendelésnek, ahol a jövőben 41 darab MAN Lion’s City GL CNG (sűrített földgáz) üzemű busz teljesít majd szolgálatot. Az új buszok mindegyike egyenként akár 150 utas szállítását is lehetővé teszi a dán fővárosban. A koppenhágai City Line hálózat összesen 20 millió utast szállít évente és egyike a legforgalmasabb útvonalaknak Dániában. 2017-ben egy másik sikernek is örülhetett a MAN, hiszen egy dél-koreai busz üzemeltető rendelése nyomán a vállalat 30 alacsonypadlós, ultramodern MAN CNG (sűrített földgáz) üzemű buszt állít forgalomba. Európa egyik vezető autóbuszgyártójaként a MAN sokat vár a júliusban bemutatott új MAN Lion’s City autóbuszától. Korszerű segédrendszereinek köszönhetően a Lion’s City sokat segíthet a közlekedésbiztonság növelése illetve a működési költségek csökkentése terén.
A MAN márka támogatási jóváhagyást kapott a német Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztériumtól (German Federal Ministry of Transport and Digital Infrastructure) a DB Schenker szállítmányozási vállalattal közös úttörő, konvojban való haladást elősegítő programjához. Németországban most először kerül sor olyan konvojban történő haladást vizsgáló tesztre, ahol a résztvevő tehergépkocsikat mindennapi feladatvégzésük közben vizsgálják az A9 autópálya digitális tesztszakaszán.
Scania: új, városi környezetbe szánt teherautó generáció bemutatása és együttműködés a HAVI logisztikai csoporttal illetve a Scania One és a Scania Growth Capital sikeres piaci bevezetése
A városi alkalmazásra szánt L sorozat decemberi bevezetésével a Scania a harmadik szakaszba lépett új generációs teherautóinak bemutatását illetően. A középpontban a kiszállítási feladatok során és a regionális logisztikában alkalmazott járművek állnak, amelyeket a hulladékgyűjtő illetve a mentőjárművek egészítenek ki. A Scania ezeknél a járműveknél egy új, 7 literes motorcsaládra épít, amely alternatív üzemanyaggal pl. gázzal is működőképes. A Scania ebben az esetben a költséghatékonyság terén szeretne új mércét állítani, akárcsak a 2017. szeptemberében bemutatott új XT sorozattal. Egy innovatív Euro 6 szabványt teljesítő gázüzemű erőforrás bevezetése jól tükrözi a Scania törekvését az alternatív hajtásrendszerek területén betöltött vezető szerepének megszilárdítására. Az OC13 13 literes gázüzemű motor olyan hatótávolságot kínál, amely mind hosszú távú szállítmányozásra, mind építési területeken való alkalmazásra tökéletes választássá teszi, egyidejűleg pedig akár 90 százalékkal kevesebb szén-dioxid kibocsátását is lehetővé teszi.
A Scania 2017. első félévében számolt be a HAVI logisztikai csoporttal való jövőbeni együttműködéséről. Ennek célja, hogy számos európai országban javuljon a szén-dioxid egyensúly a McDonald’s éttermekbe és az éttermekből történő szállítás során. Ezt elősegítendő a HAVI több gázüzemű haszonjármű és hibrid Scania modell beszerzését irányozta elő.
A Scania a tavalyi évben bemutatta új digitális piacterét, a Scania One platformot, amely flottatulajdonosoknak és járművezetőinek kínál számos szolgáltatást. A Scania One platform segítségével jelenleg több, mint 300 000 hálózatban kapcsolt Scania jármű vezetője férhet hozzá a Scania szolgáltatásokhoz illetve később egyéb, harmadik fél által kínált szolgáltatáscsomagokhoz. A platform célja, hogy a felhasználók növelhessék hatékonyságuk, ezzel együtt pedig a flotta működtetetésével elért jövedelmezőségük is emelkedjen. A Scania Growth Capital létrehozásával a Scania célja, hogy innovatív, gyorsan növekvő start-up vállalatokba fektetve hasznosítsa azok üzleti modelljét és technológiai hátterét.
Volkswagen Caminhões e Ônibus: a Delivery és a Constellation modellekkel a leginkább keresett tehergépkocsikat kínálja Brazíliában a márka, az e-Delivery platform pedig új mobilitási lehetőséget kínál
A Delivery és a Constellation modellekkel a Volkswagen Caminhões e Ônibus márka immár tizenegy éve Brazília legkeresettebb tehergépjárműveit tudja soraiban. Az új fejlesztésű Delivery októberben mutatkozott be és tovább erősítette a márka piaci pozícióját. A Fenatran kiállításon debütált modell elsősorban flottaüzemeltetők és kisebb szállítmányozók számára kínál a könnyű és középnehéz teherautók kategóriában megbízható társat és már a 2017-es évben 1 000 darabbal járult hozzá a Volkswagen Caminhões e Ônibus márka kiszállítási eredményéhez. A Delivery család mellett bemutatkozott az elektromos e-Delivery is, amelynek sorozatgyártása 2020-ban indul majd. Latin-Amerika legnagyobb söripari vállalata, az Ambev lesz az első ügyfél, aki kipróbálhatja a járművet. Az olyan nagyszámú rendelések, mint például a nemzetközi söripari vállalat Heineken által rendelt 154 busz szintén tovább növeli a Volkswagen Caminhões e Ônibus márka exportját.
A RIO digitális platformja 2017 decemberétől vált elérhetővé
Már közel 350 000 hálózatba kapcsolt MAN és Scania tehergépjármű áll folyamatos összeköttetésben. A Volkswagen Truck & Bus digitális márkája, a RIO decembertől érhető el az ügyfelek számára a RIO Essentials ingyenesen elérhető szolgáltatások formájában. A funkciók tárháza többek között lehetővé teszi a flották valós idejű helymeghatározással történő monitorozását számos egyéb információval kiegészítve, mint például a kilométeróra leolvasása, az üzemanyagszint ellenőrzése vagy a sofőr azonosítása. A RIO Essentials ezen kívül teljesítmény elemzést is kínál, amely a jármű adatait értékelve kínál cselekvési javaslatot. A tény, hogy a RIO már élesben működik, egyértelműen tükrözi a Volkswagen Truck & Bus szándékát, amely az ágazaton belüli digitális átalakulás aktív formálását tűzte ki célul. 2018. január 15-én a RIO piactere is elérhetővé vált, ahol az ügyfelek a RIO Szolgáltatások mellett OEM (Original Equipment Manufacturer) illetve partner szolgáltatásokat is igénybe vehetnek. 2018-ban mind a MAN, mind a Scania márkák integrálják OEM (Original Equipment Manufacturer) szolgáltatásaikat a RIO platformjába.