Wirtmann a spanyol oroszlánok barlangjában
Igen előkelő, 5-ös rajtszámot kapott Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Historic Rali Európa-bajnokság harmadik futamán, az Asturias Ralin. A páros vezeti a D csoportos Európa-bajnokságot, így az első napon négy E csoportos autó mögött, a D kategória élén rajtolhat.
Az Észak-Spanyolországban, Oviedo közelében, Pravia központtal megrendezett verseny különösen nehéznek ígérkezik, hiszen nagyon erős spanyol versenyzők és csapatok indulnak az Eb-n, akik kiegészülnek a nemzeti bajnokság mezőnyével.
Wirtmann legnagyobb ellenfele, a szintén Ford Escort Mk II-essel versenyző Jesús Ferreiro például a közelben lakik, ezeken a pályákon tanulta a raliversenyzés alapjait. Szintén kemény ellenfél lesz az osztrák Karl Wagner és a finn Pennti Veikkanen, akik a Fordnál erősebb Porsche 911 SC-vel állnak rajthoz.
A mezőny további érdekessége, hogy itt lesz Carlos Sainz bátyja, Antonio Sainz is, aki korábbi Ford Escortját, egy E csoportos Subaru Legacyra cserélte, de így is összesen tíz Escort áll rajthoz.
„Nagyon nehéz versenyre számítunk — mondta Wirtmann Ferenc, aki kedden és szerdán bejárta az összes pályát. — Négyszer mentünk végig mindegyik pályán. A historic Eb-n nincs korlátozva a pályabejárás, csak annyit adnak meg, hogy háromszor végig kell menned minden gyorsaságin, de ezt sem ellenőrzik.
A helyiek már a hétvége óta edzenek. Fontos is a jó helyismeret, mert az út széle sok helyen be van nőve fűvel és nem látszik, hol van alatta padka, ezért nagyon óvatosan kell kezelni a levágásokat. Az utak elég porosak, számítani lehet kihordásra is.
A négy tréingkör mellett az etapokat is le kellett járnunk, a rajttól a célig, a parc ferméig. 45 km/h-s átlagot adnak, de mindenki betartja a szabályt, ha egy biciklis megy elől, akkor nem előznek záróvonalon és tízzel halad a sor. Ebbe pedig nem fér bele egyetlen eltévedés sem.
Az idén a Costa Brava Ralin láttuk, milyen gyorsak a spanyolok, nem hiszem, hogy itt fel kellene vennünk velük a versenyt. Jó húzós tempóban fogunk kezdeni, de a legfontosabb, hogy célba érjünk és pontokat szerezzünk. Az év elején azt mondtam, hogy az Eb első két futama különösen fontos, most ezt úgy kell módosítanom, hogy mivel az első két versenyünk jól sikerült, innentől kezdve mindegyik az.“
HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA KÉT FUTAM UTÁN
1. Wirtmann Ferenc 36 pont
2. Jesús Ferreiro 21 pont
3. Jukka Aromaa 15 pont
4. Eddy Van Den Hoorn 14 pont
Karl Wagner 14 pont
6. Pentti Veikkanen 2 pont
WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:
Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:
2008. C korcsoport magyar bajnok
2009. C korcsoport magyar bajnok
2010. C korcsoport magyar bajnok
2011. C korcsoport magyar bajnok
2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok