Wirtmann az 50. évfordulón is a legjobb escortos volt a Mecsek Ralin
A D csoport és a D3-as kategória valamint a historic CEZ értékelés első helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Mecsek Rallyn, míg az Országos Historic Rallybajnokság abszolút értékelésben másodikok lettek. A legnagyobb fegyvertény azonban az volt, hogy a historic Európa-bajnoki mezőnyt is beleértve, a legjobb Ford Escort-os páros voltak.
Ötven évvel ezelőtt indult először a Mecsek Rallyn Wirtmann Ferenc. Az évfordulót szép eredménnyel sikerült megünnepelniük, hiszen a magyar értékekésben a korcsoport első és az abszolút második helyet szerezték meg. A Historic Európa-bajnokságra idén nem neveztek, így ott nem értékelték őket, de az Eb-mezőnnyel kiegészített eredménylistán is az igen előkelő negyedik helyen szerepeltek. A célba érkező öt Ford Escort-os páros közül pedig ők lettek a legeredményesebbek.
„Nagyon jó verseny volt – kezdte Wirtmann. – Tiszták voltak a pályák, nem volt rajtuk murvakihordás, nagyon jó volt a padkavédelem. A lassítókban nem voltak teherautó gumik, senki sem törte össze magát, senki sem ütötte ki rajta a futóművét. Ahhoz pedig külön gratulálok a rendezőknek, hogy volt bátorságuk a második körre nem kiengedni a mezőnyt. A vihar végül elkerülte a versenyt, de kár lett volna akár a nézők, akár a sportbírók épségét veszélyeztetni.
Az első napon így is meg kellett küzdenünk a meleggel. Őrült hőség volt. A versenyautóhoz nem tudtál úgy hozzáérni, hogy ne égetett volna. A rajt előtt, amíg lehetett, légkondis szobában voltam, hideg zuhannyal hűtöttem magam. De minden célban kaptunk jeges törölközőt, az autóban volt nálam vízpermet és természetesen szőlőcukor, Isostar is. Így elviselhető volt a meleg.
Még a Salgón hibásodott meg a kuplungunk. Benító főmérnökúr több kuplungból rakott össze nekünk egyet, ami az utolsó két szakaszon megint meghibásodott. Valószínűleg a meleget nem bírja.
Az Escortunk a verseny előtt lett kész, tulajdonképpen az első gyorsaságin ültem benne először. Kérdeztem is a főmérnökúrtól, hogy mit csinált vele, hogy nem megy. Mondta, hogy szándékosan van visszatekerve a motor, hogy bírja a meleget. Szombaton, amikor hűvösebb volt az idő, kaptunk egy kis lóerőt, de messze nem volt olyan jó, mint a Salgón.
A versenyünk hibamentes volt. A magyar értékelésben Érdi Tibike vert meg, az ő Sierrájával nem tudjuk felvenni a versenyt, ráadásul nagyon jól is vezet. Az Eb-mezőnyből rajta kívül Lucky a Lancia Deltával és Wagner a Porschéval végzett előttünk. Nekik is bitang erős az autójuk.
Az escortos mezőnyben Valter Jensen volt a legközelebb hozzánk. Ő többszörös Európa-bajnok és nagyon jól szokott menni. 21 másodperccel vertük meg, a többiek nagyon lemaradtak.
Nem tudom, hogy az ötven éves évfordulónak köszönhető-e, de egyre többen bácsiznak. Kerekes Jotival beszélgettünk hazafelé, hogy mi lesz velünk ötven év múlva. Mondta, hogy ha megkérdezik tőle, hogy Joti bácsi, milyen itinert ír Feri bácsinak, akkor majd mondja, hogy nem tudja, mert nem látja. És akkor mit diktál? Semmit, mert úgysem hallja. Majd megyünk fejből – nevetett Wirtmann.
A viccet félretéve ötven év után is nagyon élveztem a Mecsek Rallyt, örülök, hogy mehettünk az Eb-mezőnyben is. Remélem, még lesz pár ilyen jó évfordulónk.“