Wirtmann nem számolt, de győzött

Magabiztos győzelmet aratott Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Nova Gorica Rali historic értékelésében, ahol a 11 megrendezett gyorsasági szakaszból 10-szer a leggyorsabb időt autózták a Ford Escort Mk II-essel.

A páros ezzel idei harmadik győzelmét aratta a CEZ historic D csoportban. A bajnokságban a csapat számításai szerint dobogós helyen állnak, a végső sorrend, a szezonzáró Kassa Rallyn dől el.

„Nagyon jó verseny volt, Jotival remekül éreztük magunkat – mondta Wirtmann. – Elég magas, 102-es rajtszámot kaptunk, amivel nem volt semmi problémánk, viszont kérvényeztük a rendezőnél, hogy soroljanak előrébb minket, mert utolérjük az előttünk rajtolókat.

Azt a választ kaptuk, hogy megvizsgálják. Először 92.-nek soroltak be, de aztán az 58. rajtidőt kaptuk, ott már nem okozott problémát, hogy bárkit is utolérjünk. Nagyon korrekt volt a rendezők hozzáállása.

Péntek délután a második gyorsasági szakaszra nagyon készültünk, 22,8 km hosszú volt és ott akartunk jó időt menni, de sajnos Fogasyék balesete miatt – ezúton is jobbulást kívánunk nekik – nem teljesíthettük, alternatív útvonalon küldték el a mezőnyt.

A második körben éjszaka még jobban megnyomtam és jó időt is mentünk, de egyszer csak leállt a motor. Szerencsére lejtett az út a célig, gondoltam begurulunk. Közben próbáltam a kuplungot ráengedni, és egy idő után be is indult a motor. Benito főmérnökúr kicserélte az AC-t és többet nem volt vele gondunk.

A motorleállás ellenére is megnyertük a szakaszt. Legnagyobb ellenfelünknek, Rino Murandorénak – aki szintén Escorttal versenyzett – ezen a szakaszon ment el a világítása, így a műszaki hibánk ellenére is utolértük őt a célban.

Másnap minden rendben volt, akkor már a saját tempónkat autóztuk és élveztük a rali. Nagyon melós verseny volt, sok kanyarral, tempóváltással, meg kellett küzdeni a pályákkal, amik azonban nagyon jó minőségűek voltak.

Jotiban fel is merül, hogy otthonról hozhatnánk egy-két kátyút, ide, amit jó pénzért el lehetne adni, mert láthatóan hiánycikk.

A következő versenyünk két hét múlva, a Mecsek Rali lesz.“

CEZ HISTORIC RALIBAJNOKSÁG 2019

március 29–30. Eger Rali

április 6–7. Lavanttal Rali (Ausztria)

április 26–27. Vltava Rali (Csehország)

május 3–4. Tátra Rali (Szlovákia)

június 28–29. Zelezniki Rali (Szlovénia)

július 18–20. Weiz Rali (Ausztria)

augusztus 30–31. Alpi Orientali (Olaszország)

szeptember 20–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)

október 18–20. Kassa Rali (Szlovákia)

WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI

Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ historic 2. hely

Vltava Rali (Csehország): műszaki hiba miatt kiesett

Zelezniki Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 2. hely

Hargita Rali (Románia): historic 1. hely, I3 kategória 1. hely

Baranya Kupa: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely

Ózd Rali: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely

Nova Gorica Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C korcsoport magyar bajnok

2009. C korcsoport magyar bajnok

2010. C korcsoport magyar bajnok

2011. C korcsoport magyar bajnok

2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

2013. Historic CEZ-bajnok

2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.

2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.