• Egyéb

WOWW! Wolverine X4 „Side-by-Side”

Kiváló vezethetőség, kényelem és magabiztosság.

A Yamaha az európai Side-by-Side (SxS) piac egyik vezető márkája, olyan szabadidős off-road járműveket kínálva, mint a kétüléses Wolverine-R és az YXZ1000R, valamint a munkavégzésre szánt háromüléses Viking modell.

A 2018-as modellévben a Yamaha büszkén mutatja be legújabb négyüléses SxS modelljét, mely minden eddiginél jobb menettulajdonságokkal rendelkezik, kényelmet és magabiztosságot nyújt, továbbá szabadidős célokra és könnyű munkavégzésre egyaránt alkalmas. A Wolverine X4 új, kompakt vázát úgy tervezték, hogy négy felnőtt kényelmesen utazhasson benne, szintén új, 850 cm³-es, soros, kéthengeres motorja pedig a piac egyik legmozgékonyabb és legbiztosabb mozgású négyüléses járművévé teszi – a legnehezebb terepen is.

Amellett, hogy az egyik legkompaktabb kialakítású vázzal és az egyik legerőteljesebb motorral rendelkezik, a Wolverine X4 kategóriája legkényelmesebb SxS járművei közé tartozik. Rendkívül alacsony zaj- és rezgésszintje kivételesen élvezetessé teszi az utazást – a Yamaha felhasználóbarát Ultramatic sebességváltója és On-Command hajtásrendszere pedig verhetetlenül sokoldalúvá, alkalmazkodóképessé és könnyen használhatóvá teszi.

A Wolverine X4 áttekintése

*          A Yamaha új 4 üléses ROV járműve
*          Magas szintű vezethetőség, kényelem és magabiztosság
*          Elegendő hely négy felnőtt számára
*          Sokoldalúságával minden szabadidős tevékenységhez ideális
*          Kompakt, mozgékonyságot elősegítő váz és alacsony tömegközéppont
*          Erőteljes új, 850 cm³-es, soros, kéthengeres motor
*          Minden terepen magabiztosan használható
*          Csendes, egyenletes járású és kényelmes
*          Masszív, tartós és minden körülményhez alkalmazkodik
*          Kezdő és tapasztalt felhasználók számára egyaránt ideális
*          Jó teherhordó- és vontatóképesség

A kompakt és mozgékony új, négyüléses SxS

Az új Wolverine X4 egyik legfontosabb jellemzője a rendkívül kompakt vázkialakítás, mely magabiztos és agilis kezelhetőséget biztosít ennek az új, négyüléses járműnek. Mindössze 2100 mm-es tengelytávja csupán 35 mm-rel hosszabb a kétüléses Wolverine-R-nél, ez pedig az egyik legjobban használható négyüléses SxS járművé teszi az X4 modellt technikás terepen is.

Teljes hosszúsága 3100 mm, így egy általános célú utánfutón is szállítható, a mindössze 1580 mm-es szélességének köszönhetően pedig a Wolverine X4 kiválóan alkalmas keskeny csapásokon vagy fával benőtt területeken való használatra.

A Yamaha tervezői optimalizálták az első és hátsó súlyelosztást, a motort alacsonyra helyezték a vázban, így a tömegközéppont alacsonyra került, ami kiemelkedően fontos az extrém terepviszonyokon való vezethetőség szempontjából. Ezek a kompakt méretek jó manőverezhetőséget és csupán 4500 mm-es fordulókört eredményeznek, így a Wolverine X4 a legnehezebb pályákon is megállja a helyét.

Új, hosszú löketű, 850 cm³-es, soros, kéthengeres motor

A Wolverine X4 teljesen új, 850 cm³-es, soros, kéthengeres motorja nagy, lineáris nyomatékot és teljesítményt ad le, így kiválóan alkalmas négy személy és a csomagjaik szállítására. Kategóriáján belül ez az egyik legcsendesebb és legfinomabban üzemelő motor, mely minden utazást kényelmessé és élvezetessé tesz a vezető és az utasok számára egyaránt.

A Yamaha keresztsíkú forgattyústengely koncepciója alapján készült kompakt motor hosszú lökettel és szabálytalan gyújtási sorrendet biztosító 270 fokos főtengellyel készül. Ezen kulcsfontosságú jellemzők mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a Wolverine X4 motorja alacsony fordulatszámon is magas és lineáris nyomatékot adjon le, élvezetessé téve a vezetést, és lehetővé téve a legnehezebb terepek legyőzését is.

Körülbelül 4000 és 6000 ford./perces motorfordulatszám között a Wolverine X4 több mint 80 Nm-es nyomatékot ad le, ami bőségesen elég ahhoz, hogy négy személyt csomagokkal együtt könnyedén átjuttasson a technikás, emelkedőkkel teli terepeken. Közel 47%-kal nagyobb teljesítménnyel és nyomatékkal rendelkezik, mint a kétüléses Wolverine-R, így teljes üzemi tartományában nagy hajtóerőt biztosít.

Az új soros, kéthengeres motor rendkívül kis méretű, és alacsonyan, középen helyezkedik el a megerősített vázonban az ideális első-hátsó súlyelosztásért és az alacsony tömegközéppontért. Ez a kialakítás tovább növeli a Wolverine X4 mozgékonyságát és manőverezhetőségét, olyan felhasználóbarát SxS járművé téve azt, mely új és tapasztalt vezetők számára is kiválóan használható.

Kényelem négy felnőtt számára

A Wolverine a szabadidős és a könnyű haszongépjárművek piacán egyaránt jelen van, és a tervezés során az egyik legfőbb szempont az volt, hogy mind a négy utas a lehető legnagyobb kényelemben utazhasson benne.

A teljes méretű ülések magas háttámlával és varrott borítással ellátott, prémium minőségű párnázással rendelkeznek, így testalkattól és terepviszonyoktól függetlenül mindenkinek kényelmes utazást garantálnak. A két hátsó ülés 100 mm-rel magasabban helyezkedik el, mint az első ülések, hogy a hátul ülőket semmi se akadályozza a kilátásban. A nagy méretű hátsó lábtér és a padlólemez dőlésszöge pedig tovább növeli a hátsó utasok komfortérzetét és biztonságát.

A vezetőülés 100 mm-es tartományban, hosszanti irányban állítható, a kormánykerék pedig 12 fokban dönthető, így mindenki megtalálhatja a számára legélvezetesebb és legkényelmesebb vezetési helyeztet – ráadásul a beállításhoz szerszámra sincs szükség. Szintén a kényelmesebb utazást szolgálják a fröccsenő víztől és sártól óvó magas profilú ajtók, valamint a pohártartók.

Amellett, hogy a kompakt kialakítás látványos és karakteres megjelenést kölcsönöz az új Wolverine X4-nek, egyúttal a jobb kilátást is elősegíti. Ez nagyobb fokú magabiztosságot és kiszámíthatóságot biztosít, hiszen a vezető jobban látja az úton megbúvó akadályokat.

Alkalmazkodó és sokoldalú kialakítás

A mai SxS járművek a leginkább felhasználóbarát és legkönnyebben használható terepjáró művek közé tartoznak, a Wolverine X4 pedig az egyik legjobban alkalmazkodó és legsokoldalúbb modell a négyüléses kategóriában.

A két hátsó ülés felhajtható alsó résszel rendelkezik, így a hátsó üléseket 400 mm-rel előre lehet csúsztatni, ha nem használják őket. Ez jelentősen megnöveli a plató méretét (900 mm hosszú × 850 mm magas × 300 mm széles), teherhordó kapacitása pedig 272 kg-ra növekszik (a 4 üléses használat 71 kg-jához képest). A még nagyobb kényelem érdekében egy egy kézzel működtethető platóajtó is található rajta. Mindezek mellett a Wolverine X4 modellnek 907 kg a vontatási kapacitása, ami rendkívül erős és jól használható járművé teszi, akár szabadidős célokról, akár munkavégzésről van szó.

Az egyik leglényegesebb jellemző, ami elsősegíti a Wolverine X4 sokoldalúságát, az a hátsó lengéscsillapítók önszintező funkciója. Ezek a különleges kialakítású lengéscsillapítók a különböző terhelések automatikus kiegyenlítésével segítenek fenntartani a menetmagasságot, ezzel egyenletesen finom és hatékony felfüggesztés-karakterisztikát kölcsönözve a Wolverine X4-nek, akár két, akár négy személlyel való használat esetén.

Az önszintező rendszer az álló helyzetből való elindulás első 100 méterén belül bekapcsol, és amellett, hogy gondoskodik az utasok kényelméről, a hasmagasság hatékony fenntartásával erőteljes terepteljesítményt biztosít.

Élvezetes vezetés és könnyed használat

Az új 850 cm³-es motor nagy és lineáris nyomatékát kihasználva a Wolverine X4 fokozatmentes sebességváltója sokkal alacsonyabb fordulatszám-tartományban való használatot tesz lehetővé, mint az egyhengeres modellek, csendessé és pihentetővé téve a vezetést.

Az YCC-T elektronikus fojtószelep szintén hozzájárul a motor azonnali gázreakciójához és az egyenletes gyorsuláshoz. Mindezek a jellemzők tovább erősítik a Wolverine X4 technikás terepen való alacsony sebességű vezethetőségét.

A sebességkulcs használatával a tulajdonosok és kezelők 40 km/h-ra korlátozhatják a jármű végsebességét, ha azt fiatal vagy tapasztalatlan vezetők használják. A motorháztető alatt található sebességkulcs be- és kikapcsolt állásban is eltávolítható, így megakadályozva az üzemmódok közötti jogosulatlan váltást. A vezetőket egy az új, állítható fényerejű műszerekkel rendelkező műszerfalon megjelenő kis teknősbéka ikon figyelmezteti a sebességkulcs aktuális állapotára.

A gumi motortartóbakok és a váz szigetelése a kategória egyik legcsendesebb és legfinomabb üzemelésű SxS típusává teszik a Wolverine X4 modellt. A nagy térfogatú kipufogódob és levegőbeszívó szintén hozzájárul az üzemeléssel járó zaj rendkívül alacsony szintre való csökkentéséhez.

Teljes magabiztosság és irányíthatóság

A Wolverine X4 egy olyan felhasználóbarát SxS, mely a vezetőnek és utasoknak egyaránt teljes magabiztosságot kölcsönöz. A teljesen új Ultramatic fokozatmentes sebességváltó egyenletes és zökkenőmentes gyorsulást tesz lehetővé, és biztosítja a motor lineáris nyomatékának hatékony és hatásos kihasználását. A nagy teljesítménnyel járó nagyobb terhelés eredményes kezelése érdekében a rendszer részévé vált egy tartós és kopásálló, nagy méretű centrifugál tengelykapcsoló is. A magas szintű hatékonyság megőrzéséről pedig egy beépített hűtőventilátor gondoskodik.

A Yamaha piacvezető Ultramatic sebességváltójának egyik fő jellemzője a szabadonfutós tengelykapcsoló, mely lehetővé teszi a motorfékhatás mind a négy kerékre való eljuttatását. A rendszer természetes motorfékérzetet biztosít lassításkor, ami még nagyobb magabiztosságot és még jobb irányíthatóságot tesz lehetővé lejtőkön való leereszkedés vagy csúszós, laza talajon való fékezés közben.

A Wolverine X4 piacvezető rendszerei között megtalálható az On-Command kapcsolható hajtásrendszer is. Ez egy egyszerű háromállású kapcsolóval teszi lehetővé a kétkerék- és négykerékhajtású, valamint a differenciálzáras négykerékhajtású üzemmód kiválasztását, igazodva a különböző terepviszonyokhoz.

A Wolverine X4 főbb jellemzői

*          Négy teljes méretű, magastámlás ülés
*          Dönthető hátsó ülések, melyek teljes méretűre növelik a platót
*          Kompakt kialakítású karosszéria
*          Önszintező hátsó lengéscsillapítók az automatikus terhelés-kiegyenlítés érdekében
*          Új, a jobb kilátást elősegítő karosszéria-kialakítás
*          Erőteljes új, 850 cm³-es, soros, kéthengeres motor, 270 fokos főtengellyel
*          Erős, lineáris nyomaték alacsony sebesség mellett is
*          YCC-T elektronikus fojtószelep
*          Szerszám nélkül állítható ülés és kormánykerék
*          Kategóriájában a legalacsonyabb rezgésszintek
*          Csendes és kényelmes beltér
*          A végsebességet 40 km/h-ra korlátozó sebességkulcs
*          Teljesen integrált opcionális kiegészítők
*          Új Yamaha Ultramatic automata sebességváltó
*          On Command kétkerék-/négykerékhajtás/differenciálzár
*          26 colos gumiabroncsok 12 colos öntött alumínium kerekekkel
*          Új műszerfal, tompítható fényerejű digitális műszerekkel
*          LED-es fényszórók és hátsó lámpák
*          Teljes méretű teherplató és dönthető hátsó ülések
*          Egykezes működtetésű platóajtó

Színek
*           Matt Silver

Elérhetőség
 *          2017. november

YAMAHA ROV MODELLEK

Műszaki fejlesztések és új színek 2018-ban

 WOLVERINE-R

2018-ban a Wolverine-R számos új színben lesz elérhető, és öntött alumínium kerekekkel szereljük fel, melyek prémium érzettel és kategóriaelső minőséggel ruházzák fel ezt a terepjárót.

Mindezek mellett a Wolverine-R EPS modellhez biztonságiöv-reteszelő is jár majd, ez egy új biztonsági berendezés, mely megakadályozza a motor beindítását, ha nincs bekapcsolva az összes utas biztonsági öve.

Új színek 2018-ban
* Alpine White új grafikákkal, öntött alumínium kerekekkel
* Yamaha Blue új grafikákkal, öntött alumínium kerekekkel
* Camouflage szaténfekete öntött alumínium kerekekkel

YXZ1000R / SE

Vadászgépekhez hasonló vezetőfülke-kialakításával, 998 cm³-es, háromhengeres motorjával és ötfokozatú szekvenciális sebességváltójával az agresszív és radikális kinézetű YXZ1000R / SE modellek a Yamaha legfőbb sportcélú SxS járművei.

A 2018-as YXZ1000R modellbe újrakalibrált FOX RC2 lengéscsillapítók kerülnek, míg az exkluzív YXZ1000R SE modellt továbbfejlesztett, új beállításokkal rendelkező FOX Podium X2 lengéscsillapítókkal és Maxxis Cornado gumiabroncsokkal érkezik.

Mindkét modell új hátsó lengőkar-védőelemekkel rendelkezik, melyek növelik a féltengely-gumiharangok védelmét, valamint egy erősebb hátsó védőlemez is része az alapfelszereltségnek. Emellett minden modell új színekkel és grafikákkal kapható.

Új színek 2018-ban

YXZ1000R
* Kéttónusú Dark Grey karosszéria új piros grafikákkal

YXZ1000R SE
* Yamaha Racing Blue karosszéria fehér burkolatokkal és grafikákkal

YXZ1000R SS / SE

A legfejlettebb sportmodellben, az YXZ1000R SS / SE modellben a raliautókban megszokott váltókapcsolók találhatók, melyek kuplung nélküli, teljesen nyitott fojtószelep melletti felfelé váltást tesznek lehetővé, a teljes irányíthatóság és lélegzetelállító gyorsulás érdekében. A 2018-as változtatások közé tartoznak az újrakalibrált FOX RC2 lengéscsillapítók isaz YXZ1000R SS modellen, míg az YXZ1000R SS SE új gyári beállításokkal rendelkező FOX Podium X2 lengéscsillapítókat kap, továbbá az SE modellt új Maxxis Cornado gumiabroncsokkal érkezik.

Az YXZ1000R SS és az YXZ1000R SS SE modellekre is új hátsó lengőkar-védőelemek kerülnek a jobb féltengelygumiharang-védelem érdekében, valamint az erősebb hátsó védőlemez szintén a 2018-as újítások része. Emellett minden modell új színekkel és grafikákkal kapható.

Új színek 2018-ban

YXZ1000R SS
* Kéttónusú Dark Grey karosszéria új piros grafikákkal

YXZ1000R SS SE
* Yamaha Racing Blue karosszéria fehér burkolatokkal és grafikákkal
* Alpine White festésű karosszéria piros vázzal és új grafikákkal