XCeed vezetés és menettulajdonságok

Vonzó vezetési élmény, sportos és komfortos viselkedés

A márka európai csapata azt a feladatot kapta a felfüggesztés és a kormányzás tervezésekor, hogy az XCeed egy minden körülmények között kezes és jól kezelhető autó legyen. Ennek érdekében a fejlesztést speciális forgatókönyv szerint végezték, szélesebb körű menetpróbákkal, mint eddig bármelyik európai Kia fejlesztésekor.

A prototípusokat az Alpokban, nagysebességű autópályákon, városközpontokban, és szűk országutakon is tesztelték. A tesztek helyszínéül elsősorban Németország, Spanyolország, Svédország és az Egyesült Királyság szolgált, de több más európai országban is futottak a crossoverek, így az XCeed végleges menettulajdonságainak beállítása igazán európai körülmények között történt.

Az új Kia XCeed valóban egyedülálló kezelhetőséget kínál, olyan felfüggesztéssel és komponensekkel, amelyek más Ceed modellekben nem találhatók meg. Megemelt magassága ellenére az XCeedet sokkal jobb vezetni, mint a tipikus családi SUV-okat, mert speciálisan hangolták össze felfüggesztésének elemeit, kompaktabbak a méretei, alacsonyabb a súlypontja és kisebb a tömege is.

Egyedülálló technikai megoldás a teljes Ceed családban az az új lengéscsillapító, amely minden kivitel első futóművében alapfelszerelés. A működési elv egyszerű, a lengéscsillapító olajában lebeg az a gumiütköző, amely progresszív módon megakadályozza a nagy és hirtelen becsapódások, felütések kellemetlen hatásait, amikor a rugók az erő hatására gyorsan összenyomódnak. Ez is hozzájárul a pontosabb kormányzáshoz és a karosszériamozgások hatékony csökkentéséhez, illetve csökkenti a gördülési zajt.

Ezt a rendszert leszámítva az XCeed független felfüggesztése megegyezik az ötajtós, a kombi és a ProCeed futóművével. Ugyanakkor az akár 42 mm-rel nagyobb szabad magasság miatt (kerékmérettől függően) a Kia mérnökei az első rugókat 7%-kal, a hátsókat 4%-kal lágyabbra hangolták, hogy az autó minden körülmények között nagyobb kényelmet és stabilitást nyújtson. A gördülési komfortot növelik a hátsó futómű segédkereténél alkalmazott új csillapítóelemek, csökkentve a zajt és a vibrációt.

A kormányzás alapjaiban változatlan, a rendszer megegyezik a többi Ceed modellben használatossal, de számítógépét átprogramozták, hogy az autó karakteréhez igazítsák a viselkedést. Az eredmény ehhez mérten a Ceed család tagjainak vezetésére emlékeztet, ugyanolyan gyors reakciókkal, mint például az ötajtós esetében. Változott a szervorásegítés mértéke is, hogy finomabb és könnyebb legyen az általános érzet.

A 16 colos könnyűfém keréktárcsákra Michelin, a 18 colosokra Continental SportContact 5 gumiabroncsokat szerelnek, ezekkel az XCeed tapadása és kezelhetősége is kiváló.

A Kiánál megszokott Drive Mode Select rendszer segítségével a vezető módosíthatja a kormányrásegítés mértékét, a gázpedál érzékenységét és a duplakuplungos DCT sebességváltóval szerelt változatoknál a kapcsolás gyorsaságát is. ’Normal’ és ’Sport’ üzemmód választható, előbbinél az üzemanyag-hatékonyság és a harmonikus működés, utóbbinál az élénkebb gázreakció és (csökkentett rásegítéssel) a még közvetlenebb érzetű kormányzás a legfontosabb szempont.