Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Zugligetből az Északi Járműjavítóba szállítottak két ezres sorozatú villamost

Posted on 2023.05.18.2023.05.17. By AztaCARom

    Az Északi Járműjavítóba szállították kedden azt a két darab ezres sorozatú villamos motorkocsit, amelyek a Zugligeti Libegő völgyállomása közelében álltak erősen leromlott állapotban – közölte a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum kedden az MTI-vel.

Budapest, 2023. május 16. Megkezdik a Magyar Mûszaki és Közlekedési Múzeum két régi, 1000-es típusú villamoskocsijának elszállítását az Északi Jármûjavító Dízelcsarnokába a Libegõ völgyállomásának közelében lévõ volt Niche kemping bejáratától 2023. május 16-án. MTI/Máthé Zoltán
Budapest, 2023. május 16. Megkezdik a Magyar Mûszaki és Közlekedési Múzeum két régi, 1000-es típusú villamoskocsijának elszállítását az Északi Jármûjavító Dízelcsarnokába a Libegõ völgyállomásának közelében lévõ volt Niche kemping bejáratától 2023. május 16-án. MTI/Máthé Zoltán

    A közlemény szerint az 1043-as és az 1061-es pályaszámú ezres sorozatú villamos motorkocsikat a Múzeum gyűjteményfejlesztési programja keretében szállították a Kőbányai úti járműjavítóba. A Kormány által támogatott programban a közlekedéstörténet különleges tárgyait és járműveit menti meg az utókor számára a múzeum.


    Az intézmény célja a jövőben a két erősen leromlott állapotú jármű teljes restaurálása. A járműmatuzsálemek újjászületésüket követően a tervek szerint az Új Közlekedési Múzeumban is megtekinthetőek lesznek majd.


    Az ezres sorozatú villamos motorkocsik a Budapesti Közúti Vaspálya Társaság legnehezebb járművei voltak, melyeket 1911-ben szereztek be. A teljesen magyar gyártású villamosokból összesen 80 darab készült a Kistarcsai Gép- és Vasútfelszerelési Gyár, illetve a Ganz üzemeiben. Az 1930-as, 1940-es évek fővárosi közlekedésének meghatározó járművei voltak, erős motorjaiknak köszönhetően Budapest legforgalmasabb villamosvonalain közlekedtek 73 éven keresztül.


    A most megmentett járművek egykor a Budagyöngye és a Zugliget között közlekedő 58-as villamosjárat bejáratott típusai voltak. A két villamos eredetileg favázzal épült, majd 1958-59-ben acélvázasították őket. 1977-ben befejeződött a villamosvonal működése.


    Mint felidézték, a gyűjteményfejlesztés során a múzeum az elmúlt években olyan járművekkel gazdagodott, mint egy eredeti, 1926-ban készült Ford T-modell, egy Skoda Octavia Super, egy Citroen DS vagy egy GAZ-12 ZIM.


    A járművek az Északi Járműjavítóban a Dízelcsarnokba, az UV villamosok mellé kerülnek, míg megkezdődik a restaurálásuk.

Hírek, MTI Tags:58-as, 58-as villamos, Északi Járműjavító, Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, villamos, Zugligeti Libegő

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Bulldog Racing idén is megméreti a MINI John Cooper Works versenyautókat a Nürburgring 24-órás futamán
Next Post: Megszerezte első futamgyőzelmét Korda Zsófia

Kapcsolódó cikkek

  • Bemutatkozik a tisztán elektromos Peugeot 308 és 308 SW Bemutató
  • 500 forintos benzin? Spóroljunk csak! Ctrl+C - Ctrl+V
  • Lejárt volna az érintőképernyők és a hangvezérlés ideje? Hírek
  • Tudtad? Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás Hírek
  • Baleset miatt nagy a torlódás az M0-s és az M31-es csomópontjánál Hírek
  • A Kerekegyháza közelében történt tragikus balesetről is érkeztek képek Hírek

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Akkumulátorral és okosotthon funkciókkal az optimális energiafelhasználásért
  • Új lemeze legütősebb dalához forgatott klipet Freddie
  • A Fujitsu 13. generációs Intel processzorral ellátott, új noteszgépekkel lép piacra
  • Dua Lipa megtörte a nagyobb alkotói csendet
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT