A legmodernebb asszisztensek és világítástechnika a Mokkában

Az új Mokka olyan csúcs-innovációkat hoz be a B-szegmensbe, amelyek nemrég csak a felső osztályban fordultak elő. A ráfutásos ütközés figyelmeztetés, valamint az automatikus vészfékezés gyalogosfelismeréssel 5 km/órás sebesség fölött aktív. Ha túl gyorsan közelít a Mokka egy másik járműhöz vagy gyalogoshoz, a rendszer jelzőhangot ad, és figyelmeztetés ugrik fel a vezető kijelzőjére. A súlyos karambolok elkerülésére, illetve hatásuk csökkentésére, szükség esetén a rendszer előkészíti a fékezést, vagy komolyabb veszélyek esetén maga vészfékez. A rendszer 30 km/óra alatt álló helyzetig lassíthatja a járművet, fölötte pedig elkezdi jelentősen csökkenteni a sebességet, de a vezetőnek is aktívan fékeznie kell.

Az adaptív sebességtartó 30 és 180 km/óra között, aktív kamerarendszerrel és radarérzékelőkkel tartja az új Mokka követési távolságát az előtte haladó járműtől. Ha az fékez, lassít a Mokka is. Ha gyorsít, a Mokka is növeli sebességét, a beállított értékig, közben automatikusan tartva a biztonságos távolságot. Automatikus váltóművel kombinálva a rendszer Stop & Go funkciója álló helyzetig képes lassítani az autót – ami sűrű forgalomban és dugóban optimális.

Az új Mokka újra bizonyítja az Opel vezető szerepét a világítástechnikában. Valamennyi változatát a legújabb generációs LED-lámpákkal szerelik fel – a jellegzetes Opel-grafikájú nappali menetfénytől a ködlámpákig. Valódi fénypont e kategóriában az adaptív IntelliLux LED®  Mátrix világítás, összesen 14 LED egységgel. Ahogyan az Opel InsigniaOpel Astra és Opel Corsa esetében is, állandóan világíthat a távfény, hiszen az egyes LED-elemek a másodperc töredéke alatt reagálva körülvilágítják a szembejövő vagy előrébb haladó járműveket, így a rendszer senkit sem vakít el az úton, a Mokkából nézve mégis fényárban úszik minden. Hátul is kizárólag LED-lámpákat alkalmaztak: ennek köszönhetően lehettek ilyen karcsúak, nyúlánkak, tovább fokozva a precízió és a kiváló minőség hatását.

Egy Opelhez példás technikájú és komfortos ülések járnak. A különféle hat irányban állítható ergonomikus ülések beállítása teljes mértékben személyre szabható. Az új Mokkához sportos alcantara, és klasszikusan szép teljes bőrkárpit is rendelhető – korántsem magától értetődően a B-szegmensben. A választék megkoronázása a fűthető perforált bőr komfortülés, mely a vezetőnek masszázsfunkciót is kínál.

Az elöl ülők külön középkonzoli polcra tehetik okostelefonjukat, ahol a kompatibilis készülékek vezetéknélküli töltéssel tölthetők. A telefon csúszkálását gumiszőnyeg akadályozza meg. A Mokka vezetőjét és utasait új infotainment-kínálat csatlakoztatja és szórakoztatja kiválóan. Választható például a Multimedia és a Multimedia Navi, hétcolos, színes érintőképernyővel, vagy a Multimedia Navi Pro csúcskészülék, nagyfelbontású tízcolossal. Az Opel Pure Paneljébe illesztett monitorok ideálisan állnak a vezető előtt. Az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis multimédia-rendszerek hangvezérlésűek is lehetnek. Az OpelConnect közvetlen kapcsolatot teremt az autómentőhöz és a segélyközponthoz – övfeszítős vagy légzsákos balesetek után automatikusan kezdeményezi a vészhívást. Az élő navigáció3 valós időben veszi a közlekedés eseményeit, és dinamikusan elkerüli a dugókat. Ezáltal feszültségmentes az utazás.


[1] A közölt CO2-emissziós és fogyasztási adatok ideiglenesek, azokat az előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) mérési eljárással állapítottuk meg, és az adatokat visszaszámítottuk NEDC-re, hogy biztosítsuk az összehasonlíthatóságot más járművekkel (VO (EG) Nr. 715/2007, VO (EU) Nr. 2017/1151 és VO (EU) Nr. 2017/1153). EG-típusbizonyítvány és konformitási igazolás még nincs. Az adatok és a hivatalos típusbizonyítványi értékek között eltérések lehetnek, a menetviszonyoktól, a felszereltségtől, a gumiabroncsoktól és egyéb tényezőktől függően.

[2] Valamennyi adat ideiglenes.

[3] A LIVE Navigations szolgáltatások az aktiválás után 36 hónapig ingyenesek, utána fizetősek.