Az akkumulátor-alkatrészek és nagyfeszültségű akkumulátorok regensburgi sorozatgyártása
A BMW Group regensburgi létesítményében már most is két hálózatról tölthető modell – a BMW X1* és a BMW X2* plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozata – lát napvilágot, amelyekhez 2022-ben a tisztán elektromos meghajtású BMW X1 is csatlakozik. Munkatársai elektromos mobilitás terén felhalmozott szaktudását ráadásul az üzem hamarosan az akkumulátor-alkatrészek és nagyfeszültségű akkumulátorok sorozatgyártásában is kamatoztathatja.
Az ötödik generációs akkumulátorcellák innovatív burkolatait előállító négy gyártósor közül az első 2021 áprilisában állt rendszerbe, mintegy 40 000 négyzetméter alapterületű gyártási- és logisztikai területen. „Regensburg sikeresen kezdte meg a tisztán elektromos hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek sorozatgyártását, amely technológiai átállásunk terén igen fontos mérföldkő” – nyilatkozta Frank Bachmann, a BMW Group regensburgi gyárának igazgatója. A további három gyártósor fokozatosan áll rendszerbe 2021 végéig, a BMW Group zéró emissziójú modelljei iránt mutatkozó kereslet élénkülésével párhuzamosan. A tisztán elektromos hajtáslánc-technológiáiban alkalmazott akkumulátorcellák burkolatait a BMW Group eddig kizárólag Dingolfingban és Kínában, a BMW Brilliance Automotive senjangi üzemében gyártotta.
A nagyfeszültségű akkumulátorcellák innovatív burkolatai nagymértékben növelik a cellák masszivitását és hőelvezető képességét, miközben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjában alkalmazott erősebb akkumulátorcellák szigetelését és hűtését is segítik. 2022-től Regensburgban a nagyfeszültségű akkumulátorok sorozatgyártása is kezdetét veszi. Az üzemben jelenleg 100 munkatárs dolgozik, számuk 2022 végére azonban több mint megháromszorozódik. 2020 és 2022 között a BMW Group több mint 150 millió eurót fektet be az akkumulátor-alkatrészek és nagyfeszültségű akkumulátorok regensburgi sorozatgyártásának beindításába.
Folyt. köv.!