1937-es Mercedes-Benz 320 mentőautó

Mercedes-Benz Museum. Raum Collection 3: Galerie der Helfer. Mercedes-Benz 320 Krankenwagen (W 142) aus dem Jahr 1937. Exterieuraufnahme von rechts vorn. Mercedes-Benz Museum. Collection Room 3: Gallery of Helpers. Mercedes-Benz 320 ambulance (W 142) from 1937. Exterior view from the front right.

Kék villogó lámpa és sziréna nélkül:

Különleges karosszéria a Mercedes-Benz luxuslimuzin alapján
A trossingeni Hohner hangszergyártó flottájából
Hely két beteg számára, és vöröskeresztes lámpa a vizuális/akusztikus figyelmeztető rendszer helyett

„Close-up” – a Mercedes-Benz Múzeum sorozatának neve mindent elmond. Minden rész egy meglepő, izgalmas vagy a kulisszák mögötti történetet mesél el. Ehhez egy jármű, egy kiállítás vagy egy építészeti/design jellemzőire összpontosít. A reflektorfényben ezúttal: az 1937-es Mercedes-Benz 320-as mentőautó.

2/2023. sz.: A Mercedes-Benz 320-as mentőautó.
Kék villogó fények és sziréna nélkül: Az 1937-ben épített Mercedes-Benz mentőautó nem feltűnő szürke fényezésével jelentősen eltér a mai szabványtól. Ezt bizonyítják közvetlen szomszédai a Mercedes-Benz Múzeumban: néhány járművel távolabb, a Gyűjtemény 3. teremben: The Gallery of Helpers egy 2001-ből származó mentőautó, amelynek dobozos karosszériája a Mercedes-Benz Sprinterre épül. – kék fényekkel, szirénával és az ismerős színvilággal, élénk színekben. A Múzeumban található Mercedes-Benz 320-as mentőautó viszont még nem rendelkezik a 20. század közepe óta szabványos vizuális és akusztikus figyelmeztető funkciókkal. A szakzsargonban ezeket kék „forgó jeladóknak” és „kéttónusú kürtnek” nevezik. Ehelyett egy egyszerű Vöröskereszt tábla világít a szélvédő felett működés közben.

Több, mint „visszapillantó tükör megmentése”: a németországi Trossingen városában működő Hohner hangszergyártó megvásárolta az 1937-ben bemutatott, kényelmes Mercedes-Benz 320 (W 142) mentőautót, amely 57 kW (78 LE) 3.2-es motorral rendelkezik. literes hathengeres motor, céges orvosi szolgálatára. Nyissa ki a két oldalsó csuklós hátsó ajtót, és a bal oldalon, egymás fölött hordágyat talál két beteg számára. Az alsó hordágy gyorsan és kíméletesen fel- és lerakható, mivel egy sínvezetésű görgős forgóvázon nyugszik. A jobb oldali pad feltehetően egy kísérőé – ideális esetben orvosilag képzett. Lehajtható ülés is van. Összességében a jármű jobb színvonalat kínál, mint az úgynevezett „visszapillantó tükörmentés”: a korszerű mentőszolgálat országos bevezetéséig a mentős volt a sofőr, és szemmel tartotta a hátul ülő beteget. visszapillantó tükör vezetés közben.

Sürgősségi orvosi ellátás és a gépjármű: 86 évvel ezelőtt baleset vagy egyéb egészségügyi szükség esetén nem a helyszíni elsősegélynyújtás volt a hangsúly, hanem a gyors és megbízható kórházba vagy rendelőbe történő szállítás. De legalább a mentők már útközben lehetőséget biztosítottak a sürgősségi ellátásra. Milyen intézkedéseket hajtottak végre annak idején? A Mercedes-Benz Múzeum kiállítása támpontokat ad: van egy tartó egy hengeres tárgynak – talán egy gázpalack a légzéshez. A vezető felé néző válaszfalban egy rekeszben vesetál található.

Kezdeményezés a biztonságért: A mai segélyszolgálatot a már megszokott szerkezetekkel és járművekkel az 1970-es évektől szisztematikusan kiépítették Németországban. A 19. század óta azonban számos korábbi szervezet létezett. Ide tartoznak az állami, önkéntes és magán mentőszolgáltatók, valamint a saját mentőszolgálattal rendelkező cégek. Az 1890-es évektől kezdve mentőautókként használták a különféle hajtásrendszerű járműveket. A belső égésű motor hamarosan a legjobb hajtásrendszerré vált.

A magas-hosszú elv: Ennek az 1937-es mentőautónak a karosszériáját a bochumi Lueg építette szabadalmaztatott rendszer szerint. Maximálisan kihasználja a magasságot és a hosszúságot, és kifejezetten betegek szállítására tervezték. Az eleje a szélvédőig az eredeti Mercedes-Benz 320-nak felel meg. A vezetőfülke mögött található a betegek és a kísérők számára fenntartott rekesz. Fűtött. A bejutás a dupla hátsó ajtón és egy oldalsó ajtón keresztül történik a segédvezető mögött. Ez a konfiguráció bevált: a márka történetének későbbi szakaszában a Mercedes-Benz E-osztály hagyományai szerint a „nagy-hosszú” típusú hasonló mentőautókat gyakran építettek alvázra, hosszú tengelytávval.

Változatok széles választéka: Manapság a Mercedes-Benz alapjárművek széles választéka kínálja a sürgősségi mentési igényeket. A sürgősségi orvosok kombi modelleket, terepjárókat és kisteherautókat, mentőautóként pedig speciális karosszériás kisteherautókat és kisteherautókat használnak. A Mercedes csillagot viselő teherautók és autóbuszok képezik a nagy teherbírású mentőautók és intenzív terápiás járművek alapját. Legfontosabb küldetésük változatlan maradt: sürgősségi segélynyújtás – gyorsan és megbízhatóan.

https://anchor.fm/begurulva