2020-ban is értékesítési rekordot könyvehetett el a Volvo Magyarországon
A Volvo Autó Hungária immáron a 7. egymást követő évben ért el új rekordot, ami az extrém körülményekben teli 2020-ban rendkívülinek számít a hazai piacon.
A Volvo Autó Hungária 2020-ben 2213 darab eladással új értékesítési rekordot ért el. Az eladások 2019-hez képest 0,4%-kal nőttek. Az értékesítés szempontjából ez már a 7. egymást követő növekedési év. 2019-ben a vállalat 2204 autót adott el. Ez az eredmény annak fényében még értékesebb, hogy a Covid-19 vírus egyik következményeként a tavaszi hónapoktól jelentősen visszaesett az újautót vásárolni szándékozók száma, ezt mutatja a 2020-as hazai autópiac 18,9%-os visszaesése is.
Az elmúlt években elért eredmények azt mutatják, hogy tovább erősödött az érdeklődés a számos nemzetközi díjat is nyert XC család irányába. Tavaly a teljes Volvo értékesítés 77%-a (2019: 63%) a három XC modellünk, az XC40, az XC60 és az XC90 modell között oszlott meg.
Hazánkban 2020-ban lett először a legnépszerűbb Volvo modell az XC40-as, amiből 684 darabot helyezte forgalomba, ezzel az autó a prémium C-SUV szegmens első helyén végzett.
Ezt követte alig lemaradva az XC60-as típus 633 darab autóval, ami szintén az első helyet jelenti a prémium D-SUV szegmensben! Az XC modellcsalád zászlóshajója, az XC90 pedig a márka 3. legnépszerűbb modellje lett 377 darabos eladással, a prémium E-SUV szegmensben pedig a 3. helyen zárt.
Az XC modellek mellett a flottavásárlók körében különösen népszerű V60 típust kell kiemelni, amely a Cross Country változattal együtt 247 darabos eredménnyel zárta az évet.
2020-ban a Recharge modellcsalád plug-in hybrid változatainak népszerűsége tovább folytatódott: ez a változat már minden modellben elérhető, és részesedése meghaladta a 21%-ot. Kiemelendő az XC90 modell, ahol ez a részarány a 38%-hoz közelít.
A Volvo magyarországi hálózata 13 márkakereskedésből áll, és 2020 nyarára az összes kereskedés már az új modern skandináv formanyelv szerinti arculatot képviseli.