2021-ben érkezik a 750-es Forza is
A vadonatúj Honda Forza 750 nem más, mint egy nagyköbcentis robogó, ami a Forza modellcsalád zászlóshajójaként érkezik a szalonokba. Különleges konstrukciója villámgyors városi etapokat, magával ragadó vezetési élményt, valamint messze átlagon felüli kényelmet ígér, mindezt feltűnő, ultramodern köntösben. Fürge mivoltát hatékony és nyomatékos, 745 cm3-es, soros, kéthengeres motorjának köszönheti, melyet elektronikus gázmarkolattal, háromállású üzemmódkapcsolóval és szintén háromállású Honda Állítható Nyomatékszabályozóval (HSTC) tettek a lehető legbarátságosabbá a mérnökök. A Forza 750 alapját acél csőváz, Pro-Link himbarendszerrel társított alumínium lengőkar, valamint remek úttartást garantáló, 17, illetve 15″-os kerekek adják, a magabiztos lassításról pedig erős, négydugattyús, radiálisan rögzített első nyergekre épülő fékrendszer gondoskodik. Használati értékét jelentősen fokozza a teljes értékű bukósisak befogadására is alkalmas, 12 V-os USB-aljzattal ellátott, ülés alatti tárolórekesz, a minden elemében LED világítás és az okostelefonokhoz csatlakoztatható, 5″-os LCD-műszeregység, melynek kezelését az új Honda Smartphone Voice Control System rendszer könnyíti meg. A Forza 750-ből természetesen 35 kW-os változat is készül, így A2-es jogosítvánnyal motorozók is megtapasztalhatják előnyeit.
Bevezetés
Idestova 20 éve, hogy a Honda Forza sikertörténete megkezdődött az európai piacon, és túlzás nélkül állíthatjuk, hogy azóta márka lett a márkán belül a modellcsalád. Népszerűsége több okra is visszavezethető. Egyik például a GT-s építésmód és az erőteljes kisugárzás, de említhetnénk a sportos, agilis karakterisztikát, a lenyűgöző motorerőt, a vezetési élményt és a könnyű kezelhetőséget is.
Szintúgy a Forza kiválóságáról árulkodik a stílusos megjelenés, a prémium színvonalú kivitelezés és a hétköznapokat megkönnyítő sok-sok egyéb tulajdonság, nem csoda, hogy kitűnik saját kategóriájából. Hogy a lehető legszélesebb vásárlói réteg találhasson eszményi társra a típusban, a Forza 125 és a friss Forza 350 mellett egy új tag jelent meg a családban: a Forza 750.
Gyors, mozgékony és végtelenül kényelmes – a luxusrobogóként aposztrofálható, csupa jövőbe mutató műszaki megoldást felsorakoztató újonc készen áll, hogy learassa a babérokat a szegmensben. A kiélezett verseny dacára komoly sikerekre számíthat, hiszen mindennel felszerelték, ami a hétköznapi közlekedés és hétvégi túrák során jól jöhet, olyannyira, hogy joggal nevezhetjük a praktikum, no meg a minőség szimbólumának. Ésszerű, megfontolt döntés tehát Forza 750-et venni, mégis több egyszerű járművásárlásnál: stílus, élmény és hatékonyság ellenállhatatlan egyvelegét kapják a leendő tulajdonosok.
Áttekintés
A Forza 750 karcsú, mégis gömbölyded idomzata nagy sebességnél is kiváló időjárás-védelmet biztosít, nem mellesleg a könnyű kezelhetőséghez is hozzájárul, hiszen bőséges lábtér kialakítását tette lehetővé. Igen hasznos a méretes kesztyűtartó és az – alacsonyra helyezett – ülés alatt megbúvó, 12 V-os USB-aljzattal kiegészített csomagtartó is, különösképpen, hogy utóbbi teljes értékű, zárt bukósisak befogadására is alkalmas. A folyadékkristályos kijelző már magában is vonzó jelenség, de az okostelefonok csatlakoztatására szolgáló Honda Smartphone Voice Control System teszi igazán érdekessé, míg az ergonómiát illetően a kulcsnélküli nyitást, zárást és indítást lehetővé tévő Smart Key érdemel kiemelt figyelmet.
A dinamikus haladás záloga a hihetetlenül nyomatékos, mégis rendkívül takarékos, soros, kéthengeres, 745 cm3-es erőforrás. Bár teljesítményleadása kifejezetten egyenletes, a Honda mérnökei elektronikus gázmarkolattal, többféle menetüzemmódokkal (ti. eső, általános, sport és felhasználó) és három lépésben állítható Honda Állítható Nyomatékszabályozóval (HSTC) tették simulékonyabbá. Ezt megfejelendő, alapfelszereltség a dupla kuplungos automatikus váltó (DCT), melynél a kapcsolások időzítése mindig az aktuális menetüzemmódhoz igazodik.
A modell alapját acél csőváz adja, ehhez kapcsolódik a Pro-Link himbarendszerre ültetett alumínium lengőkar, és a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópokból összeállított első villa. Tekintettel a kimagasló teljesítményre, előre 17, hátra 15”-os kereket szereltek a Honda szakemberei, és négydugattyús, radiálisan rögzített első féknyergek mellett döntöttek, már-már sportmotoros menettulajdonságokkal felruházva a nagy Forzát.
Az új Forza 750 az alábbi színekben elérhető el:
Jeans Blue Metallic (metálkék)
Candy Chromosphere Red (piros)
Matt Beta Silver Metallic (ezüstmetál)
Graphite Black (fekete)