2023-as Honda Forza 350 váza, felfüggesztése
- Rövid tengelytáv és hegyes villaszög
- Kompakt felépítés ideális ülésmagassággal társítva
- 15”-os átmérőjű első és 14-es hátsó, öntött alumínium felni
Erős, mégis könnyű acélcsőváz biztosítja a Forza 350 megnyugtató stabilitását. Remek egyenesfutásában nagy szerepe van az 1510 mm-es tengelytávnak, a fordulékonyság pedig az átgondolt geometria számlájára írható – a villaszög 26,5°, az utánfutás 89 mm. Fontos változás, hogy – a hatékonyabb hűtés érdekében – az üzemanyagtartály elé rögzítették a radiátort, míg az akkumulátor a tank és a nyereg alatti csomagtér között található, hogy minél ideálisabb legyen a súlyelosztás. A nagyobb erőforrás dacára a Forza menetkész tömege nem változott, továbbra is 186 kg.
A 780 mm-es nyeregmagasság, valamint a természetes, felegyenesedett üléshelyzet garantálja, hogy a Forzáról remekül átlátható a forgalom és a vezetőt is könnyen észreveszi a többi közlekedő. Visszapillantókkal együtt 860 mm a motor teljes szélessége, míg a 755 mm széles kormány alatt 580 mm-es első idom védi a vezetőt a menetszéltől. Ez a karcsú felépítés előrevetíti, hogy a legnagyobb torlódásokon is pillanatok alatt áthámozhatja magát a Forza vezetője.
A masszív, 33 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópokhoz 5 fokozatban állítható előfeszítésű hátsó rugóstagokat társítottak a Honda mérnökei, ezeken támaszkodik meg az egy darabból álló, alumínium lengővilla.
A Forza 350 alumíniumból öntött kerekein 120/70 R15, illetve 140/70 R14 méretű abroncsok feszülnek, ezek méretükből és sajátos anyagkeverékükből fakadóan változékony időjárási körülmények között is kiemelkedő tapadást és menetkomfortot nyújtanak. Szintén kiváló a fékhatás is, elvégre kétcsatornás blokkolásgátlóval kiegészített, elöl 256, hátul pedig 240 mm átmérőjű tárcsák emésztik fel a mozgási energiát, tehát csúszós útburkolaton is biztonságosan lassíthat a pilóta.