2023-as Honda PCX125 stílus és felszereltség
- Futurisztikus megjelenés
- LED-fényszóró egyedi nappali menetfénnyel
- 30,4 literes, nyereg alatti csomagtér; USB-csatlakozó a kesztyűtartóban
- Kulcsnélküli indítás és ülésnyitás
A PCX125-ök közös jellemzője a harmonikus, egyszersmind karakteres formavilág, s ezt hivatott hangsúlyozni a feltűnő, többtónusú fényezés is. A hagyománnyal a 2021-es változat tervezésekor sem szakítottak, de a korábbinál is merészebb, modernebb köntösbe öltöztették a mérnökök a közkedvelt modellt. Az átrajzolt részletek egytől egyig azt szolgálják, hogy drámai hatást keltsen a PCX. Az első idom például „derékban” karcsú, ám felfelé haladva egyre terebélyesedik, majd az enyhén sötétített, jellegzetes alakú plexi teszi fel rá a koronát. Az egyedi formaterv eredményeként úgy javult a PCX125 időjárás-védelme, hogy közben nem nőtt a tömege.
A PCX125 fényszórója LED. A látványos lámpatest már messziről felismerhetővé teszi a modellt, egyben ki is emeli a robogók szürke tömegéből, hiszen 5 diódacsík fut egymással párhuzamosan. Ugyancsak egyedi a farrész, itt X alakú, többlencsés, térhatású lámpa gondoskodik az egyedi megjelenésről.
A formatervezett nyeregnek köszönhetően még nagyobb kényelemben robogózhat vezető és utasa, a magas pilóták pedig minden bizonnyal igencsak értékelik a nagy lábteret. Az ülésmagasság 764 mm, de az átlagos testalkatúak lába is könnyedén talajt érhet, mivel a nyereg első része csak 540 mm-re esik a talajtól.
A korábbi átdolgozásnak köszönhetően a nyereg alatti csomagtér befogadóképessége 30,4 liter ami azt jelenti, hogy a PCX-ben kényelmesen elfér egy zárt bukósisak és sok egyéb apróság is. Fontos továbbá, hogy a korábbi szivargyújtóaljzat helyett USB-C-csatlakozó található a kesztyűtartóban, tehát még egyszerűbbé vált például az okostelefonok töltése. A mérnökök figyelmességéről tanúskodik az is, hogy sajátos formájú tanksapkát terveztek a 2021-es PCX125-höz, illetve egy mélyedést is kialakítottak a „kupaknak”, így biztos helyre tehetjük, amíg tankolunk.
A motor mindennapi használatát nagyban megkönnyíti a kulcsnélküli indítás is, lévén, hogy a PCX125 Smart Key névre keresztelt okoskulcsa nemcsak a gyújtáskapcsolóhoz és az ülés alatti tárolórekesz nyitómechanizmusához kapcsolódik, hanem az – extraként rendelhető – 35 literes felső dobozt is nyitja-zárja. Működése rendkívül egyszerű, hiszen zsebre rakott kulcsot automatikusan zárja a felső dobozt, ha a vezető távol van, és nyitja, amint újra a jármű közelébe ér. Az újdonság bevezetése ellenére a hagyományos módszer is működik, azaz kulccsal oldható a zárszerkezet.
A középen elhelyezkedő műszeregység adatai áttekintheőek és könnyen leolvashatóak. Az inverz, sötét alapon világos LCD kijelező többek között a pillanatnyi sebességről, a futásteljesítményről, az aktuális üzemanyagszintről, az átlagfogyasztásról tájékoztat, továbbá napi számláló is helyet kapott rajta és az Alapjárat-leállító Rendszer (Idling Stop) visszajelzőjét is magában foglalja.
Szép, klasszikus motorokat idéző részlet, hogy hagyományos bilincsek és továbbfejlesztett gumiszilentek tartják a széles, krómozott kormányt, melynek alakja természetesen a PCX könnyed, magabizros irányítását szolgálja.
Az utaskapaszkodó karcsú, egyben 310 g-mal könnyebb elődjénél és átdolgozott formája révén kényelmesebb utazást, biztos fogást szavatol a hátul ülőnek.