22 márkakereskedéssel kezdi meg a magyarországi autóértékesítést az MG Motor Hungary
A brit eredetű, ikonikus autómárka a Morris Garages hazai importőre, a Duna Motors Disztribúció Kft., bejelentette, hogy 22 tagú, országos lefedettséget biztosító kereskedői hálózattal kezdi meg hivatalosan az MG márkajelzésű gépjárművek értékesítését Magyarországon. A szeptember 17-én egyszerre nyitó márkakereskedések nyílt hétvégén várják az érdeklődőket, melyen tesztvezetés keretén belül biztosítják számukra az elmúlt években teljesen megújult MG modellekkel való személyes ismerkedés lehetőségét.
A brit hagyományokkal rendelkező MG márka azt tűzte zászlajára, hogy ahogy annak idején – a sportautókat kihozva a versenypályáról a közutakra – a sportautózást elérhetővé tette szélesebb rétegek számára, most a legfejlettebb autóipari technológiák és az alternatív meghajtás váljon általa elérhetővé a lehető legszélesebb vásárlóközönség számára. A márka a Get More jelmondat jegyében az innovatív technológiát és korszerű formanyelvet ötvözi termékeiben az észszerű árazással, így biztosítja, hogy a vásárlók többet kapjanak a pénzükért: több műszaki tartalmat, magasabb felszereltséget, hosszabb hatótávot, hosszabb garanciaidőt. A kínai háttérrel újjászületett MG modellek épp ezért kiváló ár-érték arányuknak köszönhetően egyre növekvő népszerűségnek örvendenek a világ 84 országában. A márka Nyugat-Európa 17 országában több mint 400 márkakereskedéssel 2021-ben megháromszorozta az eladásait. Idén pedig, a budapesti székhelyű regionális központ létrehozásával, a régió 5 országában indul a közép-kelet-európai, és azon belül a magyarországi értékesítés is.
„A jelenlegi, turbulensen változó gazdasági környezet ellenére is azt gondoljuk, hogy az MG márka sikeres lesz Magyarországon. Ezt a globális értékesítési adatokon és a márka egyre növekvő nyugat-európai népszerűségén túl az is visszaigazolja a számunkra, hogy nagy múltú, jól ismert, tapasztalt márkakereskedések csatlakoztak a hálózatunkhoz. Eredetileg 15 márkakereskedéssel terveztük a hazai indulást, de újabb és újabb kereskedések jelezték belépési szándékukat, így nem kis büszkeségre ad okot, hogy országosan 22 értékesítési és szervizközponttal nyithatunk. Partnereink pozitív hozzáállása még inkább megerősítette, hogy az MG által gyártott autóknak van helyük a magyar autópiacon” – nyilatkozta Markó Zoltán, az MG magyarországi márkaigazgatója.
A Duna Autó cégcsoport közel másfél éve kezdte meg a disztribúciós jogokra irányuló tárgyalásait Kína legnagyobb járműgyártó vállalatával, a SAIC Motor Corporationnel. A tárgyalássorozatot a kezdetektől Ormos Péter, a csoport tulajdonos igazgatója irányította, melynek eredményeként a cégcsoport 2022 márciusának végén bejelenthette, hogy a Duna Motors Disztribúció Kft. néven bejegyzett vállalata nyerte el a legendás, brit gyökerekkel rendelkező márka magyarországi importőri jogát. Ezt követően május 27-én, a Hungexpon megrendezésre került AMTS kiállítás keretén belül, nagyszabású sajtótájékoztatón mutatta be az európai piacokat kiváló ár-érték arányú autóival sorra meghódító márka modelljeit a nagyközönségnek. Az MG márka kínálatában a hagyományos belsőégésű motorral szerelt autók mellett kaphatóak lesznek plug-in hybrid technológiával és kizárólag elektromos hajtással rendelkező modellek is.
A magyarországi értékesítés szeptember 17-18-ai nyílt hétvégén két modell 6 változatával indul. A méltán nagy érdeklődésre számot tartó, B-SUV szegmensbe tartozó, hagyományos belsőégésű MG ZS modell kétféle takarékos, de dinamikus benzinmotorral, ill. manuális és automataváltós verzióban vásárolható meg. Az átlagosnál jobban ̶ többek között LED-es nappali menetfénnyel, Full LED-technológiára épülő automata tompított- és távolsági fényszóróval, 10,1 colos színes érintőképernyővel, könnyűfém keréktárcsákkal, Apple CarPlayTM és Android AutoTM csatlakozási lehetőséggel ̶ felszerelt szívóbenzines alapkivitel már 6 699 000 forintért elérhető.
A C-SUV szegmens praktikus, tágas és biztonságos, fejlett plug-in hybrid hajtáslánccal szerelt MG EHS modellje pedig kétféle – Comfort és Luxury – felszereltségi szinttel kerül a kínálatba. A 15 399 000 forintos áron megvásárolható alapfelszereltség része a MG Pilot vezetéstámogató rendszer, a kulcs nélküli ajtónyitás és nyomógombos motorindítás, az Eco bőr üléskárpit, a LED nappali menetfény, a kétzónás klímaberendezés, a 10,1”-os színes érintőképernyő, a tolatókamerás első és hátsó parkolóradar és az esőérzékelő.
A kínálat még ebben az évben ugyanennek a modellnek az MG HS elnevezésű kézi- és automata váltóval is választható, benzinmotoros verziójával bővül.
„Az MG vélhetően a tudatos vásárlók márkája lesz, akik számára a minőség, a korszerű technológia, a kiváló ár-érték arány, vagyis az észszerű vásárlói döntések a mai gazdasági viszonyok között fokozott jelentőséggel bírnak. A márka kis- és közép-kategóriás városi terepjárói a legnépszerűbb hazai szegmensekbe tartoznak. Az átlátható felszereltségi szintek pedig megkönnyítik a vásárlói döntést. Ráadásul a kétféle felszereltségi szintből már az alapszéria is jóval gazdagabb kategóriatársainál, a magasabb felszereltségi szintek pedig szinte minden műszaki, digitális és kényelmi extrát tartalmaznak. Például szinte minden modellnél a magasabb felszereltségi szint része a prémium életérzést biztosító, nyitható panorámatető, ami más márkáknál általában csak extraként rendelhető. A vásárlók így valóban jobban járnak, hiszen többet kapnak a pénzükért. Ezen felül pedig, a vásárlást követően, a minőséget igazoló 7 év vagy 150 000 futásteljesítményig terjedő, teljeskörű gyári garancia hosszútávra nyújt gondtalan biztonságot a számukra.” – folytatta Markó Zoltán, az MG márkaigazgatója, és hozzátette:„A hazai piaci trendekkel szemben – amelyek mindinkább arra mutatnak, hogy egyre kevesebb autómárka tud árgaranciát biztosítani a vásárlói számára – mi, az MG-nél fontosnak tartjuk a kiszámíthatóságot, ezért a Get More jelmondat jegyében, ügyfélrendelés esetén árgaranciát vállalunk a már beérkezett 100 darab és a további 254 darab szállítás alatt lévő, de még szeptemberben beérkező gépkocsinkra.”
Az MG 2023 első negyedévében tovább bővíti magyarországi modellpalettáját az elektromos termékvonallal. Érkezik a Nyugat-Európában értékesítési rekordokat döntő MG ZS EV, a világon egyedülálló tisztán elektromos kombi, az MG 5 és a közelmúltban debütált, elsődlegesen az európai piacokra tervezett városi kisautó, az MG 4.
A vásárló igények alapján történő folyamatos termékfejlesztésnek köszönhetően az MG modelljei minőségben és megbízhatóságban is a legmagasabb színvonalat képviselik. A márka egyik legnagyobb erőssége a fogyasztók és a szakma által is elismert termékminőségen és rendkívüli ár-érték arányon felül, a rendkívül stabil ellátási láncra épülő gyártás, amelyet nem befolyásol az autóipar más szereplőit sújtó alkatrészhiány. A jelenleg forgalmazott modellek a folyamatosan érkező készletről elérhetőek a vásárlók számára az ország 22 MG márkakereskedésében.