30 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolság – új MINI Cooper S E Countryman ALL4

A MINI által fémjelzett vezetési élmény és a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológia úttörő egyesítésével a MINI Cooper S E Countryman ALL4 iránymutató szerepet tölt be a brit prémiumgyártó modellpalettáján, a hatalmas népszerűségnek örvendő plug-in hibrid modell pedig most minden korábbinál vonzóbbá válik – a BMW Group legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiájának köszönhetően, amely nem csupán a hajtáslánc-hatékonyság, de a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolság tekintetében is kimagasló fejlődést kínál. Az energiatároló egység külső méretei mit sem változtak, bruttó energiateljesítményét azonban a mérnökök 7,7 kilowattóráról 10,0 kilowattórára növelték. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolsága így az elődmodellhez képest mintegy 30 százalékkal, 55 – 57 kilométerre nőtt. Helytakarékossági okokból a tervezők az energiatároló egységet a hátsó üléssor alá építették be. A lítium-ion akkumulátor a háztartási aljzathoz csatlakoztatható, alapfelszereltségként kínált töltőkábellel körülbelül 5 óra alatt teljesen feltölthető, amely idő típus-specifikus falitöltővel 3 óra 15 percre csökken.

A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája egy háromhengeres benzinmotort és egy elektromos motort működtet szinkronban, amely 165 kW / 224 lóerő maximális rendszerteljesítményben teljesedik ki. Az így felépülő hibrid-specifikus összkerékhajtás minden pillanatban az adott vezetési szituáció követelményei szerint osztja el az első és a hátsó tengely között az erőforrásokból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot. A modell 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia a hajtáslánc hatékonyságára is jótékony hatást gyakorol, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 átlagos üzemanyag-fogyasztása és kombinált károsanyag-kibocsátása ugyanis az elődmodell tükrében mintegy 20 százalékkal, 100 kilométerenkénti 1,9 – 2,1 literre, illetve kilométerenkénti 43 – 47 grammra csökkent.