40 kilométer a városban, nulla károsanyag-kibocsátással
Sokoldalú és kényelmes
Több mint 5 méteres hosszával, 2 méteres szélességével, majdnem 2 méteres magasságával és három üléssorával a vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid hét utas számára kínál luxusszínvonalú teret.
Az első és második üléssorban utazók több mint 1 méteres fej- és lábteret, valamit több mint 1,5 méter széles vállteret élvezhetnek. Ugyanakkor a harmadik sor utasainak sincs okuk panaszra, hiszen a 96 centiméteres fejtérnek, a több mint 1 méteres válltérnek és a 83 centiméteres lábtérnek köszönhetően hátul még a felnőttek is kényelmesen elférnek.
Az alapáron kínált, motoros mozgatású EasyFold harmadik üléssor és az EasyFold második üléssor síkba döntésével 2274 literes csomagtér alakítható ki. A kabinban összesen 123 liternyi rakodóhely áll az utasok rendelkezésére, hogy mindenki könnyen elhelyezhesse személyes holmiját – és akkor a nem kevesebb, mint 12 pohártartóról még nem is esett szó.
Az autó alapfelszereltsége kifejezetten bőséges: a vezető és utasai kényelméről olyan megoldások gondoskodnak, mint a forgókapcsolóval kezelhető 10 fokozatú automata sebességváltó, a hűthető/fűthető, 10 irányban motorosan állítható első ülések, a fűthető ülések a második sorban, a vezeték nélküli töltő a kompatibilis készülékekhez, a kihúzható napárnyékolók a második üléssorban és sötétített üvegezés a második és harmadik üléssorban. A Platinum modellváltozatokban mindezt 14 hangszórós, 1000 wattos prémium B&O hangrendszer egészíti ki, míg az ST-Line kivitelekhez 12 hangszórós, 800 wattos prémium B&O hangrendszer jár alapáron.
A FordPass Connect beépített modem segítségével az Explorer Plug-in Hybrid olyan WiFi-hotspottá válik, ami akár tíz, kompatibilis mobileszköz számára biztosít vezeték nélküli csatlakozást. Amellett, hogy a navigációs rendszer Live Traffic frissítéseivel az útvonaltervezést gyorsabbá, az utazás pedig stresszmentesebbé változtatja és az utasok számára menet közben is elérhetővé teszi a szórakoztató tartalmakat, a FordPass Connect számos kényelmi szolgáltatást kínál a FordPass mobil alkalmazáson keresztül:
- Járműkereső: a tulajdonosok könnyen megtalálják autójukat a bevásárló központok zegzugos parkolóiban
- Járműállapot: ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, az olaj élettartama és sok más egyéb
- Ajtózárás/nyitás: távirányítással is megoldható, hogy mások ki- vagy beszállhassanak
- Távindítás**
Az Explorer középkonzoljára egy 10,1 colos, álló helyzetben beépített érintőképernyő is rendelhető (a Platinum változatban alapáras). A könnyű áttekinthetőség kedvéért a navigációs térképek a teljes képernyőt kitöltik, de ha kell, a kijelző meg is osztható, hogy az audiorendszer adatait is megjelenítse. A kapacitív üveggel fedett képernyőt az utasok az okostelefonoknál és tableteknél már megszokott mozdulatokkal kezelhetik, így gyorsabb és praktikusabb a SYNC 3 rendszer használata.
Az érintőképernyő információi mellett ott van még az opcionális 12,3 colos digitális műszeregység is, amellyel a vezető a lehető legtöbbet hozhatja ki a plug-in hibrid hajtásláncból, mivel megjelenítheti az energiaáramlást, ellenőrizhetik a töltöttséget, és tanácsokat kaphat a még takarékosabb autózáshoz. Az ST-Line modellváltozatok alapfelszereltségében 8 colos központi érintőképernyő és 12,3 colos digitális műszeregység szerepel.
Stílusos, modern dizájn
Az elmúlt 29 év során kialakult a Explorer kiforrott dizájnja, és a formatervezők most is ügyeltek arra, hogy megőrizzék ezeket a hosszú ideje közkedvelt megoldásokat, például a fekete A- és D-oszlopokat. Ugyanakkor lejtősebbre szabták az autó tetővonalát, és rövidebbre vették az első túlnyúlást, hogy sportosabb, stílusosabb külsővel ruházzák fel az autót.
Az Explorer Plug-In Hybrid ST-Line látványos, 20 colos, fekete, csiszolt felületű könnyűfém keréktárcsákat kap, míg a Platinum modelleken ugyanezek a kerekek matt felületkezeléssel jelennek meg.
Az ST-Line modellek jellegzetessége a ragyogó feketére fényezett, egy darabból készült hűtőrács, valamint a magas fényű fekete tetősínek és ablakkeretek. Az üléseket, a szőnyegeket és a sportos, alul lapított karimájú kormánykereket piros öltések díszítik, a műszerfalon pedig karbonszál-hatású dekorációs elemek láthatók.
A Platinum modellváltozatok egy darabból készült hűtőrácsa selyemfényű fényezést kap, akárcsak a tetősínek és az ablakkeretek. A műszerfal dekorációs elemei valódi fából készülnek.
“És ezzel még nincs vége, hiszen a karizmatikus kisugárzás és a lenyűgöző kiállás is alapáron jár a vadonatúj Explorer Plug-In Hybridhez,” vélekedett Matthias Tonn. “A különleges ST-Line és Platinum változatok közül választva vásárlóink biztosan megtalálják majd azt az autót, amelyik a legjobban illik egyéniségükhöz.”
Az új Ford Explorer 2020 tavaszán érkezik meg Magyarországra.