5 dolog, amit nem tudtál a vadonatúj Fiestáról

Speciális vizsgálatok

A vadonatúj Fiesta fűthető, bőrborítású kormánykerekén a Ford mérnökei még azt is letesztelték, hogy megfelelően ellenáll-e a vezető kezére kent fényvédő krémeknek és naptejeknek.

A fényvédő krém azonban csak egy a nap-mint-nap használt készítmények hosszú sorából, amelyeknek hatását ugyancsak megvizsgálták a Fiesta utasterében. A bőrüléseket úgy tervezték, hogy ne ártson nekik a kilöttyent kávé, a sportruházatról rájuk kenődött kosz, sőt még az új farmernadrágokból beléjük dörzsölt festékanyag sem.

Foglalt ez a hely?

Honnan tudja a Ford, hogy a Fiesta ülései az autó teljes élettartamán át végig kényelmesek maradnak? Robotfeneket “ültetnek” rájuk – méghozzá 25.000 alkalommal.

Az üléspárnákra 60.000 tesztciklus vár, hogy bebizonyosodjon strapabírásuk, és a kárpitoknak mínusz 30 fokos fagyban még 24 óra múltán is meg kell őrizniük rugalmasságukat és tartásukat.

Nyomás alatt

A vadonatúj Fiesta bizonyos karosszériaelemei egy új gyártási technológiával készülnek, amely ellenőrzi a préseléskor keletkező zaj frekvenciáját, s így képes kiszűrni a Ford minőségi elvárásainak nem megfelelő elemeket – még mielőtt azok elhagynák a présgépet.

A németországi Kölnben működő Fiesta-üzemben minden 68 másodpercben elkészül egy új Fiesta, és a gyárban összesen mintegy 20.000 különböző változatot képesek összeállítani az autóból.

Ajtót nyit a biztonságra

A vadonatúj Fiesta ajtóinak becsukásához már 20 százalékkal kevesebb erő kell, mert az utastérben levegőkieresztő nyílások vannak. Az innovatív élvédő az ajtó nyitása után egy szempillantás alatt védőelemet borít az ajtó peremére, megakadályozva a Fiesta és a mellette parkoló másik autó lemezeinek vagy a fényezésének sérülését, amikor a vezetőnek szűk helyen kell kiszállnia az autóból.
Az ajtók belsejében elhelyezett nyomásérzékelők már az oldalütközés előtt néhány másodperccel képesek aktiválni a védelmi rendszereket.

Minden zene tökéletesen szól

A vadonatúj Fiesta B&O PLAY Hangrendszerének fejlesztésekor a mérnökök egy évet töltöttek azzal, hogy több mint 5000 zeneszámot hallgattak végig, így optimalizálva a prémium minőségű, 675 wattos technológiát, hogy minden tökéletesen szólaljon meg rajta, legyen szó akár Adele dalairól, akár a klasszikus zenékről, akár a Foo Fighters vagy Jay-Z slágereiről – függetlenül attól, hogy milyen hangerővel hallgatjuk őket.

A vidéki utakon, autópályán és sűrű belvárosi forgalomban egyaránt tesztelt, 10 hangszórós B&O PLAY Hangrendszer tökéletes hangzásáról egy 9 csatornás erősítő, egy központi műszerfali hangszóró és egy, a csomagtérben elhelyezett 200 mm-es mélynyomó gondoskodik, és a optimális surround-hatás 360 fokos koncertélményt biztosít.